• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hej...

Lite bubbel idag med Kul...

Jätte trist Moppy gumman!

Min mamma hade typ 6 missfall innan jag kom, med både mig och min bror sydde de igen henne där uppe och inne så att inte vi skulle trilla ut med. 2 veckor innan förslossningen tog de upp styngnen, men det var en tuff förlossning efter det pga att huden eller vad man ska kalla det för därinne hade stelnat/hårdnat, så det var inte så elastiskt o mujk, sen kom jag i säte med Stackars mamma!

• A.M.

CicciL:
    TIPS: Du och väl några andra var på G att köpa "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson, eller hur? Om ni vill spara lite pengar (att köpa mer babygrejer för ) så såg jag att den kommer på bokrean ... På akademibokhandeln t ex för 99:-

• Bröllopstokiig

A.M. Du är en pärla, tusen tack för tipset!! Jag var på väg att köpa den på NK i lördags, men just då närjag vaar längst upp så kom det där larmet att alla skulle evakueras, så det var ju bara att springa ut!
    Då ska jag köpa den på rean, för jag sparar gärna lite pengar!

• BrudSommar2006

Koko, BM tyckte att jag kunde vänta till blodprovet i vecka 25 innan jag började med järntabletter eftersom värdet normalt inte börjar bli dåligt förrän ungefär då så det är dags att börja nu. Men jag har ju ätit Mitt Val Kvinna innan, två stycken om dagen, och de har ju extra järn i sig och är meningen att man ska kunna ta även när man är gravid och ammar. Fast jag har ju varit lite dålig på att få i mig dem sedan jag upptäckte att jag inte skulle ta dem tillsammans med te och fil till frukosten. Sedan glömmer man bort när man kommer hem från jobbet liksom. Jag ska nog ta och börja med andra järntabletter också nu men har inte hunnit iväg och införskaffat än. Däremot så har jag trott att man får knapra tabletter för att över huvudtaget hålla värdet från att bli alldeles för lågt, att få det att öka som Vänner-fan lyckades med tycker jag låter imponerande.

• Vänner-fan

Jag kollade nu och vi är tydligen försäkrade för 30.000 kr i förrådet. Har 1000 kr i självrisk dock, så vi får kolla noga vad vi blivit av med och se om det är någon idé att ta upp det. (Anmält själv inbrottet har vi dock redan gjort.)Så svårt bara, vissa saker använder man ju bara typ en gång om året och det kan ju dröja länge innan man kommer på att de saknas. Verktyg var helt ok att ha där nere, däremot inte dator, mobil, smycken etc. men det skulle man ju aldrig få för sig heller.

Usch, jag har också en kompis kompis som fått 10 missfall. Hon fick först ett barn och sen ett missfall per år ungefär och sen ett barn till. Hur man orkar kämpa vidare så länge är svårt att förstå, men som Moppy skrev, vad har man för val? Och man klarar väl det man måste, antar jag.

• BrudSommar2006

September och Moppy, vilken otur, men jag tror att det var just det, otur, eftersom det vad jag förstår är ganska vanligt så tidigt och många inte ens hinner märka det. Hoppas att värdena går ner snabbt i alla fall så att allt kommer igång som vanligt igen snabbt.

• BrudSommar2006

Jag vet inte ens vad vi har i vårt förråd, vi har ett vindsförråd och ett källarförråd. Vi har varit frestade att lägga vinterdäck och sånt i källarförrådet men det kanske man ska låta bli. Just nu är det väl mest julsaker och annat man inte riktigt har koll på.

• Vänner-fan

Brudsommar,
    Min BM sa t.o.m. att om det gått upp 8 steg ytterligare (till 130) tills nästa gång om 2 1/2 vecka behöver jag bara ta en om dagen sen, så det lät som att hon trodde det skulle fortsätta stiga. Hon trodde också att det kunde ev. visa något lägre nu sist eftersom jag inte var helt frisk.

Funkar det för dig att göra som jag, att ta med en mandarin till jobbet som du äter på f.m. då du tar din ena järntablett/Mitt val och sen ha de liggandes vid sängen så du kan ta innan du somnar också? Att ta efter jobbet förstår jag är svårt, det viktiga är att det blir en tydlig rutin.

• _koko_

brudsommar - ok, då förstår jag. En kompis till mig som är i 20e veckan har redan blivit tvungen att börja med järntabletter, det var därför jag undrade varför inte bm sagt något...

A.M. - då ska jag också jaga på bokrean. :)

• _koko_

snartis, förresten - vi jobbar på att få ett bättre svar. Jag har även skrivit till KS och ifrågasatt om det verkligen inte går att få en köplats så länge.

Svar på tråden När märker man av det?