• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Cicci,

Kollade just in din hemsida!
    Fin!!
    Kul att se lite fler bilder också!! :) :) :)

Har ju desssutom helt glömt bort att gratulera dig till "sprattlet"!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!! Det måste verkligen kännas helt underbart! :) Härligt!!

• Lapinette

I know sweetstreet. Distansförhållanden är både gott och ont.

Pust, ska försöka göra lite till innnan jag släpar datorn hem och repeterar det jag ska säga på seminariet imorgon. Är ingen morgonmänniska så det blir tufft.

• sweetstreet

Hur är det med Frejis???

Går det bra med ditt abstrakt eller hur är det?
    Hoppas du mår lite bättre nu även om jag förstår att det är en tung tid.

Skickar lite fler kramar till dig för att muntra upp och trösta :)

• sweetstreet

Japp Laapinette,
    har haft distansförhållande jag med. Dock inte i två olika länder, bara två olika landsändar. Men det var tillräckligt tufft.

Fast det var länge sedan och med en annan kille. Med min man har jag inte haft distans alls....! ;)

• BrudSommar2006

Hej, har kommit hem från kursen nu och väntar på att maken ska komma hem så jag tänkte bara passa på att tacka för tipsen om bättre järnupptag, ska lägga upp en plan och kanske investera i riktiga järntabletter, Mitt Val Kvinna kanske inte räcker. Å andra sidan har jag nog varit lite dålig på att ta dem också, det är svårt att komma ihåg sedan jag upptäckte att jag inte kan ta dem med frukosten med fil och te.

• Moppy

Sweet och Lapinette - jag håller inte riktigt med att Valentines bara är tramsigt. Visst, allt det kommerciella runt Alla Hjärtans blir för mycket (kan tänka mig att det är galet i USA!) och visst man kan äta ute eller ge rosor en annan dag, men blir det verkligen av så ofta? Varför inte ta tillfället i akt? Det är väl supermysigt! Känns som många par skippar just alla hjärtans dagen och sedan går ut helgen efter eller innan istället. Men då är det ju egentligen samma sak, eller?

Vi ska ialla fall ut och käka på kvarterskrogen och bara slappa. Skönt att fokusera på varandra lite, inte bara på alla bebisproblem... :)

Kram alla söta trådisar!

• sweetstreet

Moppy

Självklart spelar det egentligen ingen roll alls NÄR man egentligen har det mysigt och romantiskt och uppvaktar varandra! Om man tycker att alla hjärtans dag är ett bra tillfälle så är det ju jättebra!!!! :)

Tror jag inte var så emot detta när jag bodde i Sverige faktiskt. Har nog firat "alla hjärtans" lite ibland någongång när andan fallit på. Men här ÄR det verkligen heeeeelt GALET!!!!!!! Jag har blivit super-anti sedan vi flyttade hit. För man inser verkligen att det "enbart" handlar om att pressa ut så myckt pengar man bara kan ur folk!!!! Och då känns det plötligt vare sig romantiskt eller mysigt. Bara liksom tvångsmässigt och falskt! :(

Jag menar självklart inte att det är falskt att köpa blommor, utan det känns som om hela marknadsföringsgrejen är så stor att man alldeles tappar lusten eftersom det känns inte som något man gör "för att man egentligen vill" utan för att det "krävs av en". Och då pratar jag männen!!!!!

Här i USA är det fortfarande mycket striktare könsfördelning när det gäller traditionella saker som t ex uppvaktning.

Har t ex en kollega som verkligen inte vill köpa blommor till sin flickvän just idag. Helt enkelt av den anledningen att rosorna är 3 gånger så dyra idag som vilken annan dag som helst. Så han säger att han känner sig "total-lurad" och egentligen dum som "går på" detta varje år. Men hans flickvän "kräver" att få rosor på V-day.

Och det är sådant jag bara mår illa av! Jag menar HUR romantiskt är det på en skala???

Så visst, jag är säket lite miljöskadad av att jag lever i landet där allt går att sälja med lite smör och socker på! ;)

• sweetstreet

Moppy!

Hoppas förresten att ni får en jättemysig kväll tillsammans!!! :)

• Vänner-fan

Hej tjejer!

Här är en till som inte firar Alla hjärtans...
    Maken är iväg och håller någon kurs ideelt. Ringde mig dock från barnvagnsaffären. Han åkte dit mellan jobbet och kursen och beställde en trots att han var superstressad och förmodligen inte ens hann äta nån middag innan kursen... Känns ju sådär.

Sen nyss gick jag ner till förrådet med lite grejer. Och då ser jag... Vårt lås är uppbrutet! Helvete, rent ut sagt! Skit, skit, skit!!! JÄTTEkul det blir när han kommer hem sent efter sin JÄTTEroliga (NOT!) dag och får veta det! Jag är väldigt orolig nu för vad som är stulet. Jag kunde inte se vad som var borta utan stack bara upp till lägenheten igen och hämtade ett nytt lås och satte dit. Jag har inte så mycket saker av jättestort värde (för någon annan iaf) där nere, men jag vet att han har. (Pga att jag min idiotiska fru ber honom ta ner en massa dit för att jag inte vill ha det uppe i lägeneheten.) Vet att han har en massa verktyg och motorcykelprylar bl.a. Han hade en hoj som blev stulen en gång under studietiden och det var som en mardröm, för han var helt knäckt och jag har aldrig varit så arg tror jag. Kändes som jag kunde ha gjort de tjuvarna riktigt, riktigt illa om jag fått tag på de. Jag erbjöd mig köpa en ny åt honom, men han ville inte ha en ny, han ville ha den som hade mekat så mycket med och satt dit så många egen-fixade saker på. Det var knäckande. Han letade hela natten efter den och jag hade inte hjärta att förklara hur meningslöst det var. Sen insåg ju han också att värre saker händer, men det var nog den värsta materiella förlust han kunde tänka sig eftersom han lagt ner så mycket jobb på den och det är ju inget som försäkringsbolagen tar hänsyn till direkt. Så nu får jag sådana flashbacks. Ja ja, återstår att se hur detta slutar, men nu vill jag bara att de ska ha tagit av MINA saker, inte HANS! Det är inte rättvist när han gjort så många goda gärningar idag.

Väldigt, väldigt OT, vet inte varför jag skrev detta här, förmodligen för att jag hade sidan uppe.

Hoppas ni andra har det mysigt ikväll iaf!

• sweetstreet

Vänner,
    Äsch FYYYYYYY vad trist!!!! :[ Jag hatar verkligen sådant!!!!!!!

Att folk inte fattar skillnaden på mitt och ditt! Jag vet att det låter hyperpretto och helylle men jag känner verkligen så. Även om jag vet att stölder är vardagsmat...
    Men det är verkligen trist. Särksilt när det handlar om affektionsväerde mer än marknadsvärde! :(

Hoppas verkligen inte att de tagit mycket för er!!

Svar på tråden När märker man av det?