• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Nej jag vet att du kanske inte har så mycket val gumman, det är klart... tänkte bara att det kunde vara en intressant artikel att läsa.
    Jag skulle bli jätte ledsen om jag var tvungen att göra kejsarsnitt, det vore en mardrömm för jag har sett fram så mycket att få föda vaginalt och vara med om denna häftiga upplevelse. Men vad gör man!
    Hoppas bara att din svägerska hade fel, att de inte plockar ut bebisen för tidigt bara, för det är absolut inte bra för barnet!
    Sen, även om det kanske är lite hemskt, så skulle jag gärna vara "sängliggande" och slippa jobbet... när du skrev 3 månader kvar blev jag jätte avis!!
    Jag kan inte ta den semester jag trodde, eftersom man blir återbetalningsskyldig om man inte stannar en viss tid när man kommer tillbaka, jag är ju sugen på att byta jobb....
    Hur som helst.... nu är det jag som svamlar...

• Snart så....

Cicci, jag skulle ju helst vilja föda vaginalt och uppleva allt!
    Min svägeska jobbar på Neo/BB så hon vet vad hon pratar om.
    Ofta lägger de snittet lite tidigare för att mamman och barnet ska må bra. Börjar man blöda och bli sängliggade sista tiden så mår båda bättre av det. Alltså nu pratar vi inte i vecka 30 utan i v37-38 istället för 40.

ang semester så har jag tur, i år har jag jobbat 5 år så min skuld pga förskottssemester är struken :)

• Snart så....

oj vad skumt jag skrev, alltså båda mår bättre av snittet än blödning+sängliggandes.

• Bröllopstokiig

Just det jag, hon jobbar ju där.... Ja då vet hon sannerligen vad hon pratar om!
    Tur har du ju med semester då... åhhh vad avis man blir.
    Hur som helst, 2 veckor tidigare är ju underbart om det blir en varm sommar! Jag kanske går över 2 veckor och då blir det kanske att vi ligger och "krystar" på samma gång fast på olika BB
    Hur som, det viktigaste är ju att NI kommer må bra, du o bebben! Hoppas vi verkligen!

• Moppy

Hej hopp!
    Nu har både jag och maken snackat med varenda gynekolog och BM i hela stan, känns det som :D Han och jag är likadana när vi står inför ett problem, fram med alla frågor och ring, ring, ring... Maken sa att de han snackade med blev mycket impade av vilken koll han hade på ÄLdagar, BIM, cykellängd etc... Man har ju lärt upp honom ;)

Finns ju tyvärr inget man kan göra så här tidigt, alla säger att det kan lika gärna vara normalt som inte normalt att jag blöder och bla bla bla. Ska kila iväg och ta hcg prov nu i eftermiddag, och sedan jämföra stegringen om en vecka. Sedan VUL om 10 dgr tidigast. Ska även testa CBtester i slutet av veckan och se om det håller i sig.

Ja ja orkar inte oroa mig ännu förrän jag vet vilket håll det lutar....

• Bröllopstokiig

Nu ska jag iväg på ett externt möte sen hem.... skönt!
    Ha en underbar kväll alla. Hoppas allt löser sig till det bästa för er!

Massa kramar

• Storasystern

Mindre- din stackare! Det som är så äckligt att spy så där mycket!!! Krya på dig! Och se till att mannen kryar på sig! ;)

Vänner-fan, det låter oerhört jobbigt. Jag håller med Muggles, min man var sådär inför bröllopet han också, men så gjorde vi en lista på vem som skulle göra vad, och då blev det bättre. Det krävde att jag var tvungen att helt släppa kontrollen av "hans" saker dock...

Jag har pratat med en kompis som trodde att det jag har är PCOS... Väntar med spänning på blodprovet...

Har ni tänkt på hur många det är av oss som har något "fel" (typ PCO, endo, MF m.m.)? Representerar vi ett snitt av Sveriges kvinnor här? I så fall verkar det mycket svårare än jag någonsin trodde att få barn!!! :(

• Storasystern

Moppy - skönt att vara uppkollad, men jobbigt att inget veta... Hoppas att allt är bra och du får behålla plusset!

• mugglesfan

StoraSyrran: jag tror att det är ganska många som har tex endo men bara ett visst antal av dem har svårare att få barn. Men de som har lättare att få barn kanske inte hänger här... Så till viss del är det nog ett snitt av befolkningen och till viss del är det kanske inte det.

Men det positiva är väl att man kanske tidigare blir medveten om olika brister och diagnoser och kan få behandling snabbare, istället för att försöka först ett år, sedan påbörjar utredning osv.

• pirr!

Jag sällar mig till lapinette och sweetan.

BIM-ar när som helst- allt från i söndags till i helgen någon gång. Dag 34 idag...
    Vet ej om jag vågar testa. Tanten har ju kommit som ett brev på posten de gånger jag vågat testa!

Svar på tråden När märker man av det?