• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag tror det är jättebra att kolla upp dig Moppy. Kanske borde även din man kolla sig? Tidiga MF beror ofta på kromosomfel har jag läst och det kan ju lika gärna vara fel på simmarna.

Känns det förresten precis som förra gången? Du skrev att det blödde mindre? Har du ont också? Det KAN ju blöda även om allt är fine...?

Jag har en kompis vars syster fick "mens" varje månad och förstod först i 4:e månaden att hon var gravid. Hon fick visserligen mindre mens än brukligt men inte så att hon reagerade över det.

• Izzie

Usch, känner mig oxå deppig idag! Har bestämt mig för att inte göra något grav test innan några dagar efter BIM, men eftersom min mens minsann alltid kommer så punktligt så jag aldrig får testa, så bestämde jag mig för att testa supertidigt den här månaden. Har BIM på onsdag (möjligen torsdag) och testade därför idag. Stort fett minus såklart. Så jäkla tråkigt - alltså blev det inget denna månaden heller! Att det ska vara så förbannat svårt att lyckas med något som andra lyckats med i alla tider!

Visst, chansen är inte helt borta. Mina färgade flytningar som brukar komma några dagar innan har ännu inte kommit och alltså inga spår av tanten. Men, det känns väldigt otroligt att det ändå skulle vara något. Storasyster & Victory - får jag plats under deppmanteln???

Ledsen att jag inte har något mer positivt eller konstruktivt att komma med.

Start september - skönt att du fick komma iväg och göra tester! Förstår att du haft en risig helg. Håller fortfarande alla tummar för att det ska bli något bra av detta. Kram!

• Moppy

Muggles: min man har faktiskt redan kollat sina simmare. Det gjorde han förra mensen för att han blev så trött på att det inte gick. De var normala. Dock om jag ska starta en sk utredning, kommer de även kolla om hans simmare är kompatibla med mitt sekret, så då får han nog lämna ett prov igen.

Angående att ha mens fast gravis. Ja tanken har slagit mig att jag kan vara en 'sådan' som alltid får lite mens fast man är med barn. Särskilt som att jag har kort tid mellan ÄL och mens (10-12dgr). Ska ta ett gravtest senare i veckan för att utesluta detta.

Åhh varför ska det vara en sån vetenskap!!

• Moppy

Muggles: förresten, om du är orolig för din bebbe tycker jag absolut att du ska be om ett VUL. Det är bättre att checka en gång för mycket än för lite (även om jag absolut inte tror att det är ngt galet!)

• Bröllopstokiig

God morning girls!

Start September, du så spännande, hoppas verkligen att allt går vägen och att det är ett pickande hjärta där inne snart!

Ni har som vanligt skrivit så mycket så jag vet inte vad jag ska hinna kommentera

Frejis, trist med din mormor, tänker på dig och *kramar om*...

Muggles, ring och kolla med din BM om du är orolig. Det är väl bara att slå en signa? Förstår att du är det, man blir orolig för det mesta, lär bara bli värre o värre har jaghört.
    Min bebis har simmat runt och levt loppan där inne, det stämmer. Vid Nupp sov den när vi började, sen var det fart på den igen...

Jag ska på UL om en vecka idag. Ska bli spännande! Kommer vara i vecka 20 då. Fatta att det är 5 dagar kvar till jag är halvtid!!!!!!!!!!!!!! Wieeeeeeee!!!!!

Träffade en av mina bästisar i går, hennes dotter föddes 14/1 och de berättade att det är skitjobbigt, hon sover inte och de är helt slut... *hjälp* Hoppas jag får ett barn som sover iaf!

Tog första magbilden i lördags när jag var lite svullen. Jag ser skillnad, men jag fnissade för mig själv, för det är INTE mycket skillnad, så ni hade nog inte märkt ngt på mig iaf. Jag hoppas faktiskt att den börjar växa lite mer snart... Tyckte det var sååå stor förändring förra veckan, men min kompis sa i går att jag var extremt platt! Jag som tyckte det var sådan skillnad, ja ja..... Har väl mycket plats inne i magen.......

Vad jobbigt ni verkar ha det alla nu i ÄL perioder! Men på't bara!
    Nu ska det fasen bli bebis i februari!

• start september

Hej,

Tack för att ni tänker på mig! Jag blir alldeles varm av all omtanke
    Inget nytt här. Plusset är fortfarande kvar. Jag tar nya prover imorgon och hoppas på snabbt svar. Jag mår svagt illa, men troligen är det nervositet snarare än grav.tecken.

Moppy, jag är ganska inställd på att det kan vara något fel och att det kan ta lång tid att få veta. Om det är ok att jag ställer frågor så kommer jag säkert att göra det när jag får lite besked. Bra att du går och kollar upp vad det är som händer med dig! Har fått tipset att tidiga MF kan bero på problem med sköldkörtlen, absolut värt att kolla!

Stor kram till alla som har det jobbigt, vi verkar vara många just nu!

Frejs, jag vet hur det är att mista anhöriga. Extra stor kram till dig!

• Storasystern

Izzie, välkommen in under manteln!!! Det är bubbel i kranen idag, så drick lite så blir jobbet roligare... *hick* ;)

• Victory

* * * Bubbel låter toppen! * jag tar en klunk också! * * *

KÄnns redan bättre!

• Storasystern

Victory, det verkar bli en rätt OK dag under manteln!!! *bubblar vidare*

• Snart så....

Känns som jag har druckit bubbel :D
    fått beröm från 3 personer (kunder, kollega, chef) innan kl blivit 11, hur ofta händer det? :D :D :D

Har ni fest eller? värsta partyt under deppmanteln idag? Det har ni all rätt till! *fyller på glasen till syster, Victory & Izzie*

Svar på tråden När märker man av det?