• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Miss Cykel

Får jag ställa en fråga som är OT, men som på något sätt är relaterat med ämnet? Hoppas det för här kommer den! :)

Vad tycker ni om att prutta/bajsa på offentliga toaletter? Särskilt sådana där det inte är vägg ned till golvet eller upp till taket (30 cm glipor alltså). Själv tycker jag att det är jättepinsamt, vilket i sig kan leda till magknip. ;) Vore skoj att höra hur ni tänker. Gärna ni pruttliberala! Hihi. :)

• Modestie

Ellte. Näe, jag vill bara höra vad pruttkonservativa anser vara rimlig pruttransonnivå? Man får tydligen "prutta ibland", men inte för ofta. 3 brakfisar i sängen under täcket kväll t ex, hänsynslöst eller ok?

• Modestie

Miss Cykel: Eftersom jag befinner mig på en skola på dagarna är jag hänvisad till skoltoaletterna som dock inte har glipor. Generellt tycker jag offentliga toaletter är äckligare än fisar. På en offentlig toalett är det lätt att ta med sig bakterier ifrån t ex bajs som kan finnas på kran och dörrhandtag t ex och man kan få magsjuka om man t ex råkar få in det i munnen sedan (om man t ex gäspar med öppen mun och håller handen framför )

Men jag är utbildad inom hygien så jag vet hur man lurar de små filuringarna Då är offentliga toaletter helt okej.

Toaletter med glipor är inte jättekul näe. Jag tycker både bajs och prutt är privat. Jag vill inte att folk ska höra mina plums och känna dofterna som sprids. Det känns inte "fördelaktigt"

• Ellte

Modestie: Aha, men då ska du inte fråga mig om det :D Jag "gödslar" ju med fisar ;)

• NuÄrDetDags

Miss Cykel: För ungefär två år sedan hade jag fruktansvärda problem med magen och var tvungen att ständigt springa till den toalett som fanns i närheten, det var inte mycket att be för. Innan det hände tyckte jag det var värre (pinsamt) men när man inte har något att välja på så vänjer man sig.

Om jag idag har en möjlighet att hålla mig tills jag kommer hem gör jag det men går det inte, tja, då går det inte och då sitter jag inte heller och "skäms". Trevligt är det naturligtvis inte men jag brukar tänka att de som har oturen att vara på samma toalett just då inte heller sk*ter rosor direkt. Klart, det doftar inte violer men jag lämnar hellre en temporär doftmarkering än att jag springer omkring med magknip.

• Miss Cykel

NuÄrDetDags: Ja, jag håller med. Nöden har ju ingen lag... Har själv magproblem, vilket leder till en del springande emellanåt. Tycker att det är jättejobbigt, faktiskt. Själva rädslan för att inte vilja gå offentligt kan ju i sig leda till att magen blir orolig. Helknäppt!

Men som du säger, det är ju naturligt och ingen dör ju direkt av lite ljud och lukt! :)

• NuÄrDetDags

Sluta oroa dig! Jag vet, så enkelt funkar det inte.
    "Du gör inget på toaletten som ingen annan också gör", så t.ex. tänkte jag alltid när jag började springa för att jag inte kunde hålla mig tills jag var hemma, även om det kanske var en fråga om fem minuter. Och efter ett tag brydde jag mig inte längre. Jag menar, det är egentligen en enkel grej: jag mår dåligt, jag vet att jag mår bättre när jag har varit på toa, jag mår bättre av en helt vardaglig grej som precis alla gör. Det finns inget att skämmas för. Punkt.

Jag har varit med om att folk har kommit ut från offentliga toaletter och bett om ursäkt för att man inte kunde höra bakgrundsmusiken. Det finns inget att be om ursäkt för. Det är det toaletter är till för.

• Modestie

Jag håller mig inte heller. Det är bättre att gå direkt. Tycker det ofta luktar mindre om man inte går och håller sig en hel dag. Kanske inbillning? Men jag avskyr verkligen att släppa en REJÄL laddning i en offentlig toalett som luktar röva och så är det värsta kön utanför och nå´n stackare precis efter min laddning går in...

• Miss Cykel

Ja, usch. Men man gör det ju inte för att jävlas. ;)

• Modestie

Näe, det gör man ju faktiskt inte heller för att jävlas

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!