• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag var precis otrogen och gjorde mitt första inlägg i ANDRA TRÅDEN - kändes busigt (att vara otrogen alltså hehe)

Jag har förresten en kompis som ska testa sig idag - hon BIMade förra onsdagen Spännande! Jag kanske får en kompis när jag är mammaledig - hoppashoppas... Hon har dessutom ont i boobsen, och har haft rejäla humörsvängningar + mkt gaser. IIiiiiiii... I väntan på plus i tråden får jag glädja mig åt hennes (ifall det nu är så)

• mugglesfan

Hörni o allvetande brudar:
    hur är det nu med Omega3-tabletter? Här inne verkar alla käka det men det står ju att de inte kan rekommenderas till gravida, på burken? Varför står det så? Om de inte har testat att det är positivt att använda dem så kunde de ju låta bli att skriva ngt alls. Nu låter det som att de verkligen inte rekommenderar att man äter det när man är gravid... Jag köpte en burk i veckan men mannen var mkt tveksam till att jag ska äta dem.
    Så fram med er kunskap nu!

• mugglesfan

Jag kunde inte med att klämma ur mig att "tråden" tycker att de är ok - skulle kännas lite fånigt

• sweetstreet

Hej Tjejer!!

Hoppar in en snabbis nu! Har inte hunnit läsa mer än typ 2 sidor här så jag börjar med att säga

Victory, Jättetrist med terapeuten. ;( Men det är nog som Vänner säger att man får prova sig fram till någon som passar (ungefär som med läkare, gynekolog, tandläkare etc...) samt att det såklart finns oproffesionella och dåliga terapeuter också. Och man kan ha otur att råka ut för en sådan.
    Tycker ändå det låter superbra att ni nu känner er stärkta ändå och kan fortsätta prata på egen hand!!!! :) Fortsätt med det! Men OM ni hamnar i en sitation igen så tycker jag itne ni ska tveka att försöka söka hhjälp trots er dåliga erfarenhet.
    Jättelycka till!!! Och grattis till husnycklarna!! :)

Snartis, låter inte så kul med ont, men tror inte det är ngt farligt!

Cicci. å vad roligt att det fladdrar vidare i magen!!! :)

Nenne!!! Jehooooo!!!! :D SKOJ att du tittar in trots att du numera ger blanka fasen i kalenderräkning!!!!!

Muggles, kollat in barnvagn än?!?!?!?!?! ;)

Nej nu måste jag sluta för jag ska på läkarkoll. Så jag ska strax smita iväg.
    Hm, får vi se hur detta går. Ska självklart ta upp detta med att vi försökt rätt länge utan att bli gravida så får vi se vad hon säger.

kram så länge!!

• Snart så....

Muggles, min BM sa att det inte behövdes äta om man åt vanliga vitaminer och åt bra. Så jag har inte ätit dessa, tycker att det är lite onödigt att trycka i sig massa saker i onödan.

Muggles, jag har svarat dig i andra tråden :D

• mugglesfan

Jag såg det! Svänger mig kanske inte lika fort emellan som du

Nä, kanske är onödigt egentligen - jag älskar ju fisk och äter det flera ggr i veckan, så det kanske räcker eg. Men när jag ändå köpte mer vitaminer så slog jag till med en burk sånt också. Jag som aldrig har knaprat piller förr Men jag kan ju alltid ge Omegan till morsan - hon har tjatat på mig i ett åt hur nyttigt det är så hon är storkonsument

• Liten med Mindre

Om omega-3

Till mig sa apoteket att förmodligen friskriver de sig - ifall det skulle visa sig att någon får problem av omega-3 under graviditeten. Det har nog inte gjorts några tester för att se om det är bra eller ej (det räknas till hälsokost och inte läkemedel). Tjejen tyckte att om man ändå skulle äta någon av deras så var det picasol som ansågs "renast".

Å andra sidan står det ju så ofta att omega-3 är viktigt för fostret. Och sen får man varningar för att fisk kan vara farligt.

Det är väl bara att följa devisen ät om det känns bra, låt bli annars. Mitt problem är att de eländiga kapslarna alltid fastnar i matstrupen en stund innan de trillar ner. Otäckt!

• mugglesfan

Sweet: hej! Attans, nu missade jag dig! Nix pix, har inte kollat barnvagn än. Herregud, det är ju 5 mån kvar!!! Nä, nu njuter jag av att allt känns bra, måste nog köpa ett par nya byxor i helgen (åååhhh, vad synd ).

Ska faktiskt testa pilates imorgon bitti. Introt är kl 9 lördag morgon - gaaaahhhh! Jag är INTE en morgonmänniska, men va fan, testa vill jag.

• Liten med Mindre

Äter omega3 för att jag hört att brist kan orsaka depressioner. Och det har jag ju svårt att neka till att jag drabbas av titt som tätt - 4 veckors mellanrum...

Och för att jag är en riktigt torris. Och för att maken inte låter mig äta fet fisk hemma. :( *muttrar*

• mugglesfan

Mindre: jag älskar typ lax, strömming och makrill och det kryllar av omega3 i det, så jag kanske fortsätter men den metoden. Jo omega3 är ju bra för hjärnan och man vill ju ha en liten intelligent parvel

Svar på tråden När märker man av det?