• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hej på er - tack för alla tummar ni har hållit! Det gick bra... H*n rörde på sig idag Tog sig på huvudet och sparkade mot ultraljudsmojängen när den kom och störde

Jag fick bra siffror så vi går inte vidare med fostervattensprov - nu har jag lovat mig själv att slappna och NJUTA! Ingen mer oro tillåter jag mig, det bara förstör. Jag har tydligen samma risk som en 27-åring trots att jag är precis fyllda 36, nackspalten var 0,9 mm. Ååååååhhh, så skönt.

Ni fattar inte hur orolig jag varit denna veckan. Jag tänkte att eftersom alla andra här har fått finfina siffror så skulle väl typiskt jag få dåliga (ngn måste ju få dåliga). Det hade liksom varit det som fattats denna veckan... Men jag har inte velat snacka för mkt om det här för det har varit så många andra som haft det jobbigt.

Nu måste jag ha i mig lite lunch, sedan återkommer jag med fler kommentarer om det som jag läste när jag läste ikapp. Tack igen för alla tummar, ni är för goa...

• A.M.

Grattis Muggles! Vad skönt att du kan tillåta dig att njuta av resten av graviditeten!!! Kram

• _koko_

Wiiiiii, fick svar nästan direkt från KS, vi kommer att få behålla vår köplats!!!!!
    Vet inte om det var jag som missförstod läkaren på sös eller om sös missförstått remissvaret, men hur som helst är det ju lysande nyheter!!!

Hon tyckte dock att det var bra att jag hörde av mig, för sös verkade inte ha gjort det...

Ååååh, vad glad jag är nu!! Och muggles - blev ännu gladare när jag läste att det gått bra för dig också!!
    Svettattacken som precis sänkte sig över mig märks knappt, hahaha...

• A.M.

_koko_ :
    Grattis och bra jobbat!!!

Nu ska jag snart iväg för att kolla på lokalen/båten där vi tänkte döpa Livia ... det gälelr att vara ute igod tid Ska vi döpa på båten så blir det i maj ...

• mugglesfan

Ååååhhh, vad roligt koko! Och bra, det lät lite väl stelbent att ni inte skulle få stå kvar med tanke på att kön ändå är så lång.

Tråkigt Moppy men jag tror att göra en undersökning nog är väldigt bra. Det kanske bara har varit otur de här 2 gångerna men om du får ett besked att allt är normalt så kan du ju slappna av lite mer sedan. Och annars får du ju hjälp snabbare. Jag har också läst att efter 3 missfall på raken ska man def kolla upp sig men det kan ju ta nästa gång på dig!

Victory: jag tror som de andra att ni def ska gå på familjeterapin även om allt känns bättre. Om inte annat får ni lite råd hur ni ska hantera nästa kris om den uppstår. JAg tror eg att familjeterapi vore bra för de allra flesta av oss, även om man har en bra relation. De flesta familjeterapeuter säger ju att de flesta par kommer när det är alldeles för sent att göra ngt, när sprickan blivit för stor. Så kör på!

• mugglesfan

Och vad skönt att inget mer värdefullt blivit stulet Vänner! Kanske ni ska fundera på att hyra ett förråd med bättre säkerhet för de dyrare grejerna? Även om det kostar pengar så kanske det skänker sinnesfrid?

• Snart så....

koko, åhh var skönt för er!! Slippa börja om och krångla...

Muggles, Grattis! Nu kan du börja njuta av att vara gravid :) iväg och köp barnvagn nu :D

• Storasystern

Grattis Koko! Vad skönt att det ordnade sig! T.o.m. den svenska sjukvården var tvungna att lyssna på argument! ;)

Muggles - Hurra för de fina siffrorna! Grattis! Ingen mer oro! :)

• BrudSommar2006

Här kom ju helt plötsligt flera positiva saker på en gång, muggles, grattis till bra värden på NUPP och koko, skönt att du fick tillbaka din köplats!

Svar på tråden När märker man av det?