• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Låter jätteintressant! Jag älskar att resa och att försöka göra barn . Kan ju säga att SA-resan planderades in enligt min ÄL.

• sweetstreet

Haha Viktualia!
    Jag såg också artikeln!!!
    Fast det öät ju rätt dyrt..... ;)

• sweetstreet

Lapinette,

känner igen mig helt i dina repetioner!! :D

Jag gör exakt likadant innan jag ska hålla seminarium eller andr prsentationer.
    Måste liksom öva högt för mig själv för att få in rätt rytm och även kunna "klocka" tiden så man itne pratar för kort eller för länge.

Och eftersom allt hålls på engeleksa så brukar jag känna att jag vill öva ordentligt innan eftersom min engelska inte är lika bra som min svenska minst sagt. Och då känns det bra att ha hittat rätt ord och uttryck "innan" man står framför folk och "hmmmar"... ;)

Har ni era seminarium på svenska eller engelska???

• sweetstreet

Jag kan säga att jag brukar vara djävulusiskt trött på min egen röst när man dragit igenom presentationen ett par gånger.....

• Victory

Sweet: Ja, visst var det bra att vi fick en tid så snabbt! Men nu känns ju allt bra igen, så jag funderar om det är någon idé att gå dit! Men det kan nog ändå vara bra att få prata med nån, det kanske bara är bra att det fått lägga sig lite så man inte kommer dit asförbannad!

Ikväll kom han med en bukett röda rosor och sen lagade han en jättegod middag med jordgubbar som avslutning! Jag blev riktigt, riktigt glad för att han tänkt till! Nu känns allt som sagt bra igen men vi måste ju fortsätta kämpa för detta med barnalstrandet. Dock har mannen varit jätteaktiv idag! Han hade ringt till VC och förklarat vårt problem och frågat om insemination. Han blev hänvisad till BM så han ska ringa dit imorgon! Jag blev helimponerad över att han gjort detta. Det var ju även han som ringde till familjerådgivningen. Han anstränger sig verkligen för att ställa allt tillrätta, och man kan ju inte annat än smälta. Han är trots allt en helt underbar människa!

• sweetstreet

Victory!!!
    det låter ju otorligt bra!!! Blir jätteglad för din/er skull!!!! :)

Din man låter som en toppenman!

Jag tycker att ni bör gå på familjeterapin även om det känns bra just nu. Det handlar ju som sagt inte om att man "bara" måste gå dit just precis när det krisar, utan ni kan säkert få hjälp och vägledning där rent allmänt. Och som du sa tidigare så har du ju mycket som du gått runt och tänkt på så jag tror det kan vara jättebra att gå dit och prata om det.

Det låter toppen tycker jag att gå dit nu när ni inte alls är mitt uppe i en kris, utan nu när ni faktiskt tagit tag i saker och ting! Tror det är mycekt lättare att verkligen lyssna på varandra och andra, och ta åt sig saker på ett kreativt sätt när man är "lugn och sansad". :)

• BrudSommar2006

Victory, jag tycker det låter som att ni är på väldigt god väg att lösa era problem. Fast antagligen så går det väl inte på en dag så det är väl lika bra att ni går dit i morgon, det skadar väl inte att prata av sig lite och känna att ni är på rätt kurs och dessutom få det bekräftat. Lycka till i morgon nu!

• sweetstreet

Ja Lycka till!!!! Det glömde jag skriva ju....

• BrudSommar2006

Sweet, många bra råd som vanligt! Tror det är dags att säga god natt för min del nu efter hummer, alkoholfritt och praliner framför bra film. Synd att man ska vara så förbaskat trött jämt bara, det känns som att jag borde varit i säng för länge sedan nu... God natt!

Svar på tråden När märker man av det?