• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: dagen efter plusset fick jag ett psykbryt och storlipade för jag tyckte att han inte verkade glad. Jag stod och diskade tror jag och tårarna bara började rinna hejdlöst. Mannen blev naturligtvis förskräckt och fick ur mig varför jag var ledsen och jag stod och hulkade mot hans axel och sa att jag tyckte han verkade inte bry sig. Han verkade enl mig liksom likgiltig. Det förklarade han att han inte var, han var visst glad. Dessutom kände jag inte alls igen mig själv och min reaktion, jag brukar inte bete mig så Jag förstod senare att han antagligen inte hunnit ta in det här med positivt grav-test. Själv hade jag ju gått i över en vecka innan plusset och känt en massa symptom (som jag inte hade sagt till honom för att inte få upp hans förväntningar ifall det skulle vara falskt alarm) så han var helt oförberedd på plusset. Och det här var ju bara dagen efter. Så han gick nog fortfarande och var lite förundrad... Och själv hade jag antagligen fullt med grav-hormoner i kroppen för jag var helt labil den veckan. Så min känsla var antagligen helt fel den gången.

Sedan köpte jag "Du ska bli pappa" till honom och den har han faktiskt läst. Och fnissat järnet till - den är tydligen ganska rolig. Han har dessutom berättat men massa saker som står i den hur man ska göra - vi kallar den boken skämtsamt för hans "bibel" numera. Jag ska också ta och läsa den - kan vara bra för att förstå hur männen tänker och känner inför det här stora...

Han är mer engagerad nu än han var i bröllopet. Han hade ingen järnkoll på min cykel och ÄL och sånt (även om han förvånar mig ibland med att ha mer koll än jag tror). Tex frågade han igår vilken vecka jag är i nu Det var i samband med det omtalade programmet på tv.

Men det är jag som läser vecka-för-vecka-kalendrar på nätet och visar honom ibland. Han följer med till BM när jag säger till honom. Han har sagt att jag får säga till när han ska gå med och inte, han kräver inte direkt att alltid få gå med.

Och jag märker att han är jättenöjd! nu när magen har börjat synas. Han pussar på den och pratar med den, lyssnar på kluck och sånt Det är väl för att det blir mer verkligt nu med magen.

Hittills måste jag säga att jag är nöjd med hans engagemang. Men riktigt så engagerad som din sambo Snartis, det är han nog inte.
    Oj, det här blev nog långt... Somna inte hörni!

• Snart så....

Nu ska jag bege mig hemåt

KRAM till er alla

• mugglesfan

Hoppsan, vilka felsyftningar det blev där. JAg har ngn gång förstått att han nog haft mer koll på min ÄL än jag trott. Däremot har han inte lika bra koll på vilken vecka jag är i... Men ni förstod säkert - ni är ju intelligenta!

• mugglesfan

Jag förstår dilemmat Vänner! Det är många som har svårt att släppa städning mm till sina män och sedan låta dem göra det på sitt sätt. Men bättre att ha lite dammråttor än ont i ryggen?! El förhandla med honom att han tar över dammsugningen och då gör det varje vecka och du kanske gör ngt annat som han i så fall slipper. Nä du är väl trött på mina äppelkäcka råd nu så nu sticker jag hem till en kompis! och käkar pizza och tjötar!

Vi hörs mer imorrn!

• sweetstreet

muggles,

Låter som din man är engagerad tycker jag! :)

Har faktiskt ingen aning om hur min man skulle reagera vid en graviditet. Ja han skulle bli gald såklart, men jag menar hur hans glädje skulle yttra sig. Skulle kunna bli allt från att han vill ha koll (ungefär som Snartis man) till att han skulle vara rätt relaxed med det hela och liksom "bara" fråga mig om vissa saker och så.

Men har ingen aning.

Själv oroar jag mig inte så mycket för vilken reaktiond et blir. Jag vet ju innerst inne att han vill ha det här abrnet lika mycket som jag (även om jag tror att ahn är mer "rädd" än jag också) så om det skulle bli väldiga slitningar under graviditeten beträffande hans egnagemang tror jag faktiskt att jag skulle skylla det på hormoner som spökar.

Har förresten ingen aning själv hur jag skulle bli.
    Tror jag skulle vilja följa utvecklingen men vet inte om jag faktiskt skulle "orka" göra det varje vecka???

• Vänner-fan

Du har nog helt rätt igen Sweet, vi uttrycker nog känslorna ganska olika. Jag VET ju detta egentligen. Men verkar ha glömt...
    Nu plingade mikron, dags för middag, så jag får lämna datorn en stund och spana in första åket i storslalomen

• sweetstreet

Haha jaggillar dina äppelkäcka råd Muggles!!!!!

Med lite exta knäckiga mandelflarn och vaniljsås skulle de bli ännu mer delikata!!!! :D

Och nu snackar jag inte "Nennes vaniljsås"!!!!!! :0 :D ;)

• sweetstreet

Lycka till Vänner!!!!!
    jag är säker på att ni reder ut detta!!!! :)

• Storasystern

Hej Sweet! Läget? Hur går det med labbandet??

• sweetstreet

hej Syrran,

njae just nu är det inte på topp...

Svar på tråden När märker man av det?