• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • SagaTova

Det här var underhållande! Om problemet är stort kanske man kan gå i terapi tillsammans.

Berätta nu hur känner du när hon pruttar?
    Jo, jag känner att hon inte behandlar mig med respekt. Hi hi hi.

Är inte det här som med alla trådar. Det finns nått mittemellan som alltid i landet lagom.

Att försöka att inte lukta illa för varandra kan man ju göra. Men inte om det ger en magknip? Vem vill leva med ngn som jämt går och har ont i magen? Vem vill egentligen sin kära så illa?

Men man måste ju inte lägga en brak i den andres knä om det går att undvika så att säga.

Och detta med mystiken som skulle försivnna om man bajsar, pruttar inför varandra är ju ännu mer humor. Hur tänker man då? Är det mystiskt vad den andre gör på toa? Det är klart om man bygger sitt förhållande på att tro att den andra inte gör mänskliga saker kanske? En superhero med superkraften att inte prutta.

Jag vet att de är jobbigt om man har fobier kring något, och de kan man få hjälp med. Och att man inte gillar fislukt är väl rätt vanligt, men de går ju över rätt fort ändå.

en nyfiken fråga, kan man fisa för att vara otrevlig? Alltså med avsikt? För mig "kommer det bara", alltså inget jag kan frammana (kanske är anti hjältens superkraft?)

Själv tycker jag det är skönt att få vara ifred på toa! Det är liksom stunden med lugn och ro för mig själv. Men behöver nu den blivande raka sig för att hinna till jobbet så nog klarar förhållandet den "krisen".

Ni som tycker det är superäckligt med bajs och prutt inför partnern, hur tänker ni kring förlossning? (om ni tänkt ha barn) De är ju en barnlek med bajs/prutt i jämförelse. Smärtsamt, blodigt, klibbigt, och ofta också bajs.

Hoppas jag inte avskräcker från ev barnplaner nu.

Detta blev ju nästan en memoar. Men jag har inte skrattat så gott på länge som när jag läste denna tråd.

Hoppas TS når en lösning i alla fall, de är aldrig vare sig bra eller kul att träta.

• vixen not a tramp

SagaTova
    ÅH, va bra skrivet!!!

• Cezi

Respekt Är att låta sin partner gå och fisa och bajsa med öppen dörr!!

Synd om de som måste fisa vaje dag men går och håller igen för att deras partner ogillar det...tycker himla synd om deras magar och hälsa

• Cezi

lasposa

Man fiser inte framför alltid, det kan vara bakom eller bredvid ibland...

• Cezi

7804

Kan du gå in på toaletten efter din sambo när han har gjort ett (stort A) bajsat?

• Cezi

Till er som missat...
    Denna är bäst, hon fiser sen säger oh gud, vad har jag ätit...sååå himla bra!!

• Wifey

Min man har bajsat framför mig, t.o.m fisit men jag har inte dumpat honom för det! Hahaha jag har aldrig skrattat så mycket som denna tråden hahah,,, Liksom hallo alla vi är människor och gör samma saker, jag har också pruttat framför min man och då har han bara sagt SÅ GULLIG DU E MIN ÄLSKLING detta kallas för riktigt kärlek!!!

• 7804

Cezi> Nej, jag väntar tills det luktar mindre i så fall. Och går jag på toa och det skulle lukta fördjävligt så säger jag att han borde vänta en stund innan han går dit.
    Det verkar som folk på den här tråden har riktiga problem med sina magar. Jag beklagar. För oss är det inte så illa att man inte hinner eller kan gå undan och bespara den andre från sina gaser.

• Rugbytjej

Alltså det är inte så att vi säger "Älskling, jag ska gå och bajsa nu, följer du med eller?" utan vi föredrar också att bajsa i ensamhet. Det jag menade med mitt inlägg är att vi är så pass öppna med varandra att vi inte blygs naturliga behov. Och ja, det är trevligare att berätta om sin dag sittandes i soffan, men ibland gör man undantag bara för att man längtat så mycket efter varandra och står ut med bajslukt för att få prata med varandra. Ja, så kära är vi, efter 2,5 års förhållande med öppet pruttande!

• Rugbytjej

Och nej, jag kan inte heller prutta för att vara otrevlig, det kommer bara...

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!