Hej tjejer!
Tillbaka från BM. Där gick det bra iaf. Hade ökat ett kilo till i vikt (7,5 kg totalt nu), fått upp järnvärdet från 114 till 122 och fått ner sockret från 6,7 till 5,4. Så nu har jag firat med choklad och nougat... Bebben hade bytt kön från flicka till pojke om man ska gå på hjärtljudsteorin och följer sin tillväxtkurva som den ska. Och sen loggade jag in här och fick läsa era goda råd och blev på ännu lite bättre humör. Tack Brudsommar, Viktualia, Muggles, Storasystern och Koko!
Jag var verkligen anklagande igår och han gick mycket riktigt in i försvarsposition, så jag måste lägga upp det på ett bättre sätt ikväll. För egen del är detta en upprepning av hur det var under bröllopsplaneringen. Vi hade då en lista med olika saker som man var ansvarig för, men han fick faktiskt inte sina saker gjorda i tid i alla fall. (Ja, i tid till bröllopet blev de klara, men inte till de olika dead-lines vi hade satt upp. T.ex. hade vi inte hinderprövningen med oss när vi träffade prästen, vilket han hade bett oss om och som var min makes uppgift att fixa. Och den som skämdes för det var givetvis JAG.)
Men på nåt sätt måste det ju gå att få honom att greppa situationen, han är ju en intelligent person!
BM sa att detta var ett vanligt problem och att han säkert är van vid att jag fixar och donar (japp!). Och att killarna är mer för det praktiska (och vi har redan en kombi...) men att de ofta börjar fatta mer vad det handlar om i samband med att man går föräldrarutbildning. (Det har ju vi dock varit på en gång nu och jag såg ingen större förändring efter det.) Hon menade att han också borde läsa den lilla bok vi fått av henne för att det är en enorm omställning att bli föräldrar och han ska ju också bli det. Hon bad mig också hälsa att det inte var för mycket begärt att han iaf skulle läsa amnings-kapitlet. Men jag vill inte låta som att hon helt tagit mitt parti heller, för då blir han säkert mer avigt inställd till att följa med till henne i fortsättningen.
Och sen sa hon som ni också sagt att man måste prata, prata, prata.
Tack än en gång för att ni finns tjejer!
Och jag tänker på Moppy, September, Victory och Koko och skickar lite extra kramar till er!