• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Muggles, alltså magmusklerna kunde inte stäcka ut sig som vanligt utan "låste" sig när jag försökte nå högt upp i skåpen.
    Har alltid kunnat nå dit men inte längre

• Storasystern

Morning!

September, jag håller tummarna för dig, för att allt är bra och du får behålla ditt plus!!! det låter väldigt jobbigt att inte veta...

Välkommen hem Lapinette! Det låter som om ni har haft det jättebra. Jag är alldeles avis! Hoppar på en semesterbebbe från er!

Frejis, tråkigt med din Mormor! Jag förlorade min för några år sedan och jag saknar henne fortfarande. :(

Jag har börjar med pergotime idag och ska ta andra provet på fredag. Sen dröjer det en vecka till innan jag får svar. Jag vet att det är löjligt, men det känns evighetslångt bort just nu. Sen dröjer det ju ytterligare 6 veckor innan det är ÄL igen.... Å min chef håller på att planera Japan-resor för mig... Åååå, jag vill inte mer!!!! Å mannen är bortrest hela veckan...

Victory, vi kan gräva ned oss tillsammans ett tag...
    Finns deppmanteln kvar förresten??? :(

• Victory

Storasystern: Ja, kan vi göra det!?! Man har ju ingen annan än er att dela detta med! (Vad är deppmanteln?)

• Storasystern

Victory, vad ska vi ha i kranen i deppmanteln idag? Vin??? ;)

• Moppy

Godmorgon tjejer!
    Här har tanten kommit som på beställning i fredagskväll... Belv en riktig deppkväll, mannen var på fest med jobbet och jag låg hemma och lipade. Trodde inte att jag skulle bli ledsen denna gången, men ack så fel jag hade. Dessutom är mensen så konstig, blöder mycket mindre och det kommer bara då och då. Har bestämt mig för att se om jag kan göra en utredning, då de känns som om det är något galet. Ska ringa idag och kolla.

September - fyy vad tråkigt! Som ngn nämnde här i tråden så låter det tyvärr nästan precis som det som hände mig. Jag blödde ju och också en del runt mens och hade ett tidigt MA och starka plus flera veckor efteråt. Det är jättebra att du involverat gyn redan. Om du fortfarande får plus framöver kommer de hålla koll på dig via VUL och se om hinnsäcken växer eller ej. Jag fick komma tillbaka med jämna mellanrum på VUL under 2 veckor innan de (i mitt fall, behöver ju INTE vara så för dig!) kunde konstatera att det inte vuxit.

Om du har frågor får du gärna fråga mig, jag har ju som sagt varit i din sits och vet hur osäkert det känns!

KRAM!

• mugglesfan

Jag tycker ni ska ha bubbel i kranen!

Victory: jag tror att det är bra om du och mannen kan komma överens om ett datum när han senast ska ha ringt om insemination. Många karlar behöver en deadline för att får ändan ur vagnen. Och dessutom förhindrar detta att du behöver tjata... Föreslå det för honom!

Snartis: aha, nej jag har inte varit med om det.

StoraSyrran: jag förstår att det känns som en evighet. Själv går jag och väntar på NUPP-test på torsdag. Både vill veta nu och vill inte veta (ifall det skulle vara negativt ). Usch.

• mugglesfan

Ååååhhhh, vad trist Moppy! Jag vet precis hur det känns att ligga och lipa för att mensen kommit... Jag tycker det är jättebra om du ber om en utredning. Det kan ju vara ngt som gör att det inte fäster hos dig el så, det låter ju nästan som att ngt händer men inte hela vägen.

• Storasystern

Moppy, vilket elände! Det verkar inte gå något vidare för oss i tråden just nu...

Muggles, bubbel låter bra! , Victory, vad tror du om bubbel?? ;)
    Muggles, håller tummarna för ditt NUPP! Fast det är klart att det går bra! :)

• Moppy

Muggles: ja precis så känns det. Jag har supermycket känningar mellan ÄL och mens, molvärk, illamående och hela baletten. Men sedan kommer mensen ändå. Vill gärna kolla att allt är ok....

• mugglesfan

Jag låg och nojade i söndags natt (vaknade av att jag var tvungen att gå på toa och sedan kunde jag inte somna om med en gång ). Ni andra som varit på UL/VUL har ju sett era kottar ligga och sparka och vifta men min har båda gångerna legat helt still och inte rört sig alls. Första gången tyckte jag inte det var så konstigt (det var v9 ) men nu i förra veckan, v12, borde den väl ha rört sig lite? Läste i "Ett barn blir till" att de såhär i början bara sover ett par minuter i sträck. Så i söndags natt var jag övertygad om att ngt är fel... Men å andra sidan borde väl BM/läkaren ha sagt ngt om det var onormalt?

Nåja, jag ska inte uppta tråden med sådana här nojor - det är ju värre för er som just fått mensen. Det är ju helt otroligt att det inte vill sig för någon nu! Jag väntar fortfarande på ketchup-effekten...

Svar på tråden När märker man av det?