• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

låter jätteskoj! :)

• Page

Har du hittat ditt ägg Sweet? Eller spökar RR än?

• Page

Du har kanske slutat att testa nu när ni tar det lite lugnare?

• Vänner-fan

Sweet och Page,
    Jag vet, jag tyckte det lät väldigt suspekt. Och som sagt, jag skrubbar mig själv för glatta livet varje vecka och smörjer in mig med alla möjliga oljor och krämer (älskar sånt), så jag kände mig tämligen säker på att det inte skulle vara någon fara. Men spa-terapeuten vägrade kan man säga. Men men. När jag känner att det är dags för bebben att komma ut är det väl bara att jag åker dit igen och ber att de fixar till det!

Ärligt talat tror jag att hon inte hade en aning (märktes när jag ställde mer ingående frågor), men att hon ville ta det säkra före det osäkra. Vilket är ok, men då kunde de sagt det redan när jag bokade eftersom jag sa vilken vecka jag skulle vara i vid tiden för besöket.

• sweetstreet

Vänner,

Jag tror att du har rätt gällande det att de hellre "tar det säkra före det osäkra". De vill inte bära ansvar "ifall" något går snett. Vilket såklart är förståeligt. Men visst, det vore ju bra om de informerade om sådant när folk bokar!

Page,
    jo jag hittade ägget. Eller rättare sagt "böjen", så vi har sexat på i helgen men som sagt jag har väldigt låga förväntningar just nu.
    Imorgon ska jag på min "allmänna läkarkontroll" och tänkte då berätta att vi försökt bli gravida rätt så länge nu utan resultat och se vad läkaren säger. Om hon tycker man bör få remiss till gynekolog eller ej. Om man får det gissar jag att kanske kan gå något snabbare att komma till gyn, men annars har jag ju min tid i arpil och just nu känns det faktiskt helt okej.

Har börjat "resignera" inför det faktum att jag itne KAN kontrollera detta alls. Och fram till mitt inbokade gyn beösk är det bara 2 ÄL-omgångar så vi tänkte att vi kan köra på som vanligt under dessa och se vad som händer.

Helt otroligt vilken relaxad inställnign jag fick bara jag bokade tid hosläkare o gyn. Knäppt egentligen!! Men rätt skönt. Vi får väl se hur länge det håller i sig.... :?

• Victory

Inget är sig likt denna månad! Har inte haft några flytningar (det brukar forsa i vanliga fall) och inget utslag på ÄL-testerna. Kanske inte försent än men jag är väl på dag 18 eller nåt...

Jag pratade med mannen om detta med insemination. Jag var rädd att han skulle ta det fel men han var väldigt positiv. Han sa att det fick honom att tänka att det säkert finns hjälp, innan tyckte han att det var helt hopplöst och bara att lägga ner hela projektet! Han sa att han ska ringa nånstans, hoppas verkligen att han gör det (om jag känner honom rätt så får han det nog inte att bli av).

• start september

Page - ingen fara för min del! Tur att du kom loss från sladdarna - annars hade vi fått det mycket tråkigare om du inte varit här!

• start september

Victory - det var väl goda nyheter! Du kanske kan ge honom ett tag och sedan fråga försiktigt om han ringt? Ibland kan bara vetskapen om att det finns hjälp att få släppa på en del spärrar dessutom!

• start september

Jag är lite mer förhoppningsfull nu när jag vet att prover tagits och att maken har kommit hem. Litet dumt dock är att jag kommer vara iväg på tjänsteresa när jag kan få provsvaren. Mår jag för dåligt är det bara att åka hem antar jag.

Naturligtvis kan jag inte bara vänta på provsvaren utan jag har bunkrat cb digital för att hålla koll. Än så länge är det pluss, vilket känns skönt. Värken har avtagit idadg och blödningen är ganska liten. Lite ömma bröst har jag fått ikväll, kanske ett symptom????

Sammanfattningsvis - lite gladare är jag, hur det än går.

Svar på tråden När märker man av det?