• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Koko
    måste fråga. Detta med de här testerna som de vill kolla på SÖS. Är det alltså inga tester som är nödvändiga för att göra IVF?? Eftersom de ju kanske inte alls behöver göras i Uppsala menar jag?

Varför vill man då göra dem på SÖS??

Fattar inte... :?
    *kliar mig i huvudet*

• Frejis

Tack för kramarna Sweet :) de värmer (uttrycket passar ganska bra i vinterkylans Stockholm).

Håller med om att döden är lika märklig som födelsen. En intressant fråga blir då om människan har en själ (eller vad man nu vill kalla det) och vad händer i så fall med den. Aktuellt både när man föds och när man dör. Och drömmar, vad ger de uttryck för? Särskilt när det handlar om drömmar som har ett sammanhang, som verkar ha en mening.

Jag höll som värst på med att boka flygbiljetter hem strax innan min mormor gick bort. Bestämde mig dock att jag inte ska åka och ringde min mors mobil och fick då veta att hon hade gått bort. Ett märkligt sammanträffande om man vill se mening i olika händelser.

Anyway :) kanske roligare att prata om ägglossning och bim? Tänker också på att detta ämne lätt kan bli för privat för i-net rymden men säkert intressant för våra smygläsare ;) Sweetan, när bimar du?

Min gullige make köpte ÄL test på vägen hem och visst hittade jag ägget. Lite skoj även om jag känner mig extremt avspänd och... hm resignerad var ordet :)

Hm, jag skulle skriva på abstract och hamnade här i stället. Ska fortsätta på eländet lite till, dags att göra klart det och bli av med det.

• Moppy

Hej tjejer!
    Någon där? Ville bara säga att jag för säkerhetsskull testade mig nu ikväll.... och fick ett pluss....

Eftersom jag fortfarande har lite mens har jag inga förhoppningar om att det blir något denna gången heller, såhär var det ju förra ggr också.

Ville bara tala om så ni vet! Så nu kan vi följas åt September i att våndas...

Varför kan det inte vara enkelt så att man får vara glad åt plusset?! :(

• Frejis

Moppy: förlåt om jag har missat något. Hur länge har du haft mens? Vad har du för symptom annars?

*ett jätteförsiktigt viskande grattis till plusset och många tröstande kramar*

• Moppy

Jag fick mens sent i fredagskväll. Men den har varit mindre än vanligt.

Har haft alla klassiska gravsymptom innan dess, molvärk, trötthet, lite illamående etc.

Det känns dock som en obehaglig repris för oss, så jag kan tyvärr inte bli glad. Om det går åt h*lvete med detta också, så vet vi alla fall att något är verkligt fel, t ex att ägget inte hinner fästa ordentligt innan mensen kommer. Ja, ja ska ringa den trevliga BM som jag pratade med idag och se vad hon tycker jag ska göra härnäst.

• Frejis

Jag förstår nog ganska bra att du inte kan bli glad över plusset, men det behöver inte heller gå dåligt. Usch, väntan och ovissheten måste kännas jättesvårt.

Det är nog bra att du har fått tag på en trevlig BM. Ett tips kan vara att ringa gynakuten och höra med dem; de är ju till för att ta hand om graviditeter före v 22 - det finns kanske något som de kan göra eller ge råd om.

• Moppy

Frejis: jag var ju igenom den här vändan i höstas, och de kan ju inte säga ngt så här tidigt. De kan tidigt se ngt i v 5-6 så om ca 2 veckor. Och även om de ser ngt då, så måste de vänta ett tag till för att jämföra om det har växt. Så det känns som det kommer ta ett tag innan man vet. Jag tänkte dock försöka gå och ta HCG prov nu i veckan för att se om det ökar.

Suck.....

• mugglesfan

Hej Moppy, jag önskar att jag kunde hojta "grattis" men jag avvaktar lite. Jag hoppas verkligen att det gått bra denna gången! Kram!!!

• Moppy

Tack Muggles-gumman! Ja för all del, här ska det INTE tas fram champagnen på ett bra tag. Jag ska försöka att inte tänka för mycket på det innan jag vet.

Kram till er tjejer, nu ska jag se det där 'bli med barn' programmet på TV4 som Cicci rekommenderade.

• Frejis

Moppy: hoppas att du slipper gå genom samma sak som i höstas. Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra.

Återgår till barnprogrammet på fyran (visst är det bra?), maken sitter med och tittar intresserad på det. Värken i äggstocken tilltar, bra att se på teve vad vi ska försöka tillverka lite senare ;) ska försöka ändra min attityd från att det inte funkar till att det visst kommer att gå bra.

Svar på tråden När märker man av det?