• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • minimusen

Min sambo fiser när som helst när vi är hemma.. Jag tycker inte att det är så trevligt även om man kan skratta åt det ibland! Själv skulle jag aldrig få för mig att fisa i hans närhet även om jag ibland skulle behöva det och han säger att det skulle va helt ok. Men så är det.. Alla är vi olika!!

• Cezi

Här har ni några länkar:

7804
    Ja, det är helt normalt att sitta med öppen dörr när man är på toaletten när man gör nr 1 & 2. Rapar gör vi också :)

• 7804

I rest my case. Det här är så snuskigt att jag dör! :)

• #Maria#

Ha ha! Dem där sidorna var ju så himla roliga! Min humlor... Jag och min sambo fiser då inför varandra hela tiden. Men det tog typ ett år innan jag kunde slappna av! =) Det är ju bara naturligt! Fast man behöver ju inte göra det vid matbordet! :) /Maria

• Sassalove

Kan hända att han har extremt mycket gaser i magen, som beror på fel kostvanor. Kontakta vårdcentralen, för att få hjälp. Det är verkligen inte bra att ha det.

• Cicki82

Jag ahr inte orkat läsa vad alla har skrivit, men det kan ju faktiskt vara så att din kille inte tål något eller lider av något? Själv har jag nyss fått veta att jag har IBS (irriterad tjocktarm) och jag ahr konstant ont i magen. Om jag skulle hålla inne mina fisar, så skulle jag få enorma smärtor. Men för min m2b är det lugnt. Och jag bryr mig inte heller när han fiser. :)

• Mitt hjärta är hemma

Men det är ju skillnad på att gå omkring och fisa ljudligt till höger och vänster och på att vara lite diskret. Kan man låta bli att braka när man är borta kan man väl låta bli inför sin sambo också?

• Modestie

Mitt hjärta är hemma: Jag kan inte alltid låta bli att "braka". Alla har olika magar. Ni tror väl inte det är kul att släppa en brakfis? Nä, det är ett nödvändigt ont. Däremot fiser jag inte vid matbordet t ex. För det är inte kul att käka i fislukt. Och jag kan gå undan när jag "brakar" men lukten sprider sig ju. Men man kan öppna fönstret som ngn skrev.

Mne okej, om man har magproblem och hellre har magknip för att tillfredsställa sins ambo får man väl ha det då. Själv skulle jag inte vilja bo med ngn som inte månade mer om min mage

Börjar känna mig som fisarnas förkämpe, he,he

• Modestie

ska tillägga att en brakfis luktar ofta mindre än en "smygfis", så varför snygfisar är bättre förstår jag inte. Att lite trumpetande där bak kan vara så känsligt för vissa damer ,-)

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!