• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

Frejis
    åååh håller tummarna att de hittar remissen ögona böj! *boxar i luften*

MaggO
    hej hej och välkommen! Bisolvon tror jag skarpt på, har själv inhandlat en hel arsenal tills vi drar igång igen efter thailand..

• start september

Hej!

nu har jag lämnat mer blodprov. Imorgon eller allra senast på torsdag bör svaret ha kommit, men det är ju mycket möjligt att man behöver vänta för att se.

Moppy, ja, jag blöder fortfarande. Om man räknas att jag hade bruna flytningar i fem dagar så har jag blött i totalt 11 dagar nu. Jämfört med min vanliga mens är det mycket mindre, men den borde varit i slut i lördags/söndags. Det är inga forsar, jag behöver inte ha mer än trosskydd, men det blöder likaväl. Dessutom blöder jag näsblod ocn tandköttet blöder, så nu är det järnrik kost som gäller för att kompensera.
    ingen bra tecken att blöda, jag vet.

Vet inte om jag inbillar mig övriga symptom som illamående och metallisk smak i munnen.

• BrudSommar2006

Jag hade ingen aning om det där med pojkar och ev MF, jag trodde att jag hört fel men där ser man, nu har jag lärt mig något nytt igen.

Cicci, du kan väl skriva ett inlägg nästa vecka igen så att jag inte glömmer bort del 2!

Frejis, de får väl skicka en ny remiss så länge, det bästa vore ju om den första dök upp på rätt ställe men i fall att, så att inte ännu mer tid slösas bort!

Victory, det som lät så bra bara alldeles nyss, ni verkade ju vara överens hemma om att söka hjälp och att fortsätta försöka och allt. Hoppas också att det löser sig för er!

• mugglesfan

Välkommen MaggO!

Frejis: be dem skicka en ny (kopia ) remiss ögonaböj! Ingen idé att reda i vem som gjort fel - det kan ju ta 100 år... Vilken sablans otur!

Nu är det mkt otur och elände i tråden.

Victory: vad jobbigt att även relationen tar stryk. Men det är ju känt att sådana här problem sliter på förhållandet, så ni är säkert inte ensamma om det. Har du ngn mer att prata med än din man? Ibland behöver man andra perspektiv...

• mugglesfan

Sept: annars är det nog ett grav-tecken att du blöder tex i tandköttet. Alla slemhinnor blir känsligare, så tex nästäppa och att blöda från tandkött och slida (tex efter samlag ) är tydligen vanligt när man är gravid. Men vi får se hur det utvecklar sig!

Håller tummarna stenhårt för både dig och Moppy!

• mugglesfan

Ja ni fattade att samlaget syftade på slida och inte tandkött va?!

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Jag är på affärsresa i Göteborg, onsdag och torsdag nästa vecka, så jag lär inte skriva många rader här då, dessvärre. Så du får snällt notera i din kalender nu att du ska titta på tv kl 20 torsdagen den 22/2

• start september

Jo- fattade det

Jag kan inte låta bli att fundera på om vårt sex på onsdag kväll just när det röda hade börjat har påverkat blödningarna.

• Storasystern

God morgon i tråden! Eller god förmiddag kanske...

Moppy, det låter jättekonstigt! Se till att kolla upp det pronto!! Så där ska det itne behöva vara.

Victory, det finns plats för dig under manteln idag med. Du kan få min plats idag. Jag är bara lite trött och tjurig idag, men inte riktigt deppig...

Koko, Förbannade j-la sjukvård!!! Så där får de ju inte göra!!! Finns det något som tyder på att du har konstiga ägglossningar? Har du regelbunden mens (utan sprutor)? I så fall förstår jag inte vad de ska ha de dumma blodproverna till? Jag tror att de menade sånna prov som jag håller på att ta där de kollar hormonhalten i blodet i början av cykeln... Hoppas verkligen att det löser sig, juli är lååångt borta... :(

• mugglesfan

Var det bara jag som tyckte programmet var lite segt i tempot igår? Det var väldigt likt boken "Ett barn blir till" för övrigt...
    Men dataanimationerna var häftiga - såg verkligen verkliga ut.

Men varför skulle MF vara högre om man fött en pojke FÖRUT? Att pojkar är känsligare visste jag men det här fattar jag inte. Att nästa graviditet skulle påverkas - varför då?

Svar på tråden När märker man av det?