• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Vänner, ahhh så det har varit lika hela tiden, hmmmm svår sits
    Det Sweet skriver stämmer nog väldigt bra. Männen är nog väldigt utanför under graviditeten+ första månaderna.
    Det finns trots allt något bra med att inte kunna amma och det är att pappan kan få mkt mer närhet med barnet.

Vi måste ha fått en bra BM för på inskrivningen pratade hon mkt med sambon hur de kommer uppleva saker och hur de kan hjälpa mamman tex dammsugningen.

• sweetstreet

Håller med muggles!
    Om det är saker du verkligen känner att du får ont av eller behöver hjälp med måste du verklgien tala om det för honom!!!!
    Ytterligare en "kvinnlig sak" vi har ofta en viss förmåga at inte berätta hur/vad vi känner. och sedan går man runt och känner sig besviken, arg eller missförstådd. Men våra män kan faktiskt inte läsa tankar (tror jag).

Så säg till honom!!!!! :)

• Snart så....

hur är din make Muggles gällande graviditeten?

• sweetstreet

Jag tror iatt männen logiskt förstår att de ska bli pappor för som du säger de är ju inte dumma! ;)

Men det är ju en helt annan sak att ta till sig detta på alla plan.

OCH sedan tror jag faktiskt att man kan känna väldigt olika. Alltså inte att ena parten är glad och den andra är besviken över barnet. Utan att det finns olika typer av glädje också! Och framförallt att man kan uttrycka dessa käsnlor väldigt olika!!!!

• Vänner-fan

Muggles,
    Ja, jag får säga till om dammsugningen. Problemet där ligger nog mest hos mig själv. Att acceptera att han då gör det på sitt sätt. Dvs. dammsuger en gång typ var tredje vecka i stället för en gång varje. Vet hur jag skulle skämmas om vi hade gäster då. (Och då menar jag inte att han borde dammsuga noga varje vecka, men iaf ta bort det värsta).

• sweetstreet

Tror det handlar mycket om personlig läggning också.

Vissa är som Snartis man som läser allt man kommer över för att förbereda sig.

Medan andra kanske verkligen känner mer att "det spelar ingen roll vad jag gör för jag kan ändå inte påverka händelseförloppet" och då engagerar man sig inte så mycket förrän man känner att man verkligen har något att "tillföra".

Och inget av dessa saker är ju fel. Det är bara det att om den blivande mamman tycker att det är jätteviktigt med engagemang från pappans sida så kommer man på kollisionskurs.
    Och då är det ju bra att prata om det, men samtidigt inte "påtvinga" personen något som den inte kan "leva upp till".

Kan man bara förstå varandra så tror jag man kan komma långt! :)

• Snart så....

När jag har haft mina "sur-hormon-dagar" så har jag rätt och slätt bett sambon att inte prata eller störa mig mkt. Eftersom han läst om hormonsvängningarna så har han acepterat det och bara låtit mig vara ifred. Om han inte gjort det så hade jag nog fått ett utbrott och skällt på honom.
    väldigt onödigt när det går att undvika

• sweetstreet

Haha Snartis!!!!!

Visst är det onödigt, men ibland är det ta mig fasiken helt omöjligt att undvika... :D

• Snart så....

oj låter som min sambo är värsta drömmen :D :D

Näää men han engagerat sig mkt och nästan lärt sig vår gravidbok utantill.
    Storlek på barnet, hur mamman känner sig mm

• Snart så....

Ja Sweet men det känns så tusan mkt bättre när det gäller något viktigare än hormoner som löper amok :D

Svar på tråden När märker man av det?