• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

September,

Vad skönt att det känns lite bättre för dig nu. Jag hoppas verkligen innerligt att allt visar sig vara bra!!!!!!!!!

Så du ska på tjänsteresa nu i veckan då gissar jag? För var det inte på onsdag eller så som de skulle kunna tala om för dig om dina värden gått upp eller ner?

Tycker det är ett gott tecken att du blöder mindre nu. Och ömma bröst känns också postivit! Men visst, jag förstår verklgien samtidigt att du itne vill hoppas alltför mycket eftersom man alltid är så rädd för att bli besviken sedan.

Hoppas iallafall att allas tummar här i tråden kan hjälpa dig! :)

Och angående min egen mer relaxade attityd så visst hoppas man. Det gör man ju varje månad, och jag ska inte försöka säga att jag är superrelaxed för det är jag verklgien itne. Jämfört med en mer "normal" kvinna så skulle jag nog fortfarande anses som extremt nojig och fixerad ;) :D men om jag jämför med hur jag kände för bara någon månad sedan så känns det helt klart mer avslappnat nu! :)

• sweetstreet

Victory,

Låter superbra tycker jag med din man!!!!!! :)
    Skönt att ni kan prata om det och att det verkar kunna finnas en lösning för er!!!!

• Frejis

God morgon alla i tråden!
    Har som vanligt suttit och försökt läsa ikapp, men fick en ganska bra redovisning om händelserna i tråden av Mindre i fredags då vi gick och badade bubbelpool på SATS. Det var inte riktigt så att vi bara badade, men det blev ju en träningspass innan, vilket var skönt. Mindre tack för idén och hoppas att vi gör om det (snart :)

September, vilken drama :( men det är skönt att höra att du mår bättre och värken har avtagit. Jag tror att allt kommer att gå bra, men det är bara min intuition som säger det. Hoppas att du får bra provsvar och att allting ordnar sig.

Cicci kul att höra om den lilla magen som du har fått. Nu kommer den att växa och bli en riktigt fin rund gravid mage... behöver jag säga att jag blir lite avundsjuk när ni talar om alla saker som ska köpas till bebisar? Vill också vara med och har ingen lust att bli ensam gravid här i tråden. Koko och Mindre och andra icke gravida, vi får synka våra cykler och befruktningar så att vi får trådsällskap.

*svamlar jag redan eller är det bara jag som tror det?*

Förmodligen har jag ÄL idag, men känner mig som SWeet sa ganska resignerad inför det faktum. Har lyckats bli så avspänd *ironiskt* att jag glömde bort att köpa ÄLtest. Men den är nog punktlig så att det är dag 14 i cykeln när det gäller för maken att skjuta skarpt. Den här månaden slipper han dock tandborstsex - orkar inte med för tillfället. Om det funkar, så funkar det i alla fall, men jag utgår från det att jag inte är gravid förrän det är bevisat.

• Frejis

Kommer tillbaka hit på eftermiddagen och försöker skriva lite mer. Måste ju kompensera tråden för förra veckas frånvaro så att jag inte förvandlas till en äkta smygis.

Har i alla fall lyckats skaka av mig alla depresioner som kom efter att min mormor hade gått bort (det hände ganska nyligen). Jobbigt jobbigt jobbigt :( men nu är det i alla fall bättre. När sådana saker händer känns det inte så bra att bo i ett annat land än resten av familjen eftersom det inte alltid går att ta nästa flyget hem och det skapar en massa beslutsångest :( nej, nu ska jag inte sätta igång att berätta om tråkigheter och dra ner tråden redan på morgonen.

Kikar in lite senare. Många kramar :)

• Snart så....

Godmorgon,

Kunde knappt vänta på att få gå in och läsa om September. Skönt att du fick komma till gyn, håller verkligen alla tummar och tår att plusset stannar. Ska försöka övertala vilda Kick´n att göra desamma :D
    Ömma bröst är ju ett tydligt tecken :)

Izzie, hoppas det även löser sig för dig på jobbet. Det är inte alls roligt att gå runt och oroa sig, tiden går så enormt långsamt innan man får reda på något.

själv har det varit en lugn helg, tripp till Ikea för att spana i deras barnavdelning. Jisses vad saker de har!
    Vi har inhandlat en systemkamera för att kunna ta bra bilder på mage och Kick´n, tydligen väldigt viktigt för sambon
    Min mamma är helt oslagbar, hon har shoppat snygga mammakläder till mig. En tröja som kommer passa jättebra när magen är lite halvstor, har faktiskt inte sett några sånna plagg. Jag klagar inte, hon är så himla glad och vill bara hjälpa till.

Annars har jag fått en till symptom om man kan kalla det det. Skulle stäcka mig upp ganska högt för att nå en vas och magen kunde inte stäcka ut sig utan började låsa sig. Skumt, någon annan som fått så?

• Snart så....

sen kan jag tillägga att jag vaknade med jätteont i halsen :(
    Vill, vill vill inte bli sjuk nu, ska ju på modevisning på fredag!!

• _koko_

Välkommen tillbaka Lapinette!!! Man måste få unna sig när man är på semester och jag tror inte heller att du ser ut som en flodhäst. :) Ni kanske såg så många flodhästar där nere att du känner dig hemma i deras sällskap, nåt sånt är det nog snarare. Dvs du VILL se ut som en flodhäst, hahaha... :D

FruLlis har det toppen också, fick ett sms igår från något ställe som inte går att uttala. :D

I eftermiddag ska jag till slut på återbesök på sös, ska bli intressant att höra vad den läkaren har att säga...

• mugglesfan

Hej på er!

Jag läste om en tjej som var gravid och gick till en massageterapeut. Massageterapeuten sa att det finns inget bevisat att massage skulle vara farligt när man är gravid, om det skulle vara farligt med ökat blodflöde tex, så skulle även TENS vara farligt. Lät ganska logiskt tycker jag. Enda anledningen till att vissa inte rekommenderar massage för gravida är just att om ngt skulle hända så vill de inte bli beskyllda för det. Och det låter ju precis så i det här bodyscrub-fallet. Jag tycker det är irriterande att det cirkulerar så mkt rykten om allt som är farligt när man är gravid - utan att det finns belägg för det.

Kul att se dig igen Frejis!

Snartis: jag fattar inte riktigt hur du menar med att magen låste sig

• mugglesfan

Ja men just det - välkommen tillbaka Lapinette!! Vad fort tiden har gått, du är redan tillbaka. Låter som en grymmesemester! Hoppas ni får en liten bröllopsresebäbis...

• Victory

September: Jo, det var precis så han uttryckte det, att det känns som om lite blockeringar släppte bara med vetskapen om att det finns hjälp att få!

Åh, det låter ju ändå lite hoppfullt för dig! Man vill ju inte få falska förhoppningar förstås, men det verkar positivt! *håller tummarna*

Frejis: Jobbigt med din mormor! Min mormor gick bort i somras och det var tungt förstås men hon hade varit sjuk länge så det det väntat. Hon hann i alla fall vara med på vårt bröllop och det är jag så tacksam för!

Själv har jag varit jättedeppig de senaste dagarna. jag blir ju det numera kring ÄL, när vi aldrig får till det. Det känns faktiskt helt hopplöst och omöjligt nu. Får bara sån ångest och gråter mig till sömns. Inatt vaknade jag dessutom av att tankarna malde. Livet känns inte värt att leva just nu. Usch, nu får jag ta och rycka upp mig. Jag vet att det går över men just nu känns det som sagt hemskt! Jag måste verkligen få mannen att ringa till vårdcentralen.

Svar på tråden När märker man av det?