• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

kokos, hoppas det skiljer på landstinget och privat, så ni kan följa tidsplanen som ni planerat innan. Om JÅ säger att det är lugnt så borde kanske Linne säga samma sak??
    Åhhh blir så frusterad för er skull!! Muppar på sös att de inte kunde ha kollat upp sånt innan *mutter*

• Snart så....

Nu ska jag hemåt och dricka honungvatten för min hals.

Massa kramar till alla men speciellt dig kokos-gumman.

• mugglesfan

Näe usch, jag blev så himla ledsen för din skull koko! Det känns totalt oproffsigt av dem att "glömma" detta viktiga prov. Vilket bakslag!

• Bröllopstokiig

Jag ska med valsa hemmåt!
    Dryg dag på jobbet....

Alla krarmar till dig kokos!

• sweetstreet

Snartis!
    Sorry hann liksom inte med att säga Krya på dig för jag blev så upprörd av Kokos inlägg.
    Men jag menar verkligen det. Krya på dig nu och ta hand om din hals!! :)

• _koko_

sweet - ja, om jag ska ta 6 sprutor är vi inne i slutet på juni innan de gått ur kroppen. Sen ska man ta blodprov flera gånger under en menscykel, och sen efter det kan man sätta igång. Och då måste jag alltså nedregleras igen från början...

snartis - ja, det hoppas jag verkligen också. Kan förstå att landstinget kräver det eftersom det är skattemedel, men på linné betalar vi ju själva... Samtidigt kan jag tänka mig att de är måna om sin statistik och kanske kräver det av den anledningen... :(

• Frejis

Snartis & Page (& andra förkylda): mot förkylning kan en blandning av pressad ingefära, citron, honung och vatten som man kokar upp rekommenderas. Vet dock inte om man får dricka sådant som gravid, men det hjälper mot halsont och smakar ganska gott. Brukar själv ha lite rom eller whisky i det, det blir ännu godare.

Victory & Syrran: ja, bortgången känns tungt även om det handlar om en äldre person och man kan säga att det var väntat. Har faktiskt fått lite svårt för det senaste uttrycket, det handlar trots allt om tiden som var förr, när den gamla levde, och nu. Det jobbiga är också att jag har en konstig förmåga att visualisera saker: det känns nästan att man "ser" olika situationer som spelas upp i huvudet... hm, det verkar att jag beskriver ett program i teven (vad heter den?) där man kunde få tala med de döda. Ja, Frejis känsla av humor är iaf lika rubbad som förut.

Hm, undrar om ägget kommer att lossna snart eller inte. Vänstra äggstocken lever ett eget liv, har känningar där. Får väl inhandla CB ÄLtest snart, när jag ändå ska till SATS *måste få bort julfettet från maget* Page hur går det för dig med träningen?

Försökte få tag på KS idag eftersom jag inte har hört något om den remiss som gynekologen skickat till dem för en månad sedan. Får prova igen på onsdag *irriterande* Om de krånglar kommer jag att be gyn att skicka remiss till Sophiahemmet.

Hm, konstigt att vår utredning var så kort, fick aldrig göra några hormontester eller liknande. Mysko *kliar mig i pannan* :(

• Frejis

Oj, Koko, såg nyss att jag missade dina inlägg. Det du skriver är ju helt j*äkla otroligt! Fattar inte att de inte klarar av att tänka själva eller att de inte ens kan ge information till patienten som då kan tänka åt dem. Irriterande! :(

• Frejis

Hm vad spelar det för roll egentligen om det finns andra störningar eller inte? Särskilt när man betalar själv, muttrar jag tyst. Det borde väl gå bra på Linnékliniken, det hoppas jag verkligen. Hoppas att du Koko får svar på det imorgon. Orkar du inte skriv här så får du massor med stöd. När man är som svagast måste man vara starkast - en dum princip som gäller när man ska hävda sig i vården. Massor med kramar till dig :)

• sweetstreet

Frejis,

Stor varm kram till dig också! Det är verkligen hemskt när en nära anhörig går bort. Har varit med om det själv och i båda fallen var jag inte alls "på plats" utan längre bort. Inte som du i annat land men i ina fall i andra landsändor vilket var tillräckligt jobbigt bara det.

Det är förövrigt min skräck nu när jag är här i USA. Att man ska få ett sådant bud när man itne är i Sverige. Det skulle kännas otroligt svårt. Särksilt som man ju vet att det oftast inte är så lätt att hitta ett flyg hem snabbt om man nu inte kan betala 20 000 eller så för en biljett. ilket kan kännas mycket även i ett sådant fall.

Hoppas verkligen att du ändå kan få stöd från din familj och även från din man.

Egentligen är ju döden precis lika märkligt som födelsen tycker jag. Att en person plötsligt inte längre finns fast den gjort det alldele nyss. Märkligt.

Svar på tråden När märker man av det?