• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Brudsommar!!

Låter som du ändå haft en skön kväll hemma! :)

Sov gott!!

• Lapinette

Victory - vad härligt att han har ansträngt sig och jag hoppas det fortsätter i samma riktning.

Sweet - som tur är håller vi dem på svenska men engelska skulle nog inte vara något större problem då det är det språket jag och min man talar...så jag har inte pratat ett ord svenska på två veckor (förutom när bossen ringde 2 gånger ...grrrrr!!!)

Du kan inte ana hur trött jag är på att säga samma saker om och om igen. Hade tänkt att köra en sista vepa runt 22-tiden men sitter här och skriver strunt istället. Suck! Och upp i ottan ska jag också. Ack så skönt när det är över (och jag ska inte ens prata länge...normalt när jag är ute och presenterar pratar jag i 1-1,5 timme...bla, bla, bla...). Tur att man är pratglad av sig !

• sweetstreet

Lycka till med pratet imorgon Lapinette!!!!

Jag trodde ni pratade franska med varandra (du och din man alltså, inte du och din chef...! ;) )
    Vet inte varför men hade bara fått för mig det.

Se där hur fantasin kan srpinga iväg! :?

• start september

Hej,

nu har jag fått lite avstånd till det tråkiga beskedet. Undermedvetet måste jag vetat om det, för jag samlade ihop mig och fortsatte jobba resten av dagen. Hade tyvärr inget val kände jag och kanske var det lika bra.

Jag har pratat mycket med maken, han försökte också att inte hoppas, men jag märker att han är ledsen.

Jag har också pratat med en av mina kollegor som är en nära vän. Hon har haft ett missfall, ett barn som dog i magen sent och en strulig graviditet som nu har lett till en underbar liten en så hon har rätt bra koll. Hon sade en massa kloka saker, och gav mig lite tips på saker att kolla. Jag nojar ju lite över att jag kanske hade ett missfall tidigt i höstas också (sen mens som var extremt kraftig). Jag ska göra en ordentlig hälsoundersökning hos läkare och kolla upp tex sköldkörtlen som kan orsaka lite konstigheter så kan man iallafall utesluta nåt.

Jag blev skitförbannad idag på den sköterskan på gyn som tog mitt samtal när jag sökte doktorn för provsvar. Hon bad om personnummer och namn och när jag sagt det utbrister hon - åh dig kommer jag ihåg - du var klasskamrat med min dotter! Fy faan! Inte kan man väl säga så till en patient i telefon? Jag var i upplösningstillstånd redan då och det där kändes lite lurigt. Tystnadsplikt och etik eller?

Jag skulle varit borta på tjänsteresa fram till helgen men ordnade idag så att jag får komma hem imorgon kväll, känns bra.

Vi har ju en resa till Malaysia bokad i april och det känns bra nu. Förhoppningsvis är man på banan då och kan försöka fullt ut igen.

Hoppas så för dig Moppy!

• start september

Det var väldigt vad alla haft det jobbigt de sista dagarna i tråden! Känner dock att det är skönt att många verkar vara på rätt väg!

• sweetstreet

Å September,

Skulle vilja hoppa ut genom datorn på "din sida" och krama om dig!!!!!

Känns bra att du trots allt inte hoppdes alltför mycket där när plusset kom änså. Det är nog som du säger att du därför kunnat "hämta" dig såpass bra som du ändå gjort. Trots jättebesvikelse.

Bra också att du får komma hem från din tjänsteresa tidigare! Måste kännas skönt både för dig och mannen att få rå om varandra lite nu. Inte vara långt borta och bara prata telefon.

Och himmel vilken puckad sköterska!!!!! :[ :[ :[

Man blir ju alldeles stum!!!!! :o

Just nu känns det inte prcis som om svenska sjukvården ligger på topp här i tråden. :(

Det är ju bara att hoppas att hon inte går raka vägen hem till din fd klasskompis och säger att "Du, jag pratade med din gamla klasskamrat idag och hon har just fått MF". Näe, jag fattar inte hur folk kan vara så dumma och göra sådana saker!!!!!

Kramar iallafall September!
    Och det låter bra att du ska göra en häslaoundersäkning! Har din man också gjotr det?
    För som Muggles (tror jag det var) här skrev tidigare så kan tidiga MF ibland bero på att simmarna inte är så bra (kromosomfel).

• sweetstreet

Min man förresten på häsloundesökning denna veckan och han fick ett nummer till en urolog. För att där kunna kolla kvaliteten på simmarna.

Själv ska jag på hälsoundersökning (vanlig alltså, inte gyn) nu på fredag. Ska ta upp med den läkaren om våra försök att skaffa barn.

Men läkaren som min man går hos sa att här i USA (NYC iallfall) så har de som gräns att man ska ha försökt i 18 (!) månader innan man får hjälp!!
    Å andra sidan sa inte min man att jag ju faktiskt är en bra bit över 30. Ibland har de ju kortare gränser när man är lite äldre.

Fast jag är inte så orolig för just tidsgränsen faktiskt. För jag har ju inte tid hos gyn förrän i slutet av april. Och eftersom vi faktiskt slutade skydda oss redan i januari förra året (även om vi inte började försöka pricka ÄL och så förrän efter sommaren) så kan man ju iallafall säga att vi har haft oskyddat 6 i nästan 1,5 år (i april). Så man tycker ju att de borde kunna starta en utredning då.

• start september

Jag tror att det är bra att kolla upp så mycket som möjligt, man brukar bli lugnare då. Jo - jag har tänkt på att han ska kolla upp sig också. Han kommer nog att föreslå det själv tror jag, känns bättre än att jag tar upp det.

Svenska sjukvården är mysko. Doktorn var bra (hör till gyn på mitt närsjukhus) och på närakuten har jag fått bra hjälp. Fast när han sade att jag skulle komma och göra VUL så sade han att det nog inte finns några tider på gyn mott så det är bättre att jag åker in till närakuten. ???
    Fattar noll.

Jag skulle ringa gyn mott idag och lämna mitt nummer så att doktorn skulle kunna ringa upp mig. Jag ringde inte precis 8:00 eftersom jag tänkte att provsvaret inte kommit än. Då säger än svarare att telefonkön är full och jag ska ringa imorgon!! Jag ringer växeln och bråkar länge innan jag blir kopplad. Då hamnar jag in på någons rum, där de blir förvånade och säger att jag ska vänta. Efter en stund svarar sedan sköterskan som dock gör bort sig. Sedan ringer doktorn upp rätt fort. Att det ska vara så avancerat! Morr.

Det låter väl bra mitt i eländet attt ni försökt tillräckligt länge för att få hjälp om ni behöver Sweet!

• sweetstreet

Godnatt September!
    Glad att kramen kunde värma trots att det bara var en cyberkram :? :)

Svar på tråden När märker man av det?