• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Gift & Lycklig

Min mans ex hade inga bekymmer med att göra både det ena och det andra när han var i närheten. Han tyckte det var vidrigt. Nu är han gift med mig istället. Lika barn leka bäst!

• vixen not a tramp

Uttrycken, "man blir som man umgås" poppar upp i huvudet, och naturligtvis "lika barn leka bäst"

• kackelmaja

Jag forstar inte varfor ni som fiser infor era partners verkar ha sa stort problem med att vissa av oss inte vill fisa, och inte uppskattar att vara partners fiser?

Som nagon skrev sa leker lika barn bast, ni ar lyckliga ihop om bada far leva ut sina primitiva behov tillsammans och vi ar lyckliga ihop om vi far leva ut dem var och en for sig. Busenkelt!

Jag hade en fd kille som brukade komma in och bajsa nar jag stood i duschen, uppskattades inte! Det basta draget av honom hade varit att saga till forst, sa hade jag kunnat valja om jag ville kliva ur duschen el lata honom utratta sitt behov med mig dar. Att han bara tar for givet att det ska vara ok kanns inte ok. Samma sak som att ingen far storma in pa toa om jag sitter dar, det ar min privata stund.

Nar det galler rapar o fisar ar jag inte lika kinkig och ja, det hander att vi fiser infor varandra nagon gang da och da for att den ene har en "dalig dag", men det ar nar det handlar om att slappa sig hogt o ljudligt, varje dag som det blir jobbigt. Det ar en harfin, inte allt for tydlig grans vad som ar ok och inte.

• Miss Cykel

Vilket bra inlägg, kackelmaja. Jag håller med dig. :)

• prick

Bra sagt Kackelmaja! Håller med dig. Och detta är ju tidernas lustigaste tråd. Är ni ärligt upprörda för att folk inte gillar att fisa inför sin partner eller låter ni bara griniga? Ja, kul är det ju iallafall. Herregud...
    Är fortfarande nyfiken på hur ni uppfattar fisandet inför personer som man inte är intim med. Tycker ni det är precis lika ogenant och naturligt att lägga av en brakare på ICA eller framför svärföräldrarna, på jobbet eller med vännerna. Kan tänka mig jublet och jag gick och pruttade på jobbet. (jobbar som högstadielärare... )

• prick

OM jag gick och pruttade menar jag...

• prick

Och förresten att jämföra fisande med barnafödande...:_D Herregud jag får magknip. "Jag försöker undvika att min man ska behöva lukta på min bajslukt när vi sitter och myser i soffan alltså kan jag inte föda barn inför honom för då kommer det blod och bajs." Ja den ekvationen går ju ihop....

• Engäst

MEn...jag har "mjölmage" och i början av mitt förhållande höll jag "allt inom mig", men nu då vi efter 6 år inte har några hemlisar =) så mår min mage bättre då jag kan släppa väder när jag behöver. Det kan göra otroligt ont att hålla sig för att någon annan mår illa över dte. Dessutom blir man på otroligt dåligt humör....

• NuÄrDetDags

Igår testade jag att gå ut för att fisa. Det var verkligen uppskattat, slutade i dagens skratt. :D
    När vi satt och tittade på TV och jag kände ett litet tryck (ni vet vad jag menar) gick jag och öppnade terrassdörren och sträckte ut bakdelen. "Vad sjutton håller du på med?" frågade min m2b och jag svarade att jag kände att en liten fis var på väg och jag vill inte att han ska tro att jag inte respekterar honom. Han skrattade så han fes! :D Om nu detta av ett medicinskt sammanhang eller en slump, vi skrattade tills vi gick och la oss.

Som disclaimer: Vi bajsar ensamma bakom stängd dörr och vi fiser och rapar bara öppet hemma oss och inte vid matbordet eller när vi har gäster (i och för sig är det inte världens undergång om en slinker ut). När det bara är vi vet jag inte varför man ska vara så fisförnäm och stressa upp sig och jaga iväg någon annanstans bara för att en liten fjärt är på väg.

Jämförelsen med förlossningen tycker jag också är lite opassande men sedan då? En liten bäbis pruttar, bajsar och spyr ju om vartannat...

Nej, nu måste jag göra ren kattlådan (gissa vad jag kommer att hitta där ;)).

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!