• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Pepparmyntan

Säg till din man att han lägger sig på rygg, tänder en tändsticka, sätter den till fishålet, och sätter eld på fjärten. Då slipper du åt mindstånde lukten....

(Min man säger dock att man måste ha jeans på sig, annars kan det bli bak-sug...)

• Gudde

Florida23 Be din man kolla upp om han är laktosintolerans. Jag hade nämligen samma problem som han innan det upptäcktes att jag inte tål laktos. När jag har slutat dricka mjölk har problemet försvunnit.

• LissAnna

Men han har ju rätt... Luften måste ju ut! Det är inte bra att hålla inne med gaser. //En som själv fiser ;)

• Andie

Florida23
    Det låter som att du pratar om m2b. han är likadan! Och jag har även sagt detta till honom men tja det faller väl på döva öron för det mesta.

Jag tror att det kan handla om kostvanor och vi håller nu på att ändra dem för att vi ska må bättre men om det hjälper mot problemet så blir jag ju ganska glad över det också, det skulle ju vara en förmån som jag inte tackar nej till.

Jag lider med dig!

• Stina83

Hej TS och alla andra här.

Kan förstå att du upplever det som problem. Jag har det precis likadant, men det är bara att acceptera för mig. Vi har provat omlägg i kosten, fler toalettbesök mm mm, men inget har funkat.
    Sista utvägen för mig var att gilla läget och eftersom jag är ganska barnslig av mig så har det gått bra. Numera skämtar vi om att medans en vanlig kropp består till 70% av vatten, så består hans kropp till 70% av luft. Samt att han borde han en hemsida med url-adressen: rottenontheinside.com

Men, skämt åsido. Som tidigare skrivts, kolla upp om det är allergi eller kost. Hoppas att det löser sig.

Kram/ S

• E2007

vill bara säga att jag har samma problem...vi bor inte ihop än...så just den biten ska bli intressant. Har inte funderat på kosten, det kanske är ett bar tips?

Får väl ta det bra med det dåliga gissar jag...

• fru-07

På apoteket finns dimetikon tabletter (stavas det så måntro)receptfritt. De fungerar mycket bra på mig, slipper då även att känna mig uppblåst om magen!!!

• Wunja

Just laktosintolerans brukar vara en vanlig orsak till mycket gaser i magen, så jag rekommenderar också att han kollar upp det!

• Lilla Li

Recept på "Fisförintaren":

Ta en tsk av denna röra i samband med måltid så underlättar det matsmältningen.

1 tsk hela kumminfrön
    1 tsk hela anis frön
    1 tsk hela fänkåls frön

Krossa blandningen till ett fint pulver i en mortel.
    Blanda ned de krossade fröna i 1 msk honung.

• anne på grönkulla

Det låter som min man! Se över kosten är mitt råd - blir det mer eller mindre av viss mat? Allergi mot t ex laktos är också definitivt värt att kolla upp!

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!