• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Helt klart, måste avsluta shopping med något gott :D :D

• Liten med Mindre

Hmpf - ska inte lita ett ord på vad som står i EllePuls igen - tur att tidningen var gratis.

De påstod ju att mango var järnrikt och bra för kvinnor. Mango kvalade inte ens in på Livsmedelsverkets lista över frukt bär med mycket järn. (Däremot låg de berömda torkade aprikoserna i topp.)

I en total lista över störst järninnehåll var pumpa/squashfrön den vegetabilie som kom först, efter en massa kött-/blod-/och berikade produkter.

• Liten med Mindre

Fast - min mango jag mumsar på just nu är det första som är riktigt gott på många dagar. :D

*mums mums tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg tugg*

(att tugga ordentligt ska ju minska gaser...)

• Vänner-fan

Muggles,
    Grattis till det positiva NUPP:et!

Störst utbud på barnvagnar har Baby-hörnan vid SATS på Backaplan. Vill ni ha hjälp är det nog bra att undvika helger, speciellt lördagar. Vi var iofs där en lördag men då snöade det ute så alla andra var nog ute i pulkabacken. Men sen var vi där en annan lördag bara för att hämta den lilla babybox med blöjor, skallra, våtservetter etc. som de delar ut gratis max 3 mån före BF som man beställer på www.babyproffsen.se (de tillhör den kedjan) och då var det vansinnigt mycket folk i butiken och kunderna skällde på personalen för att de aldrig fick nån hjälp.

Sen beställde vi vagnen från den affären vid Marklandsgatan (Babyboom) för de var något billigare och så fick man 10 % med Enjoy-kortet där. Men de har inte alls lika många vagnar ute i affären.

Oj, jag har suttit vid datorn jättelänge idag, även om jag inte har hängt så mycket just här. Känns i ryggen, så nu får jag hitta på nåt annat!

• Lapinette

Vad possitivt det är här inne idag! Kul med positiva tester och så håller jag tummarna hårt för dig pirr. Det var ju evigheter sedan någon plussade här inne!

• Lapinette

Förresten tjejer, vilka barnaffärer finns i Stockholm? Sitter här och funderar på mitt nästa projekt.

• Liten med Mindre

Lapinette - vad menar du med barnaffärer?

barnsaker
    leksaker
    barnkläder
    annat?

• Lapinette

främst barnvagnar tänkte jag nog på

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tycker Babyland verkar ha störst utbud, vi har varit i Täby och Bromma men det ska väl ligga någon inne i stan någonstans också har jag för mig. Fast man kan få vänta lite innan man får hjälp på helgerna.

Mindre, tur att man slipper börja tvinga i sig mango då, tycker inte att det är speciellt ätbart.

• Bröllopstokiig

Lappis: Babyland ligger också på Karlbergsvägen, korsningen St.Eriksgatan. Senhar du Babyproffsen på Flemminggatan. På Östermalm har du säkert 2 butiker bara på Karlavägen.

Svar på tråden När märker man av det?