• stina-07

Februari-07... tråd 2

Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!

• Svar på tråden Februari-07... tråd 2
  • GretaG

Jag känner i mellanåt att det mesta e klart eller på snuden klart och att jag bara har fin justeringar kvar men helt plötsligt grips jag av panik o tror att jag har sååå mkt kvar.
    Vi gifter oss kyrkligt i ett litet kapell och har middagen och festen på restaurang.
    48 bjudna. Osa går ut 1 jan. 6 st som inte svarat. :)
    Vi ska ha dj in a box.
    Solosånger klara samt artist
    Psalmer klara
    Vigselprogrammet e klart men ska godkännas av prästen först
    Tårta beställd
    Festprogram nästan klart
    Toastmaster klart

Jag ska ha en tärna och min m2b en bestman.

Har ni bestämt solosånger? Utgångsmarsch???

• Cordelia

Du har ju stenkoll, GretaG ;)

Just nu har jag en besk eftersmak av att ha klistrat igen kuvert... men det känns skönt att få iväg dem imorgon.

Det enda jag egentligen känner att jag MÅSTE gör innan jul är att boka tid för provuppsättning och -smink hos min frisör. Vi ska ha jullov i 2 veckor och då kan vi nog fundera ut en del. Som om vi vill ha liveband eller dj, om vi verkligen tycker att säckpipor är en bra idé för in- och utmarsch m.m.

Vi har nog en av varje sort allergiker så just nu funderar jag på om sorbettårta kan vara lyckat. Kan inte komma på någon annat som inte innehåller varken gluten, ägg eller mjölk.

• GretaG

Vi har oxå en del vegetariener, gluten, fisk o skaldjur samt nöt-allergiker...
    Tårtan kan alla äta utom hon som har glutenintolernas men vi ska ordna en till henne oxå. :D

Jag ska göra min första provuppsättning i mellandagarna, ska bli sååå spännande. På tisdag ska jag göra min första provsminkning.
    Så himla kul allting.

Vi funderade faktikt ett tag på att ha säckpipa till utmrasch men har avlyst den idén. Säckpipa är ju verkligen ascoolt!
    Vi betalar rätt så mkt för vår soloartist så då kände vi att vi skippar säckpipan. annars kanske det blir för mkt av det goda ha ha ha :D

Just nu letar jag frisyrer på nätet till förbannelse, blir lite smått tokig. :D

• GretaG

Hej tjejer!!!

Fick min tiara idag som jag beställt från Amerikat. Som jag skrattade när jag provade den. Men den är fin. Saken är ju att jag är en pojkflicka o att ta på sig en tiara kändes väääldigt märkligt. Det kommer att bli bra...

Helt galet roligt....:D

• Cordelia

Man har väl inte så många andra chanser att använda en tiara. Om man inte blir bjuden på nästa Nobelfest då...

Min är under tillverkning och jag är väldigt nyfiken. Jag gav kanske inte de tydligaste anvisningarna, men hon verkade duktig så det blir nog bra!

• Cordelia

Postade inbjudningarna idag. Hurra!!

• GretaG

Oooh vad roligt att inbjudningarna gick ut idag!!! :D
    Vi skickade våra i höstas mest för att vi har några långväga gäster.

Vad spännande med en custom made tiara. Jag funderade ett tag på att göra en själv men sen insåg jag att...naaah :D

Gjorde ni inbjdningarna själv? Hur ser de ut?

• Cordelia

Ganska enkla inbjudningar. Crèmevitt papper med lite glänsande fibrer i. Två små stämplade snöstjärnor i silver på utsidan (och en stor på kuvertet) samt ett silverband knutet längs vikningen.

Har en känsla av att de flesta kommer tro att det är julkort innan de öppnat dem :)

• GretaG

:)
    ja vilken surprise när de ser en bröllopsinbjudan...

• GretaG

Hur går det för er tjejer???

Här är det nu 8 veckor kvar. Massor att fixa o nervositeten börjar bli verklig. Helt galet asså, om exakt 8 veckor är man e nybakad fru.

Vi har idag bokat en resa. Jag fyller 30 i mars så vi pker iväg på en resa till Paris bara min man o jag. :D
    Vår smekmånad åker vi på i maj, en månad till Nice men då har vi dottern med.

Vad händer i er planering?

Jag håller på att klura på hur placeringskorten ska se ut.

• GretaG

Vad håller ni alla febbisar hus???

Känner mig lite lonley på tråden...

hohooo....eko

:D:D:D

• vinter007

Placeringskort funderar jag också på. Det finns många olika förslag här på BT men jag har inte riktigt fastnat för något av dem egentligen. Det är INTE för att förslagen inte är bra utan för att jag är velig. :)

• GretaG

Jag har heller inte fått nån sån där wow upplevelse vad det gäller placeringskort. Jag känner heller inte att jag vill lägga ner en massa pengar på det heller...
    Men jag kollar runt lite på nätet o nåt ska jag väl hitta. Har en idé som jag bekantat mig med, nu ska vi ba se om man kommer överens. Men än så länge känns idén trevlig.

• vinter007

Du får berätta om du genomför idén! :)

• GretaG

Ja det kommer jag absolut att göra. Jag har ju lite svårt att förklara idén skriftligt...
    Jag ska göra ett prov en dag o så kan jag OM du vill maila en bild...

• Nina82

Istället för placeringskort så kan ni skriva namnen på häftet om ni ska ha det. ska själv göra så, tycker att det är en onöding utgift. En annan grej som gjorde mig arg i lördags, för ett tag sen så bokade jag en klänning men ha ångrat mig nu så jag hittade en annan i lördags på samma ställe. då drog hon av 200 kr för att jag byte klänning, så jag ha kastat ut 200 rätt i sjön typ. så dåligt tycker jag + att det är skit dålig service där me, synd bara att den andra bröllopsaffären är så dyr hade bytt med engång isåfall. hoppas ni ha det bra och att planerna gå framåt.

Svar på tråden Februari-07... tråd 2