• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Nemo nisi mors

NuÄrDetDags

Prova räkna en dag. Det är inte så svårt

• Modestie

Jag är så himla glad att min M2B är så förstående (läkare) Jag har känslig mage och kan bli gasig av det mesta, ofta av att jag ätit ngt gasbildande typ lök, men i stort sett av ALL frukt och jag avstår INTE mitt halvkilo frukt om dagen för att slippa fisa, jag får JÄTTE ont i magen om jag måste hålla inne fisarna och typ fisa "diskret" TYVÄRR är brakfisar bäst för min lilla mage och min man går bara undan om de stinker för mkt. Han tycker jag självklart ska fisa ut det som gör att magen gör ont.

Däremot bode jag med en kille när jag var 19 som var sååå jobbig. Han skulle jämt påpeka att jag fes (som om det inte var nog pisamt) och så tvingade han mig att gå ut på balkongen och fisa, riktigt förnedrande att måsta gå ut i -20 graders kyla för att fisa, särskilt de kvällar magen var som värst

Nä, älskar man varandra står man väl ut med lite fisar så den andres mage mår bra. Vill inte låta hård, men så tycke rjag

• creative

Var nyss på en föreläsning där jag fick höra att en frisk människa normalt släpper sig 20ggr/dag. Även kvinnor- fast de gjorde det mest i sömnen. Kanske för att de håller inne med det.

Jag tycker faktiskt att det är ganska normalt, mig stör det inte alls om min man fiser, och jag tycker att det är skönt att det inte stör honom heller.

• Cezi

Man kan väl inte börja förbjuda fisar hemma?
    Heller inte kräva att man ska göra det diskret, alla fiser, har vi gjort i alla tider.

Du som tycker att din partner fiser och det luktar vidrigt och påpekar detta, tänk om han/hon tycker likadant om dina fast inte säger något...

Det är helt enkelt någon man får stå ut med. Det ingår i det vardagliga livet.
    Klart det kan handla om kost och sådant men då brukar det ju gälla de riktigt hemska vidriga odörerna och då bör man väl tänka om sin kost lite.

Men det finns väl inga fisar som luktar gott??

• Cezi

Köp Glade doftspry i så fall :)

• 7804

Jag förstår att du tycker det är jättejobbigt. För mig handlar det här om respekt.. jag skulle aldrig drömma om att trycka fram en fis när jag är tillsammans med min kille, och aldrig han med mig. Många hävdar att man ska kunna vara sig själva med sin partner och därför både prutta, bajsa med öppen dörr och fetta till sig med varandra. Tjena. Skulle aldrig funka för mig. Jag tror att vissa saker ska hållas privat - för alltid!
    Varför pruttar inte folk i så fall på jobbet, eller med vänners flickvänner? Jo-.. för att de visar hänsyn och inte vill att de ska tycka att de är äckel. Hur kan man d¨å släppa loss totalt inför den person som ska attraheras av en för resten av livet förhoppningsvis.

Säg åt honom att skärpa sig på skarpen. Gör han inte det så bajsa typ på hans huvudkudde för att han ska fatta hur jävla ävckligt du upplever hans "naturlighet".

• vintrig

Jag vill bara tipsa om att rå ingefära hjälper om man har gaser i magen. Det smakar tydligen hur äckligt som helst men man får väl äta det som "medicin" helt enkelt.

Man tar en liten bit. Alltså man skär loss en typ sockerbitstor eller något sånt...

Låter konstigt men det FUNKAR faktiskt.

• Septemberbruttan

Det här är nog ett av de löjligaste inläggen jag har läst här på länge...men det behövs ju prata om sånt också!

Personligen har vi inga problem här hemma vad gäller fisar och sånt, det är väl helt naturligt.

7804
    Jag tycker faktiskt lite synd om dig som ska behöva gå och hålla inne med dina fisar resten av ditt liv. Du kommer nog att få väldigt ont i magen många gånger... Men är man fin så är man!

• Lucia05

Kan vi inte bara konstatera att har man inte större problem än så här så ska man väl vara tacksam? ;)

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!