• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • 7804

Alltså, jag har sån jävla prutt och bajsfobi.. skulle aldrig kunna ligga med en kille som medvetet släppte sig framför mig. Jag skulle snarare göra slut - direkt! Well well.. tur att inte alla går runt med mina hangups.

• Modestie

Men står folk verkligen rakt framför andra och pruttar? Varför ska man ställa sig mitt framför näsan på sin partner? Vad JAG menar är att man INTE ska behöva springa in på toa och prutta t ex, det räcker väl med att kanske gå undan lite. T ex jag sitter mkt och jobbar framför datorn och skulle aldrig hålla inne mina pruttar för att min man riskerar komma in här 2 sekunder senare....men jag springer inte heller in i hans rum när jag blir pruttnödig och ställer mig mitt framför honom och släpper en brakfis i hans ansikte

Vissa pruttar rår man ju inte heller över (ingen tjej här som muspruttat nå´ngång t ex?)så det är väl en himla tur att maken inte tar ut skilsmässan så lätt

• Cezi

7804
    Är du en människa?

Du vet väl om att det är naturligt att bajsa fisa kissa rapa...alla gör det. Man behöver inte vara diskret, tänk om man sitter och tittar på film på tv med sin sambo och behöver fisa, ska man då gå på toa och missa delar av filmen för en ynka liten fis där lukten inte vara så länge.

Om du tycker att allt är så äckligt varför skriver du om det?

• lasposa

Visst är det naturligt att fisa ( till och med offentligt nån enstaka gång ), men det handlar väl ändå om att visa varandra respekt.... Personligen tycker jag att det skulle vara direkt avtändande med en karl som ständigt fiser, rapar och visar brist på respekt. Det sägs ju att den dagen men går med varandra in på toaletten ( att jämföra med fiseriet )då är förhållandet på väg utför.......

• Cezi

Det sägs ju att den dagen men går med varandra in på toaletten då är förhållandet på väg utför.......
    ------------------------

Jag föstår inte vad du menar.
    Förklara är du snäll.

• lasposa

Toalett besök mm skall väl anses som privat. Det är väl inte så trevligt att borsta tänderna samtidigt som sambon sitter och s¤iter. Den bilden ( och stanken ) vill man inte ha när det är dags att vara intima. Detta är ett gammalt ordspråk och jag instämmer helt och fullt

• Modestie

Det sägs ju att den dagen men går med varandra in på toaletten ( att jämföra med fiseriet )då är förhållandet på väg utför.....
    -----------

Tycker det är direkt oförskämt att hävda att förhållandet håller på att krascha pga att man inte håller inne med sina fisar eller att man skulle råka vara inne på toaletten och borsta tänderna t ex samtidigt som den andre sitter på toa. Är jag riktigt nödig, knackar jag på och så rusar jag faktiskt bara in och kissar även om maken t ex borstar tänderna, inte fasen kissar jag hellre på mig? Har faktiskt hänt och vi är fortfarande lyckliga ihop.

Man kan ju vända på det också och fråga sig vad det är för mesiga förhållanden som inte tål en fis och fråga sig om inte DE är på väg utför när man är beredd att ta ut skilsmäsan pga fis eller att man ser sin partner sitta på toaletten, hur mkt älskar man varandra egemtligen nrä man retar sig på sånt.

Undrar hur förhållanden överlevde på 1800-talet när hela familjen inte sällan satt på dasset tillsammans och pratade och uträttade behov.

• vixen not a tramp

AH, vilken rolig tråd!

Heja Modestie!!!

• prick

Fast nu lever vi ju inte på 1800talet? Jag slänger mig in i denna mycket djupa och intressanta diskussion... Håller med om det som någon skrev att det handlar om respekt för varandra. Jag tycker inte att min man ska behöva gå omkring i min bajslukt alltså försöker jag undvika att prutta på honom. Låter självklart i mina öron.

• vixen not a tramp

Men, det är väl INGEN som propagerat för att prutta PÅ varandra? Det finns väl en gyllene medelväg...?

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!