• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har sagt till maken att blir jag inte gravid nu så måste vi ta ett uppehåll med spriten och se om det kanske hjälper. Dock är ju svärmor här vid nästa ÄL och då blir det nog svårt att inte servera vin.

• Storasystern

Lapinette, hur länge måste ni vänta innan ni får gå på utredning? Ni har väl hållit på ett tag? Kan ju vara skönt att veta att allt är OK...

• Snart så....

Victory; det är klart du ska göra det :D
    om man får dricka skulle jag nog oxå ha tagit ett glas då och då trots att sambon kanske inte fick.
    Min sambo dricker bara när han blir bjuden borta nu. Han gillar inte att sitta hemma och pimla vin när jag inte får, då tar han hellre en whiskey efter maten istället.
    hahaah vi har sparat massa pengar på att jag inte får dricka.
    Fast vi funderar på att börja handla samma kvot av vinflaskor som tidigare och spara, då har vi massor när jag väl får dricka igen :)

• Moppy

Hej hej i tråden!
    Åhh vad skönt, nu har jag fått tid för utredning! Ska redan idag kvista iväg för ett blodprov för att mäta hormonhalter och sedan ska vi träffas igen nästa vecka då ÄL närmar sig för VUL och fler prover. Så skönt att få veta om det är ngt fel eller om man bara ska gnata på i bebisverkstaden...

• Snart så....

Moppy, oj vad snabbt det gick :) Skönt att du får hjälp så fort.

• pirr!

Oj, vilken helg!
    moppy- usch, jobbigt (anar att mitt veckoslut blir så..)
    start sept- oj, så turbulent. Varför kan det inte vara enkelt? Tänker på dig!!!!

Jag är på dag 33 i min oregelbundna cykel och väntar på mens vilken dag som helst. Har lovat mig själv att testa tidigast onsdag, men är ju så undrande.. Förra cykeln var ju bara 26 dagar (men den innan 38. Hade full böj dag 22 så egentligen borde väl mensen komma typ i mitten av veckan. Är det 10- 12 dagar eller 12-14 mellan äl och mens?
    Har dock inga som helst symtom..

• Moppy

Ja de var så professionella. De frågade inte ens hur länge vi försökt utan tyckte det var självklart att vi skulle få undersöka oss om vi ville.

• Victory

Moppy: Vad skönt! Ingen kö heller? Hur länge har ni försökt? Vart ringde du och vad sa du? (Behöver tips i fall jag själv ska fråga om utredning i framtiden)

• pirr!

Heja moppy!
    väntar själv på andra omgången testsvar.. svar i slutet av veckan! Testade ju hormonhalter i januari och hade då lite höga värden av vissa hormoner. hoppas dock att de är normaliserade nu (hade ju ett ep-anfall ett par dagar innan de första testerna och den stressen för kroppen borde ju kunna påverka- eller...?)

• pirr!

Oj, började känna efter lite mycket nu och ananr lätt mensvärk... eller?

Svar på tråden När märker man av det?