Februari-07... tråd 2
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Börjar en ny tråd eftersom den andra är stängd!
Jag tycker inte det är ju jätteakut med allt... än... snart, men inte än..
Började sy på kappan igår. Än så länge bara i lakansväv eftersom jag måste göra om mönstret lite. Klänningen skall eg bara fållas och få sina axelband, sedan klar för kära mammas fästning av broderierna. Sedan klar! Kul att se att det går framåt, men skulle verkligen behöva ta ledigt från jobbet för att hinna med...
Stormis:
Ska du göra din kappa själv? Wow!
Blir riktigt imponerad!
lillprinsessan:
Jäpp, efter klänningen klarar jag vad som helst!! Nej skämt åsido, men jag blev sur på att sömmerskorna tar mer betalt bara för att det är en bröllopsklänning jmf med balklänning (min modell är väldigt enkel) och därför bestämde jag mig för att sy själv! Så jag tänkte att om jag ändå syr en klänning kan jag lika gärna sy matchande kappa. Nu blir det visserligen ingen varm kappa, men mer täckande eftersom min klänning är knälång och baraxlad.
PS Kul att se att ngn mer skolkar från jobbet... Om du pluggar eller är legitimt ledig vill jag inte veta...
stormis:
*skrattar*
själv kommer jag bara ha en liten, liten cape över min klänning. Jag kommer nog att frysa ihjäl tror jag.
Jag ska sy en cape som ytterplagg. Skulle vilja komma igång, men jag måste ju ha tyget först. Ska se om jag hittar nått intressant på hantverksmässan.
lillprinsessan:
Jag kan glädja dig med att min hellång kappa med släp kommer att vara lika varm som en t-shirt... Men man gifter sig väl inte och lägger ner tusentals kronor för att inte se tipptopp ut Värma sig kan man göra hos sin underbara make!!
Liah:
Aha en bundsförvant till mina slöjdartag! Kul att ngn mer ger sig på att sy själv! Nu när jag är inne i galenskaperna tror jag att jag syr slöjan också, kan ju knappt bli en utmaning efter resten om man säger så...
Börjar få lite kläd-panik nu! Varken jag eller min blivande har fixat kläder, inte heller tärnorna! Ska sy en klänning åt dottern, hittade ett perfekt mönster, men det var såklart slut i butiken.. Har alla fixat klänning nu? Vad ska ni ha för någon isf?
Stormis:
Det är det ända jag vågar mig på att sy, plus att det kändes lite onödigt att betala nåhon för att sy något så enkelt. Klänningen vågade jag inte ens tänka på att sy själv.
Vinterbrud feb-07:
Min klänning är beställd men inte klar. Ska sy upp min klänning eftersom den kommer att vara medeltidainspirerad. Vill dessutom inte ha en vit klänning utan en lila, med silverdekorationer.