• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Mindre - vad menar du med intaget av mat är extra viktigt kring ÄL?

• A.M.

Hej alla denna härliga fredag!
    HAr nu skummat dagens sidor ...
    Vänner-fan: Du frågade om skötväska. Nej, jag tyckte inte att det fanns någon riktigt bra och den vi köpte var väl OK: SkipHop (den modellen MED lock)www.skiphop.com/home.cgi - klicka på products och Dash
    Den är relativt liten (=bra) (får plats ett gängblöjor, våtservetter, ett ombyte kläder, kräkhandduk + lite mer - och så finns det massor av andra små fack för plånbok, mobil, extra plastpåsar osv. Ingen värmehållare för nappflaska (men det insåg jag att jag inte ville ha - varför liksom?).
    Snart så ...: Det låter lite som foglossning. Jag vet att det finns ett slags stödbälte som man kan ha som tydligen ska hjälpa/avlasta lite - hör med BM. Fast jag hoppas ju att du inte har det förstås!

Förövrigt kan jag nu sälla mig till pappersmuffarnas skara ... det verkar som om mensen är på väg tillbaka! Redan!?

• _koko_

Storasystern - sambon har fått kallelsen för sitt prov - i mitten på mars!! Inga snabba puckar direkt. :[

• Storasystern

Page, det första var ett blodprov för att mäta en massa hormonnivåer i blodet för att se om äggen är OK. Det var de. I bra skick verkar det som. Fast helt säker är man tydligen inte förrän man har tagit blodprov 2 för att mäta samma/andra? hormoner i ett annat stadie av cykeln... Oj, hel uppsats det där...

Koko - i Mars???? Det lät på JÅ som att det skulle gå på någon vecka... :(
    Jag får inte några äggstimulerade mediciner förrän de vet om sambons simmare är OK, alltså kommer jag itne få det förrän tidigast i april och det är så j-la länge till april...
    J-la förbannade sjukvård!!! Om man kunde betala någon för att göra det privat så skulle jag!

• mugglesfan

Heeeeeeeeej, här var det action! Kul!

Som vanligt när Nenne är inne så ska det snuskas. Jag kan bidra med att vi hade hot-hot-hot 6 igår i soffan Kändes nästan som en film... Det kan vi ha nu när vi inte har ngn insyn, from april är det persienner ner först Kul att man kan ha superhett 6 (som när vi var nykära) fast man är på smällen!

Har varit på möte som är slut nu och de flesta kollegor är: på semester, jobbar hemma, el har gått hem för dagen. Hur inspirerad blir man då till att ta tag i ngt?!

• mugglesfan

Syrran: låter bra med dina ägg! Kanske inte är pcos iaf då? El hänger det inte ihop?

Nu jäklar får ni faktiskt plussa era BIMare, som ngn sa här innan, vi BEHÖVER det. Jag vill se 10 sidor "grattis" här på måndag

• mugglesfan

Bra jobbat i tisdags förresten Mindre! Det är ingen dans på rosor i den här fabriken... Inte förrän man kommit in i plus-skiftet - då kan det bli superhett kravlöst 6

• Liten med Mindre

Lapinette - no worries. :)

Vad jag menade med intag av mat, är att det inte gynnar produktiviteten att vara magsjuk och inte äta mer än nyponsoppa på två dagar före ÄL. Framför allt blir det lite jobbigt när båda är drabbade och magen dessutom gör lite ont.

• Liten med Mindre

Suck - vad jag jobbar effektivt idag. Riktigt jobbigt för huvudet. Kanske har det blivit payback time för mina slödagar under hösten. *orolig*

• Snart så....

Nu är man tillbaka från kompis/frisören, så skönt att få precis som man vill. Toppa håret betyder toppa håret och inte flera cm.
    Håller ju på och spar till bröllopet och det börjar bli långt nu :)

Svar på tråden När märker man av det?