• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Men du Koko, då passar jag på att säga hejdå för någon vecka. Vi drar på torsdag!

• Storasystern

Page - det var nog typ så detaljerat jag kan. Jag har taskig ägglossning så för att kolla att äggen är OK så tar de blodprov dag 3 och 10 i cykeln och jämför hormonnivåer. Jag kollade inte exakt vilka hormoner det är men FSH, testosteron, LH, östrogen och nåt mer, samt lite andra värden som jag itne vet vad det är... :(

Muggles - det skulle ändå kunna vara PCOS - men JÅ sa inget om det. Kanske väntar han på nästa resultat (som kommer i nästa vecka) eller så var det bara tröga ägg... Hoppas på tröga ägg ;)
    Du måste verkligen gilla att träna om du går upp till 9.00 en lördag morgon. HU!

Koko, jag ska nog be mannen ringa Huddinge när han får sin kallelse...
    Ha det så trevligt i helgen förresten! :)

• Frejis

Victory - terapeuten som ni träffade verkar sakna all form av ödmjukhet och det ska man ju ha när man kommer in som tredje part i sådana känsliga lägen. Trist att sådant behöver hända. Hoppas att flytten går relativt smärtfritt och att ni klarar av att sätta er relation i centrum trots allt som man måste göra när man flyttar.

Muggles - grattis till det fina NUPP resultatet :)

Min tidigare försvunna remiss till KS har äntligen kommit fram (inte så konstigt med tanke på alla mejl och samtal som de fick från mig) och jag fick idag ett så kallad mottagande av remiss från KS. Koko du har säkert sett sådant och vet mer än vad jag vet. Det kändes... snopet. Först 4-8 veckors väntetid tills den ska behandlas och sedan all väntetid i kön för IVF. Upptäckte ännu en sak: jag är nog inte riktigt mentalt redo för att göra allt, dvs betala själv utan behöver tid för att tanken på barnlöshet ska sjunka undan. Av någon anledning känns det bra att skjuta på det hela med minst ett år och det känns skönt att veta det. Varför det känns så vet jag inte, behöver nog gå omkring och fundera på det *kliar mig i pannan*
    Men å andra sidan så vill jag så jättegärna bli gravid och få friska barn (ett iaf). Äsch... Blir lätt sentimental av det här tänket så det är bäst att sluta skriva ;) *den ironiska Frejsan som skämtar bort saker träder fram* ja, det var ju inget bra väder idag.
    Hm, men man kan kanske tolka det här med sentimentalt som en gravsymptom, så där lagom många dagar till bim. Nu körde jag ju både med rosenrot, bisolvon och all vitaminkit, och regelbunden varrandagsex före ÄL, under ÄL och efter, Har nog aldrig varit så avslappnad inför ÄL som nu heller :) och så blev det en mycket rejäl fylla igår. Det måste ju båda gott, alla ingredienser har varit med den här gången :)

• Page

Väntetid och funderartid kommer du säkert få med på köpet Frejis!

Då är det bara hoppas på att ägget och spermien fann tycke!

• Liten med Mindre

Bra jobbat Frejis! Hela arsenalen denna gång. Sen får vi se till att slappa i poolen så att vi är riktigt coola inför BIM. :) Gå ut och ta ett glas efteråt kanske...

Fast nu är det förstås bara en fredag kvar före BIM, idag borträknat. Kanske skulle vi slå till nästa fredag.

• _koko_

Frejis - skönt att ha det gjort!! Nu kan ni slappna av och veta att ni kommer fram i kön förr eller senare och ha lite vanligt roligt sex under tiden! Säger inte att det kommer bli lättare att bli på smällen, men ni vet iaf att ni kommer att få hjälp framöver om det behövs.
    Påminn mig, vem skickade remissen?

Håller med om att man blev snopen när man fick brevet, typ var det inte mer än så? Jag trodde att man skulle få ett könummer eller så åtminstone. ;) Hör gärna av dig till dem igen efter 4 veckor eller så och kolla hur det går med "utredningen" - som du vet fick ju vi problem med den biten...

• Frejis

Mindre - yes, poolen måste vi bara göra om under denna spännande ÄL-period ;) du och Kräket, jag garvar fortfarande.

Kan dock inte slå till nästa fredag eftersom då sitter vi på flyget på väg till mina föräldrar. Men ska vi ses någon annan kväll nästa vecka? typ onsdag eller torsdag.

• Page

Frejis, var i världen bor dina förändrar? Eller är det hemligt?

• Frejis

Koko - tack för tipsen, man måste nog kontrollera allt och alla ;) jag kände precis på samma sätt som du skrev, jaha var det allt? Men jag antar att jag får se läkarrockarna längre fram i processen.

Remissen skickades av min gyn på Vasaparkens läkarmottagning.

Hoppas att det går bra för er på mötet med kliniken i Uppsala. När var det, 7/3 eller någon dag tidigare? *kommer att suga åt mig info*

• _koko_

Page - ha det så skönt på semestern, får du användning för porrbikinin??!! Höll alldeles på att glömma...

frejis - bra att det är en gynmottagning och inte ett sjukhus som har skickat remissen, de är nog lättare att få tag i.
    7/3 är det dags för uppsala, lovar att berätta allt efteråt. :)

Svar på tråden När märker man av det?