• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Äh, vad svamligt det blev. Vad jag menade var att även om man har endo är det ju inte automatiskt så att man har svårare att få barn (jag tror det var 30% som hade svårare pga endo, rätta mig om jag har fel koko ). Hur det var med PCOS kommer jag inte ihåg nu...
    Men att få en diagnos måste ju alltid vara bra, så kan man attackera det utifrån det. Förr har det säkert funnits många som gått i åratal och haft svårt att bli gravida - de kunde kanske ha blivit hjälpta av ngt mkt enkelt, som en hormonbehandling el så. Jag hade ingen aning om endo, pcos mm innan jag började hänga här.

• pirr!

Märker att jag går och hoppas lite- trots total avsaknad av symtom- bara för att jag vet att vi fick till det vid ÄL (använde stickor för första gången!)!
    Dock vet jag ju att jag inte har så bra värden så det borde ju ta ner mig på jorden, men man väljer ju vad man fokuserar på och jag har nog valt att hoppas hoppas hoppas- tills motsatsen bevisas!!! :-9
    Fallet blir väl desto hårdare

• mugglesfan

pirr: kan du hålla dig så sparar du ju ev in ett test. Själv hade jag extremt svårt för att tänka på annat medan jag gick och väntade på att testa. Men om du BIMar i helgen kanske det är för tidigt med tanke på hormonnivåerna?

• Storasystern

Pirr, det låter ju lovande! Håller tummarna för dig! (och Lapinette och Sweet också!)

Muggles, jo, visst kan det vara människor som har en sjukdom men är symptomfria...
    Det kändes bara som att det var många här som har/haft problem av något slag och jag undrar om det är "normalfördelat" i befolkningen... Äh, mest svammmel, men du förstod nog redan första gången! ;)

• mugglesfan

Var det inte Moppy som först testade minus och sedan plus?

Klart man hoppas pirr - hoppet är det sista som överger en. Man kan alltid övertyga sig själv om att "var det inte ett litet stick jag kände i äggstocken" JAg håller tummarna för dig med - börjar få ont om tummar nu!

• mugglesfan

Jag tror faktiskt att många fler är drabbade än vad folk i allmänhet (el ens de själva ) förstår. Tex tjejer som har endo men som ändå lyckats bli gravida (vi har ju hört om fall här i tråden ) - de kanske inte ens vet om att de har endo? Medan några av er som har tröttnat på att vänta, gått på undersökning och hittat endo el ngt annat - ni vet om det. Men som sagt, de som blir gravida lätt hänger nog inte här, så på ett sätt är väl "snittet" i tråden kanske lite missvisande?

• pirr!

Jo jag vet! Vore nog bäst att vänta, men är det ett pluss vore det ju en fantastisk alla-hjärtansdags-överraskning till maken...

• pirr!

Tycker någonstans att det är skönt att känna att man inte är ensam med strul..- jag menar inte att jag är glad att det strular för fler, men jag är glad att alla delar med sig så öppet!!

• MaggO

Pirr, Om du BIM:ade i helgen så tycker jag absolut att du ska testa ikväll eller imorgon bitti. Så du förhoppningsvis kan fira med maken imorgon. Jag håller tummarna!!!

• pirr!

Jaa, är väldigt sugen på det, men riskerar ju självklart att få en ledsam dag och det är minus.
    Ahh, så frustrerande med oregelbunden cykel när det kommer till att testa. Haft ett spann på allt från 26 - 38 dagar. 34 (idag) är ju mer mot slutet av spannet så kanske det inte är för tidigt ändå...??

Svar på tråden När märker man av det?