• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Vänner: tack för tipset! Det blir nog lite längre fram i vår men man vill ju veta om ngt ställe där man kan ställa lite frågor och så.

Det jag är mest sugen på nu är att handla kläder till mig själv

• _koko_

Läste på FL (förlååååt!!! ;)) att "nån akupunktör" hade sagt att kvinnor i afrika och asien äter mango för att framkalla missfall, så om man väljer att tro på det ska man nog i stället undvika mango...

Men jag väljer att inte tro på det alls. :)

• A.M.

Hej! Bara snabbt inne för att lämna mina hetste tips
    :
    Barnvagnar och andra prylar: Barnens Hus i Rotebro (finns även i Nacka)
    Mammakläder: Growinlife på Karlavägen, Simpleworld även den på Karlavägen. Growinlife har snygga mammajeans som man kan ha även tidigt i graviditeten. Simpleworld har lite olika mammatoppar och framför allt väldigt snygga amningstoppar av märket Paola Maria (mycket snyggare än Boob)

• Liten med Mindre

Nåja, har inte min magsjuka gjort magen ogästvänlig för Kräket så kommer nog inte en mango hindra Kräket från att fästa heller. :D

Och annars är allt magsjukans fel ändå...

Kort dag första dan på jobbet. trevlig kväll!

• viktualia

A.M. - jag är nyfiknast i världen.. och har tråkigt på jobbet i en fin kombination... var tvungen att surfa lite... www.paolamaria.com/index.html

... riktigt coola kläder!!! Hm... borde nog starta en länksajt för alla mina och andras fynd...

• Vänner-fan

Muggles,
    Åh, får jag lov att tipsa om mamma-klädesaffärer då??

Affären Mammakläder i Haga hade ju nyligen rea och har det nog fortfarande. Kläder från Proud bl.a. (Snygga!!)

Affären Mor&jag på Linnégatan ska ha rea nu i februari vet jag så den väntar jag på. Jag råkade hamna där precis när deras förra rea hade startat i oktober och fyndade rejält. Köpte flera byxor jag har kunnat ha sen dess och även kommer kunna ha efteråt, en längre kjol och ett par korta jeansshorts (till bröllopsresan). Verkliga kvalitetsplagg, men ord.priser var dyra, så när hon sa att nästa rea, eller tror det t.o.m. det är total utförsäljning, skulle vara i feb. la jag det på minnet.

De som har bra priser (eller egentligen lite varierande beroende på märke) och snygga kläder jämt är Mums vid Grönsakstorget. (Bl.a. märket Mammalicious som även finns på VeroModa i Nordstan. De har även Boob och det kan man passa på att köpa när de har viss rabatt på det märket. Har märkt att de har det titt som tätt i alla affärer som säljer det märket). Vanliga långa tröjor kan man köpa på GinaTricot (du kommer snart märka att dina vanliga långa tröjor inte alls är särskilt långa när magen börjar växa.)

Hmmm... Ja och så finns det en i Gallerian på Avenyn som var mysig och trevlig, tror den heter Lovely Mama och den hade stort utbud.

Ett par stuprörsbyxor har jag köpt på Lindex också, men det är sådana "riktiga" mammabyxor med tyg över hela magen som man bara har när magen är lite större och inte alls efteråt.

God shoppingtur!

• Vänner-fan

Paulo Maria hade de på Mammakläder. Håller med A.M. om att de är snygga! Dock var min storlek slut på rean, men vårkläderna kommer väl snart in.

• Lapinette

Tackar för tipsen! Åker Karlavägen varje dag och ser dessa butiker med mammakläder...undrar om man får köpa några sådana??? Jag menar...herrregud, ska det vara så himla svårt att bli gravid??!!!

Nej, nu plockar jag snart ihop (har suttit hemma och lullat då vi inte hade någon värme på kontoret). Det blir träning och vin med kompis ikväll...inga mammakläder här inte.

• Vänner-fan

Muggles,
    Lågt skurna mammajeans har de på Mor och jag och på MUMS. Fast jag har faktiskt lite problem med att få de att sitta uppe fast jag drar åt resårerna i midjan.

Och köp inga dyra tygbitar att ha över magen (vad de nu kallar de). Ta en gammal top eller ett gammalt linne istället och klipp av det ovanför bysten och dra ner över magen och ha under tröjan. Funkar lika bra.

• Bröllopstokiig

Låter underbat Lappis. Drick ett glas för mig med! Jag saknar de där vinglasen, särskillt de man brukade ta efter jobbet på torsdagar och alla mediafesterna, som alltid var på torsdagar!

Svar på tråden När märker man av det?