• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Snartis: tack du är snäll Läkaren i torsdags som gjorde gyn-undersökning sa att den sov och försökte väcka den genom att pilla på magen/livmodern. Men det gick inte. Men hon verkade inte orolig över det, så jag borde nog inte oroa mig egentligen. Men ni vet hur det är, nojorna växer 10-falt på natten... Just nu försöker jag bara få tiden att gå tills på torsdag. Puh, det går lååångsamt!

Festa på ni under deppmanteln! Det är ni värda!

Jag funderar på vad jag ska hitta på tills på onsdag - kanske köpa nya underkläder till mig? Vi brukar inte fira heller men det kanske vore kul att hitta på ngt denna gång? Men några personliga diktböcker blir det inte... Såg ngn tjej här på BT som hade skrivit ner 50 (!) anledningar till att hon älskade sin M2B. OJ! Jag vet inte om jag kan komma på så många...

• Bröllopstokiig

Muggles. Bra tips!

• Lady o Lufsen

Vill inledningsvis önska er alla lycka till men vill även tala om att denna tråd är hur kul som helst- jag fattar ingenting!

Födde själv barn under 1990-talet och på den tiden var man kort o gott "Gravid"...
    Det konstigaste som fanns då var att man skulle hålla koll på antal veckor och plussa på dagar...dvs man kunde vara gravid i "8+3"...

Nu finns det alla möjliga konstigheter...Nupp, UL, BM och alla möjliga konstigheter...

Vad betyder allt detta- om någon vill förklara?

Kram

• Bröllopstokiig

Nej jag håller med Muggles, tycker Alla Hjärtans är ett överskattat amerianskt jippo som bara gynnar butikerna... Tycker man ska uppmärksamma varandra hela tiden med jämna mellanrum och gillar inte att de har fixat en dag för detta ändamål.
    Tror jag på sin höjd får en kvast tulpaner av maken Perfekt! Ut och äta ska vi inte heller, så skönt att komma hem på kvällen när man har jobbat

• mugglesfan

Helt rätt Moppy!

Izzie: beror på vad du gillar för sorts vin. Själv är jag väldigt förtjust i australiensiskt Shirazvin - lite pepprigt och mkt smak. Tex Penfolds el Lindemans har jättegoda viner. Ex Penfolds Kalimna Bin 28 Shiraz - mmmm... Några Penfolds finns på halvflaska också el så kan du köra vakumkork.
    Gillar du mer vitt så är nya zeeländska Stoneleigh Chardonnay en höjdare - tom till ost!

• Storasystern

Izzie, jag gillar Italienska viner - helst Chianti-viner. Mmmm!! De funkar bra till det mesta tycker jag, men jag är ingen vinexpert - tvärtom - men vinentusiast! ;) I synnerhet idag!

Eller så struntar ni i vinet och korkar upp en flaska bubbel! ;)

• Izzie

Åh, tack för tipsen! Blir jättesugen när jag tänker på vad gott det ska bli på onsdag. Har skrivit ner era tips, så i eftermiddag är det jag som springer på systemet o letar halvflaskor!
    Tack Muggles och Viktualia!

• Izzie

Ahh, chianti, *skriver på listan* Någor speciellt märke?

• Storasystern

Izzie, jag gillar Péppoli (men lite dyrt), Ruffino Chianti och Melini. De är de enda jag minns på rak arm, men de flesta Chiantiviner är bra. Ganska lättdruckna! :)

Svar på tråden När märker man av det?