• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • viktualia

Svar på din fråga 7804 - jag undviker genom alla upptänkliga metoder att släppa mig ens ljudlöst i närheten av andra än min make, min bror och mina föräldrar. Samtliga andra "skonas" undan mina pruttar.

Och jag tycker INTE att det är roligt på något sätt, bara jobbigt att ha en så gasig mage.

• Modestie

2006-11-21 22:34 7804

Det är väl enklare för den som har gaser att gå undan för att släppa sig, än vad det är för den andra att lära sig leva med att sitta i skitlukt och låtsas som man inte bryr sig?
    Skiter ni rakt ut när era ungars kompisar är hemma hos er också, eller era egna vänner? Med kommentaren "Hemma hos oss är vi heelt naturliga!"

--------------

Du verkar jha missat att det INTE handlar om att släppa sig mitt framför nosen på sin partner. Men pruttlukt sprider sig likt väl som andra lukter, det är kemiskt naturligt att en doft inte håller sig inom ett visst geografiskt område. Fjärtar jag på mitt arbetsrum kan det ibland t ex dofta ut i vardagsrummet där maken sitter. Jag vet inte om du tycker man ska stänga in sig och stoppa bomull i nyckelhålet och isolera dörren för att skona partnern? Så mycket arbete ska man inte behöva lägga på sina fjärtar, DET tycker_jag verkar helt konstigt?! Det är inte hänsynslöst att inte "gå undan" som verkar innebära att typ lämna bostaden för att karl är så mesig att han inte tål doften av en fjärt

Och återigen, vi rör oss i olika sfärer, oftast. Fats du kanske lever PRECIS likadant när du och mannen är ensamma hemma som när du är på jobbet eller på besök hos en myndighet?

Normalt sätt vågar man vara mer "wild and crazy" hemma t ex. Man kan tassa runt i pyjamasen eller bara trosorna och man kan rapa och släppa en fjärt. Gör man knappast vid ett besök hos doktorn t ex.

• Fröken Malm

Jag blev aldrig uppfostrad till att hålla för munnen när man gäspar......Är det ofog att inte göra det?

• Modestie

Det här en en tyisk I-landsdiskussion va

Men iallafall....NÄE jag släpper mig inte framför ungarnas kompisar. Men kan självfallet fisa mer "diskret" då jag inte känner dem. Men pruttlukt blir det likväl och det är väl inget mer med det. Med de jag känner är jag mer avslappnad. Jag VET att de inte tror jag är ett pucko för att jag vill lätta på fistrycket hemma hos mig själv eller att maken blir avtänd. Tror det här till stor dle är en fråga om perspektiv också. Min man har väl bytt 1000 bajsblöjor på barnen genom åren, sett både blod och slem rinna ur mig vid förlossning, han har levt med mig när jag kräkt och haft diarée och pruttet och rapat och gäspat och FORTFARANDE älskar han mig, börjar inse att det nog är fantastiskt!

• kackelmaja

Alltsa jag tycker inte byta blojor pa barn hor hit (jag spyr visserligen nastan, men det ar ju ett nodvandigt ont..).

Att tappa kontrollen over sin kropp som man gor nar man ar magsjuk, el foder barn hor inte heller till den har diskussionen om vad som ar accepterat och inte accepterat nar det galler vara mest primitiva behov.

Man haller for munnen nar man gaspar for att andra manniskor ska slippa se in i svalget pa en. Av samma anledning tuggar man med stangd mun.

• Gift & Lycklig

Jo, man bör hålla handen för munnen när man gäspar! Har många gånger suttit på T-banan när någon mitt emot gäspat stort. Urk! Jag brukar titta bort men den dåliga andedräkten slipper jag inte undan...

• Modestie

Ojojoj, inte konstigt skilsmässorna skjuter i höjden när folk retar sig på gäspningar med öppen mun, fjärtar hemma etc. Men å andra sidan, jag är lika gnälliug jag ibland

• 4:e Maj

Jaaa, det ar god ton att halla for munnen nar man gaspar. Jag papekar standigt till min kille att han inte ska peka, prata med mat i munnen, sjunga vid mat bordet (annat an snapps sanger), detta med besticken etc. Att inte fisa, rapa, bajsa etc nar jag ser pa har han tack och lov blivit uppfostrad att inte gora.

• Fröken Malm

Oj oj oj, min kille hade blivit galen om jag "varit på" honom om allt som om jag vore hans mamma.....

• La Paloma

Har ni varit inne på tråden "vad gör ni när ingen annan tittar på".........

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!