• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Modestie

Fast tråden handlar om en tjej som inte vill ha det så här.
    Hon tycker att det är äckligt men hennes kille fortsätter.
    ----------------

Jag kan tycka att man får kompromissa i det här läget. Nu verkar TS lämnat tråden(?) men jag anser INTE att man kan ha pruttförbud om den som pruttar mår dåligt av det. Visst kan man be sin partner gå in i ett annat rum och prutta t ex, MEN jag kan tänka mig själv att det blir konstigt(?) att då måsta hojta till sin partner att "NU HAR JAG PRUTTAT I VARDAGSRUMMET SÅ KOM INTE HIT"

Tycker inte du också det verkar knepigt? Men visst kan man väl be partnern gå undan och kanske meddela att han pruttat så man slipper komma i närheten, Själv tycker jag det verkar himla konstigt förhållande att man ska måsta deklarera pruttarna, men krävs det för att man ska vara ihop kanske dte är värt det?

• Miss Cykel

Tänk vad skönt att vi alla får betämma själva hur vi vill ha det. Prutta på, ni som vill. Resten, låt bli.

Florida23 (som skrev inlägget en gång i tiden): Det bästa du kan göra är nog att prata med honom. Jag skulle heller inte tycka att det var så kul. Det viktiga är väl att man är på samma "våglängd"? Om det då rör pruttar, sex, ringköp, svärmorsproblem eller vad som helst spelar väl egentligen ingen roll? Båda måste kunna känna sig bekväma i förhållandet, och det måste vara byggt på ömsesidig respekt.

Alla har ju vid det här laget fattat att vissa älskar att prutta tillsammans med sin partner, och andra inte. Hur länge ska vi tjata? Hihi! :)

• Modestie

Återigen, jag ÄLSKAR inte alls att "prutta med min partner", men jag är INTE beredd att skiljas eller sitta på toa de kvällar min mage är som värst! Men det verkar svårt att ta in för MÅNGA. Pruttar man så är man pervers prottoman ungefär....

Jag tycker TS verkar ha pratat med sin man, hon skriver ju att hon gjort det, men så mkt längre tycks de inte komma. Men jag håller med om att man måste ha ömsesidig respekt. Har dock försökt förklara 1000 gånger typ, hur SVÅRT det är med pruttfritt hem alltid om man har "pruttig mage", pruttar sprider sig som sagt. Jag ser det som riligt att prutthataren faktiskt låter bli att gå där det luktar prutt om det är så besvärande eller öppnar fönstret och att den som behöver prutta SJÄLVKLART INTE släpper en brakfis precis brevid parnern om han/hon ogillar det

• prick

KLart det är ett banalt ämne Modestie. J..ligt banalt tillochmed som du påpekar. Fast kul. Speciellt kul att folk upprörs så. Hur arg kan man bli för att andra inte tycker samma om var, när och hur man ska prutta? Tycker denna tråden slår alla..."måste man bjuda barn om man inte vill det..." trådar. hihihi här skrattar man ju gott.

• SagaTova

Men hallå! Håller ni inte på att urarta här? Det här var ju roligt. Varför blir alla så stötta och upprörda över lite skit prat?

Att inte förstå att badbollen kan ha olika färger beroende på vart man står ger ju ett begränsat tänkande.
    Tror ni att det finns ett rätt eller fel i det här, eller?

Poängen med det hela tyckte jag var att se hur andra resonerar och funderar. Inte att hacka på varandra och sätta sig över andra? White trash, och ouppfostrad?

Är ni av åsikten att ickepruttande människor är mera värd än andra också?
    Tror ni på allvar att pruttandet har med vilken samhällsklass man tillhör, eller?
    Även vackra fåglar skiter vet ni

Kom att tänka på låten:
    Fina flickor fiser inte med trallpunks bandet RäserBajs:
    www.singulartists.com/artist_r/raserbajs_lyrics/fina_flickor_lyrics.html

Landa brudar! Detta är defentivit ett I- lands problem så det sjunger om det.
    Men kul dock!

Hoppas att alla som vill får många pruttfria år ihop och vi andra får "njuta" av att kunna Vara oss själva för en liten stund tillsammans. (smyg reklam för Norrlands Guld)

• Modestie

Hehehe, denna tråd är unik, ja

• 4:e Maj

Ar det nagra som ar arga/upprorda? Jag tycker att vi har en ganska rolig diskution

• SagaTova

Jag kanske hade fel (hoppas jag har det)
    Tyckte att det fanns synpunkter som närmade sig lite "hysteri". Men det är ju lätt att misstolka när man är begränsad till skrivande.

En helt "onödig" men ack så roligt. Jag gillar att förstå hur andra tänker.
    Det är därför jag försöker göra jämförelser och pröva dem för att se om jag förstått det hela. Vilket jag uppenbarligen inte gör.

Därför frågade jag om förlossning kontra fis/bajs. De är ingen förolämpning om ngn trodde det.
    Om man är känslig för pruttar, ser det som ett stort problem och kan tänksa sig separera för det. Klarar man då av att föda barn ihop. Någon som fattar hur jag menar? Jag är bara nyfiken.

• Modestie

jag undrar också hur man ser på "muspruttar" som pruttfobiker, det är ju sama sak som de pruttar som kan komma där bak s a s, det är ju inte alltid vi pruttare tar i av kung och fosterland när vi klämmer iväg en fis Ligger man ockh spänner sig och är nervös eller kan man ta pruttar med ro ibland iaf? Är en musprutt "finare" än en rumpprutt?

• msb

Fina flickor ( och killar ) håller skiten ifrån sig. :) :) :)
    Tycker det är helt ok att prutta.
    De är ju helt naturligt liksom rapar. :)
    Min sambo får prutta hur mycket han vill,det stör mig inte det minsta.

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!