• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Cicci och Moppy: jag avvaktar NUPP (det är ju UL ) på torsdag, ska fråga BM då om det är normalt. Eftersom de inte sagt ngt så är det antagligen vanlig allmän noja...

• Snart så....

Muggles, eller så kanske du ska vara glad över att ha en lugn bebbe i magen. Tänk hur det blir när h*n blir större???
    Då kanske du kommer ha det lugnt och skönt medans Cicci och jag klagar över vilda barn i magen.
    Men förstår att du är orolig, kolla med BM när du gör Nuppen.

• Snart så....

Muggles, båda gångerna jag gjort Ul så har tarmar legat i vägen så de har varit ganska brutala mot magen så det kan vara det som fått igång Kick´n??

• Izzie

Ja nu låter vi skumpan flöda, tjejer! Tror jag ska passa på och inhandla något riktigt gott dyrt vin tills på onsdag kväll på alla hjärtans dag. Brukar inte fira det så festligt, men en liten middag ska vi nog allt unna oss. Och nu tänker jag definitivt dricka vin också, den saken är klar. Nåt roligt ska man väl få ha!

• Snart så....

Helt rätt Izzie!! Passa på och drick gott vin och bara mys :)

• Storasystern

Izzie, helt rätt! Mera vin till folket! ;) Min man har den dålkiga smaken att vara bortrest denna vecka, så jag får "fira" alla hjärtans dag själv... :( Inte för att vi brukar fira, men det kan vara trevligt att iallafall ha middagssällskap...

Snartis - grattis! Det är alltid skönt att höra att folk uppskattar det man gör! :)

• mugglesfan

Cicci: förresten, du kan tipsa din kompis att ge lite ersättning ngn kväll - tydligen sover de bättre på ersättning eftersom det är mer näring i än bröstmjölk. Sålänge de fortsätter amma samtidigt så är det ju ingen nackdel. I Holland rekommenderar de tydligen ersättning på kvällarna för att mamman ska få sova... Det är så olika i olika länder, här i Sverigen har väl ersättning varit ett stort "no-no" men jag tror inställningen håller på att ändras.

• Victory

Nu har jag pratat med mannen på telefon (har inte fått nåt vettigt gjort på jobbet på hela dan, men har man personliga problem så har man!!!)

Tydligen har han pratat med sin (vanliga) läkare om detta och fått ett brev som svar. Han säger att det är 6 månaders väntetid till urolog men han tyckte inte att det är en fysisk undersökning han behöver. Men jag vet inte vad han rekommenderade istället, jag får läsa brevet när jag kommer hem.

I alla fall har jag bett mannen ringa VC och fråga om insemination, men han tycker det är pinsamt! Så jag mejlade exakt vad han ska säga! Hoppas att han gör det!

I övrigt känns det lite bättre, jag jobbar (* * * och bubblar! * * *) vidare...

• Izzie

Någon som har lust att dela med sig av sitt favoritvin?? Ni kallar ju er själva svampar de flesta av er :)

Själv är jag supertråkig och dricker inte alls lika mycket som jag gjorde förr. Jag älskar att dricka ett glas vin till maten, men mannen har varit anitivin ett bra tag nu och jag öppnar inte en hel flaska bara till mig...

Så fram med era bästa tips! Snälla!

• Moppy

På tal om 'jobbiga' barn. Vi var på middag i lördags hos ett par som precis blivit föräldrar. De sover i genomsnitt 4 h per natt, och när vi lämnade dem vid halv 2 på natten så skulle de upp med barnet kl 6 morgonen efter. Då kändes det faktiskt riktigt skönt att vi inte blivit föräldrar ännu. Vi njöt hela söndagen av att kunna sova så länge vi ville och gick inte upp förrän halv 3 tror jag :D :D Så lite positivt är det att det bara är vi två ett tag till ;) Man måste ju se det positiva i det hela!

Svar på tråden När märker man av det?