• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

StoraSyrran: jag förstår dig - man vill ju förbereda sig på det värsta. Men du vet ju inte ännu. När får du veta mera?

• Moppy

Godmorgon mina Valentines!

Inget nytt från mig heller, droppar fortfarande lite blod. Tog Hcg imorse, så får se vad det säger. Försöker att inte tänka på det.

Nu håller vi tummarna för Lapinette istället! Stora boobs...låter plussitivt ;)

• Storasystern

Muggles, ska ta prov igen på fredag, och får svar ca en vecka senare... *hoppas på det bästa*
    Du måste längta till imorgon du!? :) Hoppas att allt är fint därinne! :)

• Vänner-fan

Hej hej på er på Alla hjärtans dag!

Vill tacka igen för alla goda råd jag fick igår! Fick hem en väldigt skuldmedveten man igår, men också en väldigt trött en, så vi hann inte riktigt prata igenom allt, men det känns bättre iaf. Han höll med BM på alla punkter och säger att han verkligen VILL läsa de där böckerna. Och jag orkade inte fråga vad som hindrar honom, men jag antar att det är tid. Eller ork snarare. Lättare att bara zappa framför tv:n. Han frågade också om det där tv-programmet gick i repris, men det gjorde det väl inte? Däremot finns det en del 2 om jag fattade rätt?

Ha en bra dag allihop (eller så bra det går)! Som sagt, vi här har alla någon att dela livet med och en dag som denna är det inte så kul att vara singel, även om man inte direkt kanske firar den som par! (Men det tänker man ju inte på om man är singel.)

• Snart så....

tänk vi kanske får många pluss under feb? :)
    Moppy, september, Pirr, Lapinette

• Lapinette

Moppy sen jag slutade med mina piller så har de blivit större (känns det som...och hur stora nu A70 kan bli ). Har inga som helst sympton och försöker att förtränga BIM. Det blev så jobbigt sist då jag fick förhoppningar då tanten var sen att komma.

• Moppy

Lapinette: ja det är bra, det är ingen mening att ha förhoppningar. Bort, bort...

• Moppy

Pirr: förlåt glömde att du BIMar nu också (idag va?). Håller tummarna i tysthet... ;)

• mugglesfan

StoraSyrran: ja jag både längtar och inte, vill ju inte veta att ngt är fel. Men igår läste jag på om Downs syndrom och blev ännu mer övertygad om vårt beslut. Du måste känna samma sak (vill veta/vill inte veta) om ditt test Syrran?

• A.M.

Hej alla! Hoppas som vanligt på plus för er som är i BIM-ningstagen! Och god äggjakt för er andra ... Och glada problemfria graviditeter för er som har plussat!

För er som missade tv-programmet eller ni som vill ha mer av samma vara: Precis för ett år sedan sände de den där serien också - precis innan jag blev gravid, och jag missade den. Så jag googlade lite och hittade en bok av samma gubbe, vars foskning ligger bakom tv-programmet. Den heter: Watch me grow (S. Campbell). JAg tror den tilltalar killar också - man får se 3D-bilder och läsa lite mer info om barnet, snarare än hur mamman mår ... Livias pappa gillade den skarpt i alla fall som komplement till andra böcker.

Sedan kan jag verkligen rekommendera "Innan du föder" skriven av Anna Wilsby. Den är super inför förlossningen, den och en avslappningsövningsskiva var det enda jag behövde (och lustgas )

Svar på tråden När märker man av det?