Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Här kommer en till Februari-brud. Vi gifter oss i Luleå den 24 februari, tiden går fort....
När skickar ni andra ut era inbjudningar? Vi hade tänkt vänta tills efter nyår så de inte blandas med julposten och försvinner.... Är det för sent tror ni?
Här är en till som skall gifta sig den 24 februari, i Göteborg. Postade våra inbjudningar igår, så nu känns det riktigt verkligt!
Vi har skickat ut våra inbjudningar och osa tiden går ut den 1 dec. Vi hade först tänkt skicka ut dem med i mitten av dec, men ändrade oss. Framför allt för att jag tror att risken är stor att många glömmer anmäla sig i julstöket. Och att skicka ut dem i januari med osa sista januari tex, hade blivit för sent för oss med tanke på att vi måste veta hur många som kommer till cateringbeställningen.
februari07:
Vi tänker också vänta tills efter nyår, av samma anledning som ni. Vi har en långväga gäst som dock redan vet datumet. Men jag tycker det är ganska lagom för oss att skicka ut inbjudningarna i januari. Det kommer dock vara det första vi gör i januari
Vi skickar ut våra snart med osa i mitten på januari. Osa har vi satt så att kocken ska hinna beställa varor i tid.
Gifter mig me den 24 feb. det var ett par stycken kul =) Jag ha skickat inbjudan och osa den sista nov. visst känns det verkligt, men det finns en del kvar att göra, men kläder och hår är klart.
Vi gifter oss 17/2 och inbjudningarna gick ut redan i september med osa sista november så vi väntar på de sista svaren nu =)
anledningen till att vi skickade så väldigt tidigt var att största delen av våra gäster är långväga, sen är jag själv en sån som har flera helger uppbokade sedan länge och vet att flera av våra gäster är likadana- vi ville helt enkelt att alla skulle ha möjlighet att kunna boka in vårt bröllop då det även är sportlov på vissa håll just då.
Som det ser ut nu är det endast ett par som tackat nej, och det pga en 50års dag som infaller samtidigt. Inget som vi kunde påverkat iaf.
Vad jag vill säga med detta är att jag personligen hade föredragit att få en inbjudan mitt i julruschen framför att få en endast en månad - 6 veckor innan, MEN det är jag det (som gärna planerar långt fram i tiden), jag respekterar fullt er andra som väljer att skicka senare.
i övrigt så är festhäftet tryckt, endast bordsplaceringen och gästlistan ska göras och de lägger vi in senare innan vi häftar häftena.
Cateringen är bokad, serveringspersonalen bokad också- ska ringa och stämma av bara.
Dock har jag inte bokat frisör än, måste ge mig ut på jakt snart. likaså måste jag fixa någon som kan sy upp klänningen.
fotograf har vi bokat också, alkoholen är inhandlad, dukar o sdervetter är fixat. ska fundera lite mer över dekorationen.
vår förhoppning är att vi ska kunna ta det lugnt de sista veckorna, antar att det ändå kommer dyka upp oväntade saker.
Är så glad pratde med mamma igår, och hon kommer att ge oss ett stort bidrag. Hon menade på att jag förhoppningsvis bara ska gifta mig en gång. Jag håller me.. Vill ju leva me min blivande tills vi blir grå hihi. Älskar dig mamma.
Ha ni bokat tårta än?? Är det för tidigt?
Jag känner egentligen själv att det är lite sent att skicka ut inbjudan i början av januari när man gifter sig 24 februari, det är trots allt 100 gäster som ska bjudas... Men att skicka innan jul alltså nu kändes som alldeles för tidigt för oss. Somt ur var bor de flesta ganska nära och familjen och allra närmaste vännerna som bara måste komma vet redan... Bara att hålla tummarna att alla inte redan är inbokade på annat
Nina82: Vi har inte bkoat tårtan än, men jag tror inte det är för tidigt att göra det nu. Vår tårta kommer att göras av dem som ska göra maten så det är ingen brådska för oss.