Hej tjejer!
Här är en till som inte firar Alla hjärtans...
Maken är iväg och håller någon kurs ideelt. Ringde mig dock från barnvagnsaffären. Han åkte dit mellan jobbet och kursen och beställde en trots att han var superstressad och förmodligen inte ens hann äta nån middag innan kursen... Känns ju sådär.
Sen nyss gick jag ner till förrådet med lite grejer. Och då ser jag... Vårt lås är uppbrutet! Helvete, rent ut sagt! Skit, skit, skit!!! JÄTTEkul det blir när han kommer hem sent efter sin JÄTTEroliga (NOT!) dag och får veta det! Jag är väldigt orolig nu för vad som är stulet. Jag kunde inte se vad som var borta utan stack bara upp till lägenheten igen och hämtade ett nytt lås och satte dit. Jag har inte så mycket saker av jättestort värde (för någon annan iaf) där nere, men jag vet att han har. (Pga att jag min idiotiska fru ber honom ta ner en massa dit för att jag inte vill ha det uppe i lägeneheten.) Vet att han har en massa verktyg och motorcykelprylar bl.a. Han hade en hoj som blev stulen en gång under studietiden och det var som en mardröm, för han var helt knäckt och jag har aldrig varit så arg tror jag. Kändes som jag kunde ha gjort de tjuvarna riktigt, riktigt illa om jag fått tag på de. Jag erbjöd mig köpa en ny åt honom, men han ville inte ha en ny, han ville ha den som hade mekat så mycket med och satt dit så många egen-fixade saker på. Det var knäckande. Han letade hela natten efter den och jag hade inte hjärta att förklara hur meningslöst det var. Sen insåg ju han också att värre saker händer, men det var nog den värsta materiella förlust han kunde tänka sig eftersom han lagt ner så mycket jobb på den och det är ju inget som försäkringsbolagen tar hänsyn till direkt. Så nu får jag sådana flashbacks. Ja ja, återstår att se hur detta slutar, men nu vill jag bara att de ska ha tagit av MINA saker, inte HANS! Det är inte rättvist när han gjort så många goda gärningar idag.
Väldigt, väldigt OT, vet inte varför jag skrev detta här, förmodligen för att jag hade sidan uppe.
Hoppas ni andra har det mysigt ikväll iaf!