• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Pepparmyntan

MuffinsTönt,

Ja det bör man absolut kunna göra. Jag vet själv att det kändes lite jobbigt första gången. Hur länge har ni varit ihop? Att tända en tändsticka på toan efter att man har gjort sitt är ett jättebra trick för att få bort eventuell lukt väldigt snabbt.

• Modestie

Muffinstönt: Vadå "kan"? Är man ett etablerat par (dvs inte första dejten direkt kanske, om man inte är väldans nödig) så JA VISST. Hur ska man annars kunna stanna hos varandra i resten av livet om man inte kan stå ut med varandras toalukt?

• Tizzeltazz

har alltid haft svårt med fisandet... första gången jag släppte en i sömnen som m2b vaknade jag faktiskt och nästan kastade mig upp ur sängen ;)
    men nu är det lugnt...han blev nästan lika generad över sina som jag blev över mins så det hjälpte lite faktiskt ;)

• Tjej87

tända tändsticka?
    tar det bort lukten eller luktar det rök..? för då börjar väl killen undra ännu mer? =P

• Pepparmyntan

Det lukar lite rök om man tänder en tändsticka. Annars är det väl ok att det luktar bajs på toa. Det finns nog ingens skit som luktar gott. Alla skiter. Killen bryr sig nog inte så mycket om det.

Tändstickan tar bort bajsdoften men det kommer att lukta lite eld/rök ett tag.

• Nickes-to-be

Pepparmyntan:

He he
    Då kan man ju säga att man släppt en rökare ju....

*s*

• Pepparmyntan

Nickes-to-be,

Hi hi, ja det kan man verkligen säga.

• MuffinsTönt

Hahaha!
    Han blir nog väldigt orolig om det luktar rök efter mig.
    Finns 3 anledningar:

1) Jag försöker sätta eld på hans badrum eftersom jag inte gillar den.

2)Jag har börjat röka.

3) Jag har börjat med konstiga experiment...

:D :D :D :D

• Ramotswe

Vilket galet dilemma! Det är klart att jag inte vill att min älskling ska ha ont i magen. Samtidigt kan jag inte förneka att en brakfis följd av kräkframkallande stank är ganska avtändande.

Jag fiser väl också, men det brukar vara av misstag. Han tar mer i från tårna för att få ut allt. När det är sådär planerat så tycker jag att man kan gå iväg någon annanstans.

Det värsta är ju ibland när jag t.ex. ligger i sängen och läser och han kommer in i rummet, fiser och sedan går ut igen. Där går ju i alla fall gränsen! Då brukar jag bli skitsur och tvinga honom vädra och be om ursäkt.

• Kirsto

Ramotswe: Haaaahahahaha! Fy fasiken vilken dålig stil! Du har rätt - där går faktiskt gränsen. Vore ju vettigare om han gick BORT från där du är för att släppa sig.

• Cezi

Usch vad svårt det hade varit att leva med dig, då du fiser av "misstag" *skrattar

Gud vad folk är sura nu för tiden på småsaker som stör dem, sluta sura...

• Pumpalot

Haha jag skrattar så jag döör av denna tråd!
    Jag och min M2B fiser jämt, och vi skrattar åt det jämt. Lite äckligt ja kanske - men oerhört roande.
    Jag är helt FÖR pruttar!

• cocoo

..min pappa är en sån som ska fisa i tid o otid o tycker han är jätterolig när han lyfter på ena skinkan o bränner av en brakskit så man tror att brandlarmet ska gå i gång. jag o mamma har i alla år försökt med alltifrån att hota till att ignorera honom- utan resultat! Jag tycker att han är asäcklig o det har pga detta blivit så att vi äter middag på olika tider de ggr vi ses... tyvärr! men jag bara vägrar att sitta vid samma bord o äta med en som håller på sådär o äcklar sig. jobbar i vården o har nog av skit o odörer på arbetstid.
    jag tycker att det är respektlöst att hålla på o fisa så där. särskilt om man har sagt att det inte är ok. jag menar om han har problem med magen får han väl gå till en doktor el till apoteket o söka hjälp. jag hade aldrig accepterat detta beteende om man ska bo ihop älska varandra ha bra sex o känna attraktion o respekt för varann.
    självklart fiser alla människor (ca 20 ggr per dygn enl litteraturen :) ) men man uppför sig väl bland folk. inte står man väl o brassar i en kö el folksamling bara för att det kör i magen..??? vi hade en doktor som gick omkring o fes bland patienterna på ronden o han blev inte långvarig *asgarvar* alla tyckte att han var asäcklig

• Cezi

cocoo

Denna tråden handlar om att fisa hemma, och det ska vara tillåtet när som helst hur som helst osv...

• Modestie

cocoo:

Dte måste vara udda att släppa brakfisar vid matbordet. Tycker nog nästan ingen är okej? Mne att en läkare skulle få sparken för att han fiser på ronden är skitsnack. Det låg nog annat bakom det

• Balinda

du.. jag hade stora problem med min mage förut. hade jämt gaser. Om man inte får ut det så får man väldigt ont.
    Om han fiser så mycket som du säger så har han säkert mag problem och bör nog kolla upp det.
    Mitt problem var att jag var laktosintolerant. Då fiser man jämt och inte lukat det gott heller. Han kanske ska kolla det. Lägga av med mjölken ,
    det finns massor av super bra alternativ.

så... kanske ni kan få en lukt och ljudfriare tillvaro i framtiden.

Lycka till
    :)

• malinnnnn

Jag håller med Balinda - köp piller från apoteket (receptfria). De ska ätas i samband med måltider (som innehåller mjölkprodukter).. då slipper ni det mesta av de illaluktande fiserna iaf. Trust me - been there, done that

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!