• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Jag minns att det kändes som en liten fiskstjärt som sprattlade till i magen ...

• Snart så....

HELVTID, helt galet Cicci!! Känns som inte så länge sen du plussade :)

Jag har ont vid höger höftben, hmmm, fästs ligamenten där?? Kan det vara de som spökar? (växer)

• A.M.

Och jag kan i dag stoltsera med Livias första gapskratt! Jag behöver bara spänna ögonen i henne och säga Ho Ho - så kiknar hon. Helt sjukt gulligt
    Och dagen började med ett rutin-EKG på Astrid Lindgrens sjukhus - en undersökning som hon fnissade sig igenom ... Ett väldigt trevligt barn, det här!

• Snart så....

AM; hahhaahah måste vara helt underbart att höra första gapskrattet :)
    Hon verkar vara ett underbarn, snäll och glad

• A.M.

Snart så...
    JA hon är helt osannolikt glad. Dumt nog börjar vi ibland fundera på om det är något fel ... jag menar hur glad kan en bebis vara? Men vi ska nog sluta leta fel och bara vara tacksamma för den här lilla problemfria solstrålen, så länge det varar!

• Moppy

Grattis Cicci! Vilken underbar känsla! Det känns så sjukt att du kommt så långt, känns som du plussade igår :)

• mugglesfan

Tänk att man oroar sig för allt jämt - tom om en bebis är för glad. Ung som jag oroade mig när jag knappt kände att jag var gravid - istället för att vara tacksam att jag slapp illamåendet. Tur man hejdar sig ibland...

Undrar om pirr har testat än?

• Vänner-fan

CicciL,

Grattis till bubblet! Jag kände alltid mer om jag la mig på rygg och drog in magen lite, så att det blev lite trångt därinne. Eller om jag satt ner och böjde mig framåt. Jag fattade direkt att det måste vara bebisen, för det kändes så mycket längre ner än var tarmarna sitter. Men nu sparkar min högre upp och flyttar sig så att hela magen ändrar form. För mig var första känningarna som knackningar där inne.

Gällande semestern och pengarna, så förstår jag bättre nu. Blev bara lite frågande när jag inte hade hela bilden klar för mig utan bara visste att ni hade det gott ställt och hur gärna du ville vara ledig.

• Page

Grattis Cicci och AM! Vilka milstolpar!

• Moppy

Ja hur går det för "BIM-Pirr"? Hallå?

Svar på tråden När märker man av det?