• Florida23

Han fiser jämt och ständigt, hjälp!

Min man fiser jämt och ständigt- i köket, vardagsrummet, sovrummet och gärna högt och det stinker hälften av alla gånger och det stör mig nå fruktansvärt!

Jag har sagt åt honom, att det stör mig och att jag tycker att det är äckligt. Han gör det nämligen inte bland folk, bara hemma hos oss. "Jag har ju så gaser i magen" skyller han på och "Vad ska jag göra då , ska jag springa på toa var femte minut?" brukar hans kommentarer vara och vi brukar bråka kring detta en del på sistone, men är det verkligen normalt att det ska vara såhär?

Som sagt, det stör mig otroligt mycket, är det nån som har samma problem eller har tips på vad man kan göra åt detta? Eller är det normalt?
    Vore jätte tacksam för svar, då jag tycker att det är jätte jobbigt och inget kul tema precis.

• Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!
  • Florida23

Tack alla för era svar! Ska kolla upp det där om han har laktosallergi. V
    anligtvis så bryr jag mig inte, men då och då rinner bara bägaren över ibland när man jämt och ständigt får höra fisande ljud i huset. Men ska kolla upp det!
    Kramiz!

• Dussina

Alla har gaser i magen men det verkar som om män har en tedens att "pressa ut" lite extra bara för att...lite respekt kan man väl visa ibland även om man är hemma eller?

• NuÄrDetDags

Vet inte om det är en respektfråga, tror det är mer "det här är mitt hem och här fiser jag".

Det är ju tur om fisandet bara äger rum hemma - min m2b har blivit tillsagd av min pappa att det går även bra att fisa hos dem, och mamma och jag får fnatt.

Min fiser också, ibland något otroligt. Det brukar alltid hänga ihop med maten, han "reagerar" t.ex. mycket starkt på lök. Men vi älskar lök så det är bara att stå ut med.

Om jag blir sur klämmer han bara ur en till och tindrar med ögonen och tycker att han har åstadkommit något väldigt bra. Tar mig nog inte riktigt på allvar. 8) Men det kan ju bero på att vi oftar skojar om hans ambitioner att göra varenda elefant i världen avundsjuk....

• kackelmaja

Jag tycker axa det ar vardelost med man som fiser! Klart att alla far gaser i magen, men man kan ju gora det lite diskret, man maste inte slappa brakare hela tiden. Jag har papaekat detta for min kille flera ganger, det ar precis som om han tycker det ar omanligt att smygfisa eller nat?! I vilket fall som helst sa har det hjalp att sexvagra! ;)Japp, sorry, men jag kanner mig inte lika sugen pa honom om han gar runt och brakfiser jamt, sa nu har han skurit ner pa den biten hehe

• Nemo nisi mors

Läste inlägget för mim m2b (som fisit i satn och hemma hela dagen)mest på skoj.

Sa på eget initsiativ att "från och med idag ska jag sluta fisa"

Nu får vi se om han håller det.

Tack alla

• ninjan

Hur många fisar om dagen är normalt då ? :D

• Nemo nisi mors

Såg på Oprah får nån vecka sedan. de hade en läkare där och pratade om matsmältning, nr 2 m.m. Han sa att fisa r normalt och att en frisk människa ska släppa gas 14 ggr om dagen. Dr Oz tror jag han hette.

• bjatch

Man får väl fisa om man vill bara man försöker göra det diskret och inte när man är hos varandra, gå till ett annat rum eller toaletten eller nåt... men vafan jag skulle bli galen om jag inte fick fisa... smärtsamt

• NuÄrDetDags

Oj, en frisk människa ska fisa 14 gånger om dagen? Men då är det ju mig det är fel på! :D

Det ska jag INTE berätta för min m2b, då kommer jag bara att få höra "vaddå, jag är bara uppe i 10 hittills, har fyra kvar". :D

• silverdrake

hehe, ibland så tävlar jag och min man i vem som kan fisa mest ;)

men det tog över ett år innan jag kunde göra det inför honom, och jag har Ulcerös kolit (kronisk tarminflammation) kan ju säga att det var liite jobbigt....hade ont i magen jämt..

det är naturligt att fisa, oavsett om man har en sjukom eller ej, man vill väl inte att ens respektive ska ha jätte ont i magen, eller??? om det luktar vidrigt brukar jag säga åt min man att öppna ett fönster...

Svar på tråden Han fiser jämt och ständigt, hjälp!