• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Frejis: bra att du tar tag i det och bokar tid. Den där JÅ kanske man skulle prova, han verkar vara poppis här i tråden... :)

• Lapinette

Vad motigt det är på tråden just nu. Håller tummarna för alla som har problem med sjukhus, plus som man inte vet är plus osv. Själv har jag inget att komma med...mer än att det är BIM typ på söndag men sist drog den ju iväg och lurade mig och kom hela 2 dagar senare. Hoppas den inte drar ut denna gång.

• Victory

Suck......

Idag är det om möjligt ännu värre. Trodde inte det svarta hålet kunde vara så är djupt! Och jag som var riktigt glad efter en heldag med er här i tråden.

För att sammanfatta en helvetisk kväll: problem i relationen!

• BrudSommar2006

Jag har så himla mycket på jobbet den här veckan så jag försöker ägna kvällarna åt att läsa i kapp.

Moppy och september - hur går det för er?? Kram på er i alla fall och hoppas det går bra.

Frejis - varför ska det alltid strula med remisser!! Tråkigt att höra om dödsfallet i släkten också när du vad jag förstår bor långt borta från dem. Min farfar dog ju förra veckan och det är begravning nästa vecka, det gick så fort men farmor verkar piggare nu och sover bättre när hon inte behöver oroa sig för honom längre.

Tack Cicci för att du sade till om programmet på TV4 igår, jag hann läsa inlägget fem i åtta så jag hann precis lagom slå på TVn sedan. Men var det någon som hörde vad de sade om MF och risker? Jag var och hämtade ett glas vatten och kom tillbaka lagom för att höra att de sade någonting om att om första barnet är en pojke så är det högre risk för MF sedan? Hörde jag rätt?

Bläddrade i Vänta Barn Amelia i går kväll, de har på sin lista om pojkar och flickor bland annat att är man sugen på sött så blir det en pojke och surt/salt så blir det en flicka. Det omkullkastar tidigare teorier...

• nenne78

howdy hooo!
    sept och moppy oooooooh hoppas att allt går bra, sitter avvaktande med krulltrumpeten här.

Victory
    kryp in under filten, jag har bakat jättestora kakor och kokat svartvinbärssaft som förmodligen inte hjälper men tröstar lite i alla fall. :-/

• _koko_

Moppy och September - hoppas på det bästa men lider med er båda just nu. Fy att det ska vara så jobbigt.

Victory - Jättetråkigt att höra! Kan tänka mig att det är ett otroligt känsligt ämne som lätt leder till missförstånd och tårar. Vet inte om jag kan ge några råd, men jag hoppas att det löser sig!

Frejis - beklagar också din mormors bortgång, vet hur tungt det känns.

Ang vår ivf: Min söta sambo ska ta tag i det och ringa båda klinikerna, vi tycker båda att det inte får gå till såhär. Om väntetiden är 1½ år kan vi väl få stå i kö tills proverna är tagna, visar det sig sen att något påverkar fertiliteten i så hög grad att ivf inte är ett alternativ är det väl bara att ta bort oss ur kön då?!!

Hoppas verkligen att linné inte har samma krav...

I övrigt känner jag mig förkyld igen, hoppas att det inte blir värre då jag ska åka bort i helgen. Har varit på life och handlat dida och zink. Sparar lakto... vad det nu hette till senare, tar en sak i taget.

• pirr!

Åh, Moppy med.. håller tummarna att tiden går snabbt och att både du och september får hoppfulla besked!

Victory- kram till dig!

Frejis- NEJ!! inte mer strul. det är ju inte klokt. Skäms för att jobba inom landstinget

Fantastiskt program igår. Maken och jag satt som klistrade! Han sa att han skulle börja dricka kaffe (skulle ju vara bra för spermierna..). hörde också detdär att mf-risken ökade om man tidigare fött en pojke- skumt!

• Bröllopstokiig

Hejsan darlings!

Hjälp!! Här händer det grejor, milda makter! Tar det lite lugnt med fanfarerna jag med tills annat är bekräftat!

Brudsommar: Ag programmet, jag satt klistrad, men hade sovit 1/2 h innan det började, så jag var inte så alert. Men jag hörde det som vi redan vet, att MF och MA sker oftast innan 12 veckan och senast 20 e veckan. Pojkar är svagare, så de kan åka ut lättare.
    Sen var jag så nöjd med att de sa att rökning och alkohol PÅVERKAR huruvida man blir gravid eller inte. Min make hävdade motsatsen innan, så nu fick han minsann höra (vi kollade också tillsammans).
    FANTASTISKT var det i allafall! Måste se nästa vecka med!

MA för någon som frågade i tråden tidigare är när fostret/embryot dör inne i magen, slutar växa typ i vecka 7 och sedan fattar inte kroppen det och stöter inte heller ut det, så fostret kan ligga dött i livmodern i upp till 4 veckor, oftast upptäcks detta på ett vul. Man får genomgå skrapning.
    MF är ju när man får ut allt, i en blödning.

Nu måste jag läsa lite mer vad ni har skrivit under nattskiftet!

• Frejis

Intressant läge: KS säger att de inte har fått remissen medan läkarsekreteraren på min gynmottagning säger att de visst har skickat iväg den. Vilket skämt! Och så jobbar inte gynläkare idag, vilket också är typiskt.

Har också börjat känna mig förkyld, det är kanske en virtuell förkylning i tråden som går.

Koko - hoppas att det löser sig med proverna. Vilket elände, det borde inte få gå till på det här sättet.

Pirr - jobbar du inom landstinget? *en lysande idé föds i mitt huvud* vad bra, då har vi ju KONTAKTER! ;)

September - fler symptom låter onekligen positivt. Hoppas att allting kommer att gå bra.

• MaggO

Hola,

Jag har nu "tjuvläst" denna tråd i några dagar och det piggar verkligen upp att läsa om er, som går igenom samma sak som jag. Jag är 30 år och har försökt sen jul-06. Såg att några av er hade varit på MamaMia hos JÅ. Jag ska dit i veckan för ett VUL och första besök, vill se att allt är OK och kanske få några goda råd på vägen. Är han bra? Efter att ha läst denna tråd har jag nu även börjat knapra RR och Bisolvon. Hoppas på + denna gång.

Svar på tråden När märker man av det?