• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • snart fru G

En gång när jag och min sambo var mitt uppe i sexuella aktiviteter så fes jag honom mitt i ansiktet, en riktig brakare!!!

Han överlevde och vi skrattade så vi höll på att dö! fast lite pinsamt var det allt.

Och nu ska vi gifta oss! vilken tur att han inte dömde ut mig på grund av en "liten" prutt

• Ellte

snart fru G: Shit happens :D

• 4:e Maj

Haller med Ellte! Klart att det inte ar hela varlden om nagon skulle fisa etc men tycker att man kan FORSOKA halla sig/ ga ut ur rummet.

• Miss Cykel

Håller med 4:e maj. Självklart gör det inget om någon fiser eller pruttar, men kan verkligen inte se något "nöje" med det heller. Kanske är jag inte så lättroad, vad vet jag... ;)

• Modestie

Modestie: Är det något som hindrar dig från att lämna rummet?

Förstår faktiskt inte varför detta är en så stor diskussion... Jag uppskattar inte heller om någon medvetet släpper sig när jag sitter jämte. Lika litet som jag uppskattar att någon kliar sig i skrevet, klampar in när jag bajsar (fast jag låser ALLTID dörren) eller onanerar framför mig...(Vid "fel" tillfälle då såklart)
    --------------------

Ellte: Det folk HELA tiden missar är att det handlar INTE om att inte "kunna" lämna rummet. Men det är mer komplicerat än så. Om jag pruttar nu på mitt arbetsrum ska jag då varna "JAG HAR PRUTTAT!!!" när maken kommer förbi vilket händer rätt ofta. Vi har dessutom öppen planlösning, så en fis i vardagsrummet sprids med raketfart in i köket. Och tyvärr bor vi inte i ett slott där vi oftast håller oss på "pruttsäkert" avstånd.

Är det alltså bara vi som par som är så pass mobila hemma att pruttande är relativt svårt att dölja? Pruttar du i Köket Ellte kan det då inte hända att din man en stund senare går in dit? Är du då hänsynslös?

Jag lägger absolut ingen större planering i mina fisar, men tycker det är banalt att man beskrivs som hänsynslös för att man pruttar där man befinner sig oftast och det är INTE på exakt samma plats som maken, vi är inget jäkla klister på varann hemma. Men FISAR sprider sig

Nu ger jag mig för ikväll. Ämnet är så j-vla banalt.

• 7804

Som tur är kommer jag aldrig bli ställd inför det här problemet. Jag har aldrig träffat en kille som varesig rapar, fiser eller för sig illa på något annat sätt. Jag tenderar att dejta väluppfostrade killar med stil - som har vett att respektera att jag tycker att det är risigt att sitta och skita med ngn annan i rummet.
    Det handlar inte om att man spelar ngt spel på jobbet och uppför sig fint.. medans man "är sig själv" hemma och då drar på sig mjukisbrallorna med fisspår i. Jag är fullständigt mig själv hemma utan ogenerat pruttade och rapande.
    White trash sa en kollega som jag visade den här tråden för. Jag skulle inte gå så långt.. men att det är ouppfostrat kan jag ju verklgien hålla med om.

Jag kommer inte uppmuntra mina ungar till att skita öppet vid matbordet heller. De pruttar i ensamhet eller på toa, käkar med stängd mun och spolar på toaletten. Tyrann-mamma?

• Gift & Lycklig

Värsta magknipet och gasig mage som luktar skunk är tecken på att kroppen inte mår bra. Bättre då att försöka råda bot på det och undvika de ämnen man är känslig för. Och gör detsamma med era män... Man ska ta hand om sig!

• Pepparmyntan

Jag håller med dig Modestie. Det viktiga tycker jag att båda är överrens. Om båda har samma problem med sin mage och tycker att det är ok så är det hela inget problem.

• 7804

Fast tråden handlar om en tjej som inte vill ha det så här.
    Hon tycker att det är äckligt men hennes kille fortsätter.

• Modestie

7804 "mfl" :

Jag antar att vissa här är ute efter att provocera, men jag ska väl skriva ett fisigt inlägg till. Verkar vara rena rama 1800-talsidéerna att det skulle vara "whitetrash" att prutta ibland! Om du nu är så nöjd med din kille för att han inte pruttar är det väl bra för dig. Har man inget behov av att prutta ska man väl för sjutton inte göra det? Sedan är det så att alla äter inte "dåligt" så de får gaser. Jag äter t ex FÖR BRA. Jag får gaser av FRUKT&GRÖNT samt fibrer inte pizza, vitt bröd etc! Så ni kan bespara era "hälsoråd", jag tar inte "dåligt hand om mig"

Jag bor ihop med en läkare som väl vet att pruttar inte är något farligt?! Han är inte fisförnäm om man säger så *s*

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!