• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Det här verkar vara ett ypperligt tillfälle att be alla med förråd kolla upp sina hemförsäkringar! Så vitt jag vet täcker de oftast endast saker till ett värde av totalt 10000, så ha inga dyrgripar där!!!

Sen kom jag på sent igårkväll att jag aldrig fick ur mig ett JÄTTEGRATTIS till cicci för första sparken, måste ha varit heeeelt overkligt!! :)

Brudsommar - har inte bm sagt åt dig att ta järntabletter??? Verkar jättekonstigt, tycker det är något som nästan alla gravida tvingas ta för att hålla järnnivån rimlig??

september och moppy - kramar till er!

sweet - inga vettiga besked från uppsala ännu, sambon försöker med email vilket nog inte är det bästa. Har fått ett svar men inte det vi var ute efter (bara "det ska nog inte vara några problem, men ni får prata med läkaren när ni kommer hit" typ).

• Moppy

Start Sept: Ja det känns jätteskönt att HCG nivåerna sjönk så snabbt. Då känns det som om man kan "hoppa rakt in" i cykeln igen.

Om du fortsätter testa plus framöver tycker jag du ska snacka med din gyn om att få tabletter för att skynda på förloppet. Det fick jag förra gången och då kom allt ut direkt. Inga konstigheter alls, gjorde inte ont eller så. Annars kan man blöda flera veckor och det dröjer innan man är på banan igen.

• Moppy

Fast hcg på 50 låter faktiskt väldigt lågt September, jag kommer ihåg att jag låg på 1500 innan det började gå ner hos mig förra gången. Så det kommer säkert försvinna nu ganska snabbt :)

• Snart så....

Hej hopp

Här har det varit en urusel morgon med bråkig dator och telefoner som inte fungerar. Så har inte kommit igång att jobba än 2,5 timme sen

Moppy, åhhh vad trist men hoppas du kan få hjälp nu varför äggen inte fäster.

September, det är bara att gnälla här!! det är därför tråden finns. Förstår att du vill få detta "avklarat" och börja om på babyverkstaden om det är så.

Vänner, trist att få inbrott i källaren. Vi förvarar bara enkla saker där (kanske därför garderoben är proppfull )som inte gör så mkt om de fösvinner. Typ plastutemöblerna och gamla böcker mm.

Håller tummarna för Muggles på Nupp-testet!

koko, gaaahhh jag skulle nog vilja ha ett bättre besked än det ni får. Går det inte att ringa och tjata eller får ni samma svar?

• Moppy

Muggles, håller förresten tummarna för NUPPen!

• start september

Moppy,

det betyder ju att det var väldigt tidigt för mig det gick fel om HCG bara var 65 i söndags. Då känns det lite bättre.

• Moppy

ja då är det på väg ut ialla fall September, och biter sig inte fast som den gjorde på mig i höstas....

• A.M.

Moppy:
    Usch vad trist ändå! Kram!

Jag har en väninna som har haft 8 missfall (under kanske 5 år) varav ett ganska sent - i de flesta fallen har det verkat som om graviditetshormonet liksom stängt av tillförseln och därför orsakat missfallen (det är så läkaren förklarat för henne och hon för mig). Hon var inte så snabb med att söka hjälp - de ville klara sig på "egen" hand först (!) - men efter det senaste MF sa läkaren att man kan få hormonhjälp för att försöka hålla kvar graviditeten. I o f s bara vettigt i de fall där det är konstatrat att det är hormonet som är boven och inte kromosom- eller andra fel på embryot. Men den vanligaste orsaken till MF tidigt är ju att det är ngt fel på själva embryot ...

Svar på tråden När märker man av det?