• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Victory: vi har inte försökt så länge, 5 månader ca, men jag känner mig orolig pga mitt MA och att min cykel känns helt oregelbunden och konstig. Så vi vill kolla oss nu istället för om 1 år, om de nu upptäcker att vi har ngt fel. Tror det kan hjälpa oss att slappna av lite också (om allt är ok).

Vi ringde till andrologmottagningen på Sophiahemmet och fick tid direkt.

• Moppy

Jag sa bara att jag anade att något var fel och att min man hade varit och kollat sina simmare och att jag nu ville göra samma sak. Visst, inga problem, sa hon. Hon sa även att hon tyckte vi skulle överväga att ställa oss i kö nu för IVF OM provresultaten skulle visa att det är ngt fel, eftersom kötiden är 1,5 år (!)När/om vi blir med barn kan man bara hoppa av kön.

Hmm... vi får se...

• pirr!

oj, blev lite stressad nu. är väntetiden så lång även om man gör det privat ???(sofiahemmet är väl det?)

• Moppy

Nej det är landstingets kö. Men det kan ju vara bra att ha den tiden ändå, om man skulle misslyckas med privata försök. Tror det kostar ca 20 000 att göra privat IVF...

• pirr!

Skönt att bli så väl bemött!!

Hade själv laddat järnet innan jag ringde och förväntat mig att bli ifrågasatt för att vi inte försökt så länge, men det var som sagt inga problem för mig heller att få tid.

Lapinette! Härligt det lät med resan och gott att ha dig tillbaka! Kanske en liten afrikabäbis slagit rot i magen?! Hoppas. När BIMade du?

• pirr!

20 000 är mycket, men men. I och med att mina värden ej var riktigt normala kanske jag också borde ställa oss ikö.. Hmm. Skulle jag diskutera detta med maken skulle väl han bli vettskrämd! Han har fortfarande stort hopp!

• pirr!

...och sn.pp. Hoho, kunde inte låta bli att rimma lite!

• Victory

Jag har ju också varit på en undersökning, men bara VUL, de tog inga blodprov. Men här där jag bor finns det inga privatmottagningar utan man får snällt ringa vårdscentralen och få remiss via dem. Visserligen sa gynekologen att vi kunde få påbörja utredning om vi ville men då hade vi just börjat försöka så vi ville prova ett tag själva först. Jag sökte också pga. mina oregelbunda cykler, den längsta var 71 dagar!

Jag funderar på om jag ska ringa dit igen och be om en utredning men det är ju liksom inte det som är problemet för oss så det får nog vänta tills vi i alla fall fått till några försök på egen hand!

• pirr!

Victory- hur var det nu? Minns ej riktigt vad som ställde till det för er?

Svar på tråden När märker man av det?