Hej tjejer!
Happy valetine
Dagens Nyhet: Jag kände Pick'n röra sig igår! *LER*
Vänner-fan: Skulle svara på ditt inlägg, din fråga till mig: Jag har inga problem med pengar nu, jag tjänar bra. Problemet är att jag jobbar för ett muppigt amerikanskt föetag som har massa konstiga regler som de skriver in i kontrakten. Tex så har vi Q3 i april-juni, för att jag ska få ut min bonus så måste jag jobba under dessa månaderna.
Visst jag kan ta semester, men med tanke på att jag vill vara hemma minst 1,5 år med min bebis så lär jag ju göra av med massa pengar och dessutom var min tanke att inte komma tillbaka till detta jobbet och det kanske inte är så jätte kul att ligga på minus, pga återbetalning av semester, när man börjar jobba igen. Jag kommer ta 3 veckor, med star nu i mars. Men vill alltså vara försiktig och verkligen tänka mig för.
Sen är det så att jag har (som du kanske har förstått) en provisionsdel, alltså baseras min lön ju på det jag preseterar, känns inte så kul att de drar in den om jag nu har jobbat som ett svin under min graviditet för att få så mycket pengar som möjligt den sista månaden innan jag går.
Förstår helt din tanke att man ska leva och unna sig, jag lovar att jag gör det mer än andra! Och jag prioriterar med...