• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Modestie

SagaTova: Jag undrar också hur man tänker kring framtiden. Dels förlossningen, men också senare. Kan väl bara vara "barnhatare" som är "prutthatare", jag menar, en bebis t ex pruttar ju ofta som tusan iaf första året. Det är riiiiiiiiiiktiga BRAK i blöjan innan/undertiden de släpper en dunderladdning! Vem av de prutthatande föräldrarna ska våga sig på att byta blöjan ens? Blir väl både nässkydd (gasmask?) och tång inomhus kan jag tänka mig

Sedan när barnen blir 2-3 år och tycker pruttskämt är det roligaste som finns då riskerar väl familjen att splittras totalt antar jag

• Miss Cykel

Annorlunda tråd! :)

Jag kan inte påstå att vi fiser särskilt ofta inför varandra, även om det såklart händer. Jag har ganska stora magproblem, men ser inget större problem med att lämna rummet två sekunder för att fisa. :)

Däremot är jag lite avundsjuk på många av er andra som kan vara så öppna med era fisar och bajs. ;) Själv är jag alldeles för privat av mig, och kan liksom inte bli av med det... Tips? :)

Däremot kommer jag uppfostra mina barn att inte fisa och rapa vid matbordet, det är oförskämt, tycker jag. Jag tycker nog att man kan sköta sån't så att det inte påverkar andra människor mkt! :)

• viktualia

Tips... jaa

Sitter man nerbäddad i soffan så orkar åtminstone jag inte gå upp varje gång jag pruttar för att prutta i något annat rum. Dessutom har jag en make som fryser så fort jag öppnar ett fönster... så det brukar inte bli att man vädrar heller...

Jag berättade ganska tidigt om mina problem med magen.. den då blivande maken hjälpte mig att få rumpan ur (om uttrycket tillåts) att söka läkarhjälp. När utredningen var klar och varken gluten eller laktos var fallet, var det inte mycket annat för honom än att acceptera läget.

Som i alla andra sammanhang i relationen är det kommunikation som är nyckeln till framgång. Så ni andra pruttfior - prata med era karlar!

Och till er som tycker att vi pruttisar är hemskt äckliga - tjaa... det är tur att vi människor är olika och att det finns människor med tolerans för pruttisar. Själv tycker jag att det är hemskans snuskigt med folk som röker, har husdjur hemma, som ständigt luktar motorolja för att de meckar med bil eller varför inte folk som inte duschar tillräckligt ofta för att dölja ofräschlukten!

• La Paloma

Hur kan man ens jämföra barnafödande med att släppa brakskitar så folk håller på att spy...... Det hör väl ändå till vanligt folkvett att gå undan och göra sina behov, det är bla det som skiljer oss från djuren.....

• Modestie

HOhahaHOhahaha, Vet ni tjejer, att d et är rätt vanligt att man sk*ter på sig under förlossningen, kan tänka mig att det ofta kommer en och annan fjärt också när man krystar som värst, men okej, riskerar det att ta död på kommande se*livet antar jag att maken får hålla sig utanför rummet kanske då

• viktualia

komiskt att skriva om detta idag... min mage har nämligen bestämt sig för att prutta ofta och mycket idag... tur att min rumskompis på jobbet inte är på plats idag..

• SagaTova

Om man är för äcklad att vara tillsammans med någon som fiser/rapar/bajsar blir det nog lite jobbigt att föda barn ihop.
    Alltså det handlar om att vara äcklad av fisar och bajs till den grad att man inte kan leva ihop, eller att det blir en fråga att bli osams om.

För när man föder barn händer en hel del "äckliga" saker. Inte alls ovanligt att man skiter på sig som Modesti påpekade. Om man spyr av brakskitar,eller inte kan tänka sig leva med en person med dålig mage, hur fixar man en förlossning?
    De är bara en nyfiken fråga.

Om man har ett bra förhållande tror jag nog man kan fixa det mesta. Både fis/bajs fobi, förlossningar och dåliga magar. Man får väl försöka göra sitt bästa för att tillmötes gå varandra. Eller?

• La Paloma

Att föda barn är bland det finaste man kan vara med om, trots bajs, blod, pruttar och slem.
    Att man inte skulle kunna ha ett bra förhållande om man inte kan släppa sig, rapa osv är för mig helt främmande. Jag är rädd att begreppen blandats ihop lite....
    Kul e det i alla fall!!!

• kentfantast

Oj, he he, vilken tråd...
    Min man fiser konstant. Gärna ljudligt. Och gör han inte det så rapar han. Och så skrattar han åt ljuden...
    Jag kan säga att jag tycker att det är rätt vidrigt.
    Han påstår att han aldrig har hört mig fisa. Han kan ha rätt...

• Gift & Lycklig

Att försöka att hålla mina gaser för mig själv, handlar för mig om att visa respekt för min omgivning. För i ärlighetens namn - inte fisar man in public eller inför sin partner för att man tror att de uppskattar det? Nej, man gör det för sin egen skull, därför att det är skönt och bekvämt att släppa sig här och nu, istället för att försöka göra det någon annanstans. Ett egoistiskt nöje med andra ord! Förstår inte heller varför jag frivilligt skulle utsätta min partner för att se mig göra mina behov. Hur kul och intressant är det? Men som sagt alla är vi olika och det verkar som om många tycker att det faktiskt är jätte roligt med kiss, bajs och pruttar. Måste erkänna att det finns annat som jag tycker är roligare.

Och jag har fött två barn och vet vad som händer under en förlossning...

Sitter nu ensam på mitt rum och kan unna mig lyxen att släppa väder.

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!