• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Cezi

På tal om bajs...måste berätta..när jag skulle börja arbeta på äldreboende som vårdbiträde en sommar så fick jag till uppgift, alltså det första någonsin, att byta lakan tvätta av bajs från väggar, speglar och annat i en dams lägenhet för att hon tagit av sig blöjan och ville tvätta den i sitt handfat..Detta gjorde jag och det tog mig ca 2 timmar att få rent allt.. jag gick och utbildade mig till undersköterska och jobbade lite till och från på äldreboende.

• mopsi

jag tänker så här, att om det hade gällt mig o min kille hade gått omkring o fisit o äcklat sig i tid o otid så hade jag faktiskt aldrig stått ut, tycker precis som några fler här, att sånt är hyfsat ofrächt o jag hade nog tappat lusten för en sådan person... tyvärr.. sen om man råkar fisa NÅN gång som man ju natrligt gör då o då, men då går man ju åt sidan el in på toa el ursäktar sig..
    Men alla är ju olika o man måste ju tillsammans hitta ett sätt att funka på som funkar för båda. Om du pratat med honom o sagt hur du tänker o känner o att du vill att han visar hänsyn o berättat hur äcklad du blir så brister ju han i respekt för dig, kan jag tycka, om han inte lyssnar o tar till sig detta! Omvänt, om han hade stört sig på ett beteende el en vana som du hade o berättade det för dig så hade väl du tagit dig en funderare o visat honom hänsyn?
    Det finns hjälp att få för gaser i magen, både på apoteket o på hälsokost o hjälper inte det kanske han ska snacka med en doktor? Har själv en hel del gaser i magen o det gör vrålont när det stockar sig o kniper men jag skulle ändå inte för den sakens skull sätta igång att fisa helt ohämmat utan väljer att gå åt sidan. Om man inte är tarminkontinent så kan man ju kontrollera gasutsläppet så pass ia f ;)
    Mitt råd är att du pratar med honom igen o verkligen berättar det som du berättat här o att du vill att han respekterar dig o hur du känner.. jag menar, vem vill bli betraktad som ett fisande äckel..???

• tooomeee

...ge igen... i en intim sitaution, kanske..? bara ooops, den slet sig... ha ha ha ha ha :D

• Modestie

Cezi> Nej, jag väntar tills det luktar mindre i så fall. Och går jag på toa och det skulle lukta fördjävligt så säger jag att han borde vänta en stund innan han går dit.
    Det verkar som folk på den här tråden har riktiga problem med sina magar.
    -------------

Jag läste häromdagen att var 5:e person har problem med gaser i magen, det är ett av de allra vanligaste problemen och kan inte alltid avhjälpas, båd ejag och min svärmor t ex är överkänsliga mot fibrer och skulle måsta sluta äta frukt och grönt helt, det vill vi inte. Man ksa väl inte måsta riskera sin hälsa och få massa sjukdomar för att man får näringsbrist för att kärleksn inte tål fisar ibland? Jag har aldrig skivit att det är HÄRLIGT att fisa inför min partner, men självklart är det skönt för magen att fisa ut luften som ger mangnip, herregud, det ÄR bara LUFT. Men om du aldrig har problem med magen är det väl bara att gratulera och hopaps att du aldrig får det eftersom ditt förhållande inte skulle klara av fisar.

• Modestie

SagaTova: Precis så där tänker jag också. Det är ju inte så att jag pruttar och har mig när vi har förspel (undviker sådant om jag har riktig magnip) Jag förstår inte alls varför det MYSTISKA "Min parnet pruttar aldrig, guuuuud, så S*XIGT!(?) skulle vara mer eftersträvansvärt än en kry mage. Soms agt, mitt s*xliv blir mer lidande av mitt magnip för när jag har det är jag inte alls på humör att kela.

Men min man går väl inte omkring och tänker "NÄE, min fru PRUTTADE ju i soffan Framför nyheterna igår, HENNE kan man ju inte bli tänd på, fy tusan vad ÄCKLIG hon ÄR. JAG vill ha en såndär MYSTISK prutt-fri tjej"

• Modestie

Hur går det TS? Med prutteriet därhemma...kanske ska sätta en kork i ändan på honom. Nä, nu ska jag geeeee mig

• SagaTova

Jag gillar såna här trådar, de är så kul!
    Och att man har olika åsikter är ju okej. De sägs ju finnas någon för alla, så då är de tur att de som inte kan tänka sig ha en man/kvinna som pruttar kanske får varandra.

Och vi som inte tycker det är så farligt också hittar någon av samma sort.
    Man kanske skulle ha de som fråga på dating siter?

Men hur går det om man hittar den rätte och de visar sig vara så att han inte kan tänka sig ha en fru som pruttar? eller vice versa.

Hmm om man inte bor ihop/sover ihop kan det ju lösa sig ganska bra. (nu förstår jag varför min gammelmsoter Svea aldrig bodde ihop med sina män!)

Jag tänkte på den här tråden i natt då jag hörde min älskling släppa en brakfis i sömnen. Vad gör man? Kastar ut honnom och begär skilsmässa. Snacka om ngn som skulle bli förvånad på morgonen när jag slog upp förlovningen.

Jag har ett annat tips för er andra som också pruttar! Skaffa en partner med dåligt luktsinne (jag har nästan inget kvar) De kanske finns någon förening man kan ragga på?

Jag är fortfarande nyfiken på hur man funderar kring barnafödande om man inte tål fis/bas?

• Gift & Lycklig

Alla människor släpper sig, men de som har illaluktande fisar äter oftast fel. Mycket frukt och grönt ger gaser, men dessa luktar inte. Det gör det däremot om man äter mycket socker, vitt bröd och skräpmat. Och så rå lök förstås.

Mitt ex hade problem och jag fick många gånger lämna sovrummet på nätterna eftersom jag inte stod ut. Det var fruktansvärt avtändande. Dålig andedräkt brukar höra ihop med illaluktande gaser - även det en säker erotikdödare.

Och nej, jag tycker inte att det är speciellt kul att utsättas för andras gaser och dåliga lukt.

• 4:e Maj

Vi fiser inte framfor varandra men det beror pa att min kille ar en ganska konservative engelsman Han har bara hort mig fisa 1 gang pa 2,5 ar men jag ar ganska bra pa de ljudlosa, nagot som jag tror att han annu inte fattat. Min mamma tycker att det ar jattekonstigt och sager att man inte kanner varandra pa riktigt om man inte kan fisa framfor varandra.

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!