Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Ang frisyren/uppsättningen - hur lång tid tar det i genomsnitt hos frissan?
med sminkning tror jag runt 3timmar, (enbart smink runt 1timme) men det måste ju bero helt på hur avancerad uppsättning som ska göras.
Min frisör räknade på 1.5h på bara håruppsättningen och 2.5 med hår och smink. Sedan beror det nog på hur håruppsättningen ser ut.
Fler som har bokat eller bara vet? SMinket kommer en annan att göra på mig, men den frisören jag är intresserad av tar timpeng och jag vill bara se om jag har råd. Är 2 h lagom för "vanlig" bruduppsättning - kanske är det att ta i och boka för 3 h?
Hejsan tjejer!Här kommer en till som ska "till" februari, den 17. Jag är djupt imponerad av stormis, tänk om man kunde sy...Själv har jag iaf lagt handpenning på en klänning!
Hej Hemlis och välkommen in i tråden! Handpenning på bröllopsklänningen är inte dumt, då har du kommit ett steg närmare : )
Stormis: min frisör räknade med 3-4 timmar på uppsättning och smink. Tänk på att det är bättre att ha för gott om tid och softa (ev. ta ett glas skumpa och mysa) än att det blir stressigt...
En till februaribrud! Den 17 för att vara exakt..=) Kul att ha hittat några "systrar"
Välkommen alla nya! Kul att se att vi blir så många den 17. Ni som har den valt den 17, när tänker ni skicka ut inbjudningarna och vilket osa datum?
Alla böcker och så skriver att man ska skicka dem jättetidigt, men jag har även läst att man ska skicka ca. 1 månad innan.
Jag tänker iaf skicka inbjudningarna i början av januari (typ den 1:a) annars kanske det blir för mycket med allt julstök och nyårs och allt annat som händer i december.. Inbjudningarna kanske glöms bort eller något liknande. Och det händer inte så mycket i februari så jag tror inte mina gäster har något inbokat! (Jag har en syster i Örebro, en långväga gäst eftersom jag gifter mig i Umeå. Hon har iaf redan fått veta datumet, eftersom hon måste planera resan och allt runtomkring).
Osa-datumet blir nog 15 januari...
Ni andra?
lillprinsessan: vi har redan skickat våra och osa är sista november. i princip alla våra gäster är långväga.