• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • prick

Ja men...ursäkta om jag överdrev.. tycker nog att det är fler här inne som uttryckt sig aningn mer effektfullt än vad som varit meningen. Min poäng är ändå att det handlar om respekt för varandra. Klart det händer att jag fiser när min man är i närheten men jag försöker ju undvika det. Precis som jag hoppas att han försöker undvika att pruta i min närhet för hans pruttar luktar inte mumma.

Och att hänvisa till hur vi gjorde på 1800-talet känns väl inte så relevant. Deras sexliv funkade tillexempel trots att man duschade/badade bra mycket mer sällan än vad vi gör idag. Jag hade inte velat krypa ner i sänghalmen med en karl som inte tvättat sig på en vecka. Så vår toleransnivå har väl förändrats?

• Rugbytjej

Jag håller helt klart med Modestie! Kände mig ganska förolämpad av "Det sägs ju att den dagen men går med varandra in på toaletten ( att jämföra med fiseriet )då är förhållandet på väg utför....." Min kille och jag har från början kunnat prutta framför varandra (och som sagt, det är ju inte så att man pruttar varandra i ansiktet) och kan utan problem vara i badrummet tillsammans. Oftast bajsar man ju själv, inte så trevlig lukt, men om min kille t.ex. kommer hem från att ha varit borta hela långa dagen och direkt måste gå och bajsa, så kan det hända att jag följer med in och sitter på badkarskanten och så berättar vi om våra respektive dagshändelser. Okej, det händer inte ofta, men jag ser inget fel i det. Needless to say att vi kissar framför varandra dagligen... Vi har varit tillsammans i 2,5 år och är kärare än någonsin.

• prick

undrar bara nu så bli inte förbannade... Varför kan man inte vänta med att prata om dagen tills efter man bajsat? Det är väl inget trevligt att sitta i badrummet i bajslukt medan den ene stånkar och har sig? Soffan känns trevligare...

• Pomodoro

Det ar val alltid bra att vara artiga mot varandra och inte rapa eller fisa overdrivet. Men om man kanner att man maste uppratthalla nagot slags "mystik" for att fa forhallandet att halla sa kanske det inte ar sa bra heller.

• NuÄrDetDags

Alltså det där med bajsandet är inte heller min grej. :D

Vi pruttar och rapar (inte ständigt och inte på varandra men dock i närheten av varandra om det nu måste ut), vi petar i näsan och i öronen. Det kan också hända att en av oss kissar medan den andra borstar tänderna men, näe, bajja gör jag ensam och med stängd dörr.

De två minuterna skulle jag nog vänta tills han kom ut för att berätta om sin dag.

• lasposa

Ooooops, vilka påhopp. Jag hävdar fortfarande att det handlar om att respektera varandra. Jag kan inte begripa varför man ska uträtta sina behov framför nån annan.Att fisa så det stinker framför någon tycker jag är äckligt och respektlöst. Nu har vissa av er dragit detta till sin spets, trist tycker jag. Jag skrev ju bara vad JAG tycker. Om ni känner er förolämpade, så är det ingenting emot vad jag känner.......

• Pepparmyntan

Håller också med Modestie. Både jag och maken har jättekännsliga magar och vi tycker inte att det är respektlöst att fisa hemma. Vi har provat olika kost och det spelar ingen störrre roll vad vi äter för vi blir lika fisiga för det. När man har fisar varannan eller var 5:e minut kan man ju inte springa in på toa hela tiden. Då skulle man få bosätta sig på toan och aldrig träffa varandra. Sen behöver man ju inte fisa varandra i ansiktet utan man kan ju gå undan som redan har nämt.

• Tjej87

åhå vilken rolig tråd!
    jag o min kille fiser jämt me varann, mest för att vi behöver men oxå för att vi tycker de e roligt! Men som tur e så luktar våra fisar nästan aldrig =P
    barnsligt o omoget kanske, men smaken e som baken

• 7804

HahahHAHa.. det här är en så jääävla sjuk tråd! Jag blev tvungen att ta med frågan till några tjejkompisar jag fikade med idag.. och hör och häpna, de tyckte inte heller att det är helt naturligt och härligt med att prutta och bajsa framför varandra.
    För mig (bli inte hysteriska nu, jag pratar om MIG) är det verkligen ett bevis på brist på respekt att släppa sig med någon annan i rummet. Jag skulle lätt kunna släppa mig med ngt gammalt avdankat ex idag, men aldrig med min kille. Skulle jag (Åter igen, JAG JAG JAG) ha blivit så bekväm med någon att jag inte längre höll in mina pruttar eller gick undan för att fisa så skulle det vara för att kärleken var gone.

• prick

Visst är det en underbar tråd! Tänk vad man kan tycka mycket om en sådan här skitsak..... Funderar bara på en grej. Hur reagerar ni om ni råkar prutta högt inför någon som ni inte känner? Är det värre än att fisa inför sin partner?

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!